Beantwoord

Verwijderen patch paneel

  • 5 January 2021
  • 6 reacties
  • 246 keer bekeken

Badge

Ik heb in mijn meter kast een patch paneel, die niet meer in gebruik is, deze zit met een dikke kabel aan de hoofd kabel.

Ik moet ruimte maken voor de omvormer van de zonnepanelen, dus als deze patch paneel verwijderd kan worden. 
Ik kan uiteraard zelf de kabel door knippen, maar weet niet of er dan problemen ontstaan in de telefoon centrale.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 7 January 2021, 21:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet wat ik daar zie op die 2de foto, lijkt wel of er een 2de kabel aangekoppeld zit. Gaat die misschien naar de buren?

Omvormer plaats je toch niet in de meterkast? Die ruimte is veel te klein, dan kan die heel zn warmte niet kwijt.

Badge

Op de tweede foto zie je de hoofd kabel, die door loopt naar de buiten, aan de onderkant komt zie je 2 kabels, een komt van de patch paneel.

Het bedrijf dat de zonnepanelen komt installeren geeft aan dat het in de meterkast kan worden geplaatst, het zijn ook maar 4 panelen, aangezien alle bewoners van het appartement complex ruimte moeten hebben om ze te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +10

Afknippen mag zeker niet. De kabel en de ISRA (patchpaneel) zijn eigendom van KPN.

Het beste voor nu zou zijn dat je via www.mijnaansluiting.nl (eerst account aanmaken) een verwijdering (sloop) aanvraagt. Ik durf niet zeker te zeggen of daar kosten aan verbonden zijn maar dat geeft wel de beste oplossing voor alle partijen lijkt me.

Dat is een IS/RA voor meervoudige PSTN. Zo te zien zijn er ooit op je adres meerdere lijnen in gebruik geweest. Tot max. 20. Klein kantoor of bedrijf geweest?

Een IS/RA hoort bij de infrastructuur van de provider en mag niet (zelf) verwijderd worden.

Als je deze krone-blok aansluitkast weghaalt dan heb ws nog niet genoeg ruimte op de achterwand voor de omvormer, dus mijn idee, laat alles mooi zitten en maak en stuk multiplex-plaat op afstandhouders, 2 balkjes tussen de kabels en daar de plaat weer op.

Badge

Afknippen mag zeker niet. De kabel en de ISRA (patchpaneel) zijn eigendom van KPN.

Het beste voor nu zou zijn dat je via www.mijnaansluiting.nl (eerst account aanmaken) een verwijdering (sloop) aanvraagt. Ik durf niet zeker te zeggen of daar kosten aan verbonden zijn maar dat geeft wel de beste oplossing voor alle partijen lijkt me.

Ik heb de aanvraag ingediend. 
 

Als je deze krone-blok aansluitkast weghaalt dan heb ws nog niet genoeg ruimte op de achterwand voor de omvormer, dus mijn idee, laat alles mooi zitten en maak en stuk multiplex-plaat op afstandhouders, 2 balkjes tussen de kabels en daar de plaat weer op.

Een beetje spring cleaning kan geen kwaad, ik heb glasvezel, dus al dat koper maakt de boel alleen maar onoverzichtelijk.