Vraag

Volgens Kaspersky ben ik verbonden met 2 modems

  • 26 September 2023
  • 4 reacties
  • 46 keer bekeken

Hallo,

 

Op mijn mobiel en tablet gaf Kaspersky steeds aan dat ik switchte van modem.

Ik heb mijn router even gereset en nu zie ik dat beide mobiele apparaten connected zijn met 2 Routers. kpn Box 12 en mijnmodem.

Als ik inlog in de router zie ik onder Thuisnetwerk > Topolgie

KPN Box 12 staan en onder

Thuisnetwerk > DHCP > Thuisnetwerk bij Hostnaam staat mijnmodem

DHCP sdtaat geactiveerd en onder het tabblad Gastnetwerk zag ik dat dit geactiveerd stond, dat heb ik uitgezet.

Maar waarom heb ik nu via WIFI verbinding (volgens Kaspersky) met 2 routers?

Is 1 misschien de TV ontvanger? Maar waarom zou ik die via WIFI zien?
 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Martin_1 Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je deze melding krijgt. Ik durf ook niet direct te zeggen waar deze melding vandaan komt. 

De KPN Box 12 is inderdaad je modem. Als je hierop wil inloggen dan kan dat via http://mijnmodem.kpn/

Gek dus dat Kaspersky dit domein als extra modem ziet. 

Is dit al vanaf het begin? Of bijvoorbeeld sinds een laatste update?

Hey Rutger,

 

“ Is dit al vanaf het begin? Of bijvoorbeeld sinds een laatste update? ”

 

Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Het viel nu op omdat ik via mijn mobiel en tablet steeds een waarschuwing kreeg dat ik van router veranderde. Die waarschuwing komt nu niet meer sinds de reset, maar ik zie dus nog steeds 2 routers staan.

kpn Box 12 en mijnmodem

Weten jullie ook een andere tool waarmee ik kan kijken welke apparaten verbinding hebben met mijn netwerk? Misschien is het een fout van kaspersky (lijkt mij eigenlijk stug maar je weet nooit)

Reputatie 7
Badge +15

@Martin_1 Ik durf niet direct te zeggen hoe het kan dat je nog steeds 2 modems ziet. 

Ik ben bang dat ik dit niet kan verklaren., 

Overigens kun je inloggen op je Box 12, en hier kun je dan de apparaten zien die verbinding hebben in je netwerk. 

Wellicht dat je daar al mee geholpen bent? 

 

Als ik naar Thuisnetwerk ga zie ik daar beide niet staan.

Ik zie DERTIEN dingen staan: mijn camera's, alarm, chomecast, telefoons en tablet, google home mini's, verlichting en desktop.

Onder Thuisnetwerk > Topolgie zie ik KPN Box 12 staan

en onder Thuisnetwerk > DHCP > Thuisnetwerk bij Hostnaam staat mijnmodem.

Volgens Kaspersky ben ik verbonden met mijn kpn box 12 en mijnmodem en alle andere bovengenoemde zaken. In totaal VIJFTIEN

 

Reageer