Beantwoord

Voetje KPN wifi mesh versterker verwijderen

• 7 augustus 2019
  • 17 reacties
  • 1370 keer bekeken

ik wil het voetje van de KPN mesh versterker verwijderen om deze vervolgens op te kunnen hangen maar krijg deze met geen mogelijkheid los.
dit terwijl er wel een ophangoogje op de versterker zit. Ergens moet het dan mogelijk zijn lijkt me.
iemand een idee / ervaring mee?
icon

Beste antwoord door DannyHN 8 augustus 2019, 22:50

Het is inmiddels gelukt.
je kunt de twee helften uit elkaar trekken met een schroevendraaier. Ze zitten met veel punten vast maar met beleid en stukje voor stukje lukt het prima.
Kortom de versterker hangt netjes aan de buitenkant van de meterkast. Top bereik nu met drie versterkers in huis.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Goede vraag, Danny! Ik neem aan dat je het hebt over deze witte? Ik ben gelijk even met mijn exemplaar aan de gang gegaan en ik krijg hem ook met geen mogelijkheid los. Terwijl er inderdaad wel een oogje zit achter het klepje. Ik ga nog even navragen of er een manier is waarop dit wel kan, maar ik ben bang dat het niet gaat lukken.
Het is inmiddels gelukt.
je kunt de twee helften uit elkaar trekken met een schroevendraaier. Ze zitten met veel punten vast maar met beleid en stukje voor stukje lukt het prima.
Kortom de versterker hangt netjes aan de buitenkant van de meterkast. Top bereik nu met drie versterkers in huis.
Reputatie 7
Badge +28
Goed om te horen, Danny! En goed om te weten dat het dus wel kan, alleen dan zeker met beleid 😃
ik heb ook zo'n ronde witte van KPN.. maar die voet is een geheel.. met geen mogelijkheid eraf te krijgen
Reputatie 7
Badge +28
Het is mij zelf ook nog niet gelukt om hem los te krijgen, Reggie. Danny echter wel, dus op zich kan het, ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen hoe.
hij zei.. dat het uit 2 delen was....
die van mij niet !
Reputatie 7
Badge +13
misschien zijn er 2 versies in omloop v1 / v2
dan zou dat misschien de rede kunnen zijn dat het bij de ene het wel kan en bij de andere niet
Reputatie 7
Badge +13
Hallo @Reggiecastelijns bedoel jij dat het voetje één geheel is of de kast?
Ik lees het verhaal van @DannyHN zó, dat het de twee helften van de kast betreft. Als je die open weet te maken (met beleid!!) kan je misschien het voetje simpel van binnenuit losmaken.
Just guessing !!
ohhh... zo bedoel je, dus ik moet hem eerst open maken . en dan van binnen uit het pootje los maken 😂😂👍
Reputatie 7
Badge +12
ohhh... zo bedoel je, dus ik moet hem eerst open maken . en dan van binnen uit het pootje los maken 😂😂👍

Als je het gaat proberen, maak er een filmpje van en zet hem op YouTube 👍
Reputatie 7
Badge +13
Hallo @Reggiecastelijns
als je het aandurft om te proberen de kast open te maken (pas op: eigen risico!), laat hier dan ook nog even weten of het al dan niet gelukt is 😉
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Reggiecastelijns bedoel jij dat het voetje één geheel is of de kast?
Ik lees het verhaal van @DannyHN zó, dat het de twee helften van de kast betreft. Als je die open weet te maken (met beleid!!) kan je misschien het voetje simpel van binnenuit losmaken.
Just guessing !!

Zo lees ik het inderdaad ook. Zelf begin ik daar niet aan, dan maar met voetje 😃 Het staat jou natuurlijk vrij om het wel te proberen, de versterkers zijn immers je eigendom en geen bruikleen. Maar, het is wel eigen risico.

Ik kan hierbij bevestigen dat het voetje met een enkel schroefje vanuit binnen vastzit.

Je kan deze er niet afklikken oid.

Als je hem eraf wilt hebben mag je onder eigen risico met een schroevendraaier of mesje het voorpaneel eraf lepelen 

Dan zie je een schroefje draai die los en tadaa

Reputatie 7

Is het wel zo handig om dat voetje te verwijderen als de aansluitingen ook aan de achterzijde zitten? Mijns inziens kan je dat voetje beter laten zitten om als afstandhouder te dienen.

Ben ik met je eens maar zoveel mensen zoveel wensen

Wat wjb zegt.

Kijk voordat je het probeert even hoe de stroom (en ethernet) kabel zitten.

Het is mij ook gelukt het voetje te verwijderen door de kast open te maken, maar de kabels lopen zo dat je hem nog steeds niet vlak tegen de muur kunt hangen. Je kunt het voetje beter laten zitten als afstandshouder en om de kabel(s) te beschermen. 

Ik heb hem nu ondersteboven met het voetje aan een touwtje aan een haakje in de muur gehangen. Hangt prima. 

Blokje zo dik als het voetje eerst op de muur bevestigen. Dan vallen de pootjes onder het blokje tegen de muur en kan je de versterker op het blokje aan het oogje ophangen . Komt hij wel iets vd muur af, maar hangt hij wel netjes recht.

Reageer