Beantwoord

Vertraging browsen . geluids hapering +- een seconde itv op pc . vpn vertraagt ook

  • 8 February 2021
  • 20 reacties
  • 154 keer bekeken

Badge

Zoals boven titel last vertraging internet browsen sites openen duurt tussen 2 a 5 seconden.

soms openen ze helemaal niet

Itv tv kijken op pc of laptop geluids haperingen ± een seconde het slechtste is Ziggo sport .

Met internet dongel van mijn werk Vodafoon nergens last van. En als VPN aanzet vertraagt enorm dus die staat uit.Mijn vriendin zegt dat dat sins we de Expiria V10A hebben sins we de snelheid hebben verhoogt naar 200 mbs. Modem opnieuw opstarten of terug naar fabrieks instellingen helpt niet.

Paar keer contact gehad maar worden er niet wijzer van

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 13 February 2021, 19:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge

Pair Bonding 1 stekkertje los gemaakt browsen wat beter alles lijkt wat sneller te werken.

Ik snap er niks meer van.

Reputatie 7
Badge +15

@henniejacobs63 Welkom op het forum. 

Als ik een ander topic lees dan heb je een nieuw modem ontvangen en is er het 1 en ander verandert in het netwerk. Hoe is de situatie op dit moment? 

Badge

Het werkt beter als ik de pair bonding  1 stekkertje los maak zit er minder vertraging in browsen . Wat mij opvalt dat de stekkertjes in het isra punt vrij los erin zitten.

Wat mij het meeste ergerd is dat het online tv kijken op pc , laptop of tabled die geluids hapering van ± 1 seconde.

Het slechts is het met het Ziggo kanaal daarbij blokt het beeld ook weleens. mvg Hennie

Badge

Het werkt beter als ik de pair bonding  1 stekkertje los maak zit er minder vertraging in browsen . Wat mij opvalt dat de stekkertjes in het isra punt vrij los erin zitten.

Wat mij het meeste ergerd is dat het online tv kijken op pc , laptop of tabled die geluids hapering van ± 1 seconde.

Het slechts is het met het Ziggo kanaal daarbij blokt het beeld ook weleens. mvg Hennie


Sorry dit is ook met het nieuwe modem v10 ..

Badge

@henniejacobs63 Welkom op het forum. 

Als ik een ander topic lees dan heb je een nieuw modem ontvangen en is er het 1 en ander verandert in het netwerk. Hoe is de situatie op dit moment? 


Nog niet helemaal opgelost..

Reputatie 7
Badge +15

@henniejacobs63 Dat is duidelijk. 

Ik zoek graag voor je uit wat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan pak ik je gegevens er bij en kan ik een aantal metingen uitvoeren!

Badge

@henniejacobs63 Dat is duidelijk. 

Ik zoek graag voor je uit wat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan pak ik je gegevens er bij en kan ik een aantal metingen uitvoeren!

Hoi forumprofiel ingevuld 

Reputatie 7
Badge +15

@henniejacobs63 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik begrijp dus dat de verbinding beter/stabieler is als de stekkertjes in het ISRA punt los gehaald worden?

Badge

Ja dan hebben we minder vertraging (time out) met browsen.

Maar we hebben ook nog steeds haperingen in het geluid , ook met labtop of tabled .

Kanaal van ziggo is het ergst met happeren van geluid.

En het terug kijken va tv programma's werkt ook niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@henniejacobs63 

Heel vreemd, vooral omdat ik een ISRA punt dat niet goed werkt normaal gesproken kan uitmeten. 

Waar lukt het terugkijken van programma's overigens niet? Is dit op de tv ontvanger of online? En welke melding krijg je als dit probeert? 

En de haperingen van beeld en geluid, heb je dit op de tv ontvanger of via online tv kijken? 

Badge

Sorry dat ik laat reageer maar lag in het ziekenhuis ivm wondroos en verkeerde antibiotica gehad.

Terug kijken gaat soms wel soms niet nu zowel tv als pc.

Het gaat niet goed met browsen steeds happeringen of sites die niet berijkbaar zijn als ik het modem opnieuw opstart gaat het een tijdje goed.

En steeds die haperingen in het geluid met pc tablet en laptop geluid tv is goed.

Dinsdag jongleden is ook een keer spontaan de verbinding weggevallen en spontaan weer online.

Nu heb ik 1 stekkertje los van pairbonding gaat iets beter.

Vind het raar als je het modem resset dat alles een tijdje goed werkt op het geluid na.

Terug kijken lukt dan soms wel. geluids hapering en beeld bevriezing bij ziggo sport vind ik het meest   storend.

 Nu f1 weer begint is dat zeer storend omdat ik die altijd via pc kijk.

 

Badge

Sorry bij terug kijken blijft het start cirkeltje in beeld draaien.

Reputatie 7
Badge +15

@henniejacobs63 Bedankt voor deze informatie. 

Heb je een mogelijkheid het stekkertje dat los gehaald is weer terug te plaatsen en het mij dan te laten weten? 

Ik wil namelijk graag een meting uitvoeren, op dit moment meet ik geen bijzonderheden maar dat zou met het losse stekkertje te maken kunnen hebben. 

Badge

Stekkertje zit erin . Moet wel zeggen dat het modem slecht reageert.

 

Badge

Dit is veel te laag.. is normaal na reset 196 mbps zakt na een dag of zo naar de 185 mbps nu na het stekkertje en reset 169.17 .Als dat zo blijft kan ik beter naar de 100 mbps gaan .hoop dat het opgelost word zeker de haperingen in geluid. snelheid kan ik nog wel mee leven maar niet die verschillen steeds.

en zeker niet wat me het meeste ergert het geluid dat hapert. wil een stabiele verbinding en goed geluid.

Reputatie 7
Badge +15

@henniejacobs63 In dit geval wil ik graag een monteur inplannen. 

Kun je 1 of 2 dagen in de week noemen die zouden uitkomen? Dan ga ik controleren of ik op 1 van deze dagen een monteur kan inplannen! 

Badge

Na 24 maart kan het de rest van de week. MVG Hennie

Reputatie 7
Badge +15

@henniejacobs63 Ik heb een monteur ingepland, ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

Badge

Opgelost nieuw y kabeltje

Reputatie 7
Badge +15

@henniejacobs63 Fijn om te lezen dat het opgelost is!