Vraag

Vooral upload snelheid traag

  • 7 November 2020
  • 2 reacties
  • 195 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Vanaf januari 2017 tot en met juli 2019 heb ik een hele stabiele vdsl-verbinding van download 103 Mb/s en upload 31 Mb/s. Een verbinding waar ik héél tevreden mee ben.

In juli 2019 begint het gedonder met een enorm terugvallende verbinding download amper 70 Mb/s en upload amper 9 Mb/s. Er is een monteur geweest die het isra-punt vervangen heeft; bekabeling doorgemeten heeft; in de wijkkast de bedrading weer goed gemonteerd heeft; een “nieuw” modem (Experia Box v8) gekregen maar de oude snelheden komen niet meer terug :-( Metingen bij andere providers geven de oude snelheden 103/31 Mb/s aan.

Download is gezakt naar amper 80 Mb/s en upload is en blijft amper 9 Mb/s. Na verloop van tijd is de upload wat hoger geworden naar een kleine 19 Mb/s.

Metingen geven aan dat ik toch goede snelheden heb. In het telfort forum wordt mij om de oren gesmeten dat ik geen “recht” op een snellere upload heb. Hoezo géén recht op een upload van 30 Mb/s terwijl ik die dik twee jaar gehad heb?

In augustus 2020 valt de upload van een krappe 19 Mb/s naar amper 9 Mb/s terug. Niet zo leuk dus.

Tot ik van een vriend een nieuwe FRITZ!Box 7590 cadeau krijg. Dus een “eigen” modem. Ik heb er wel eens eerder aan gedacht om een “eigen” modem te kopen, maar zie enorm om tegen het instellen. Nu ik dus een nieuw modem krijg, moet ik dus met de billen bl**t om die te installeren. Dus geen ontkomen meer aan…….

En dat installeren valt dus reuze mee. Het enige wat ik veranderd heb is de poortforwarding en de uitschakeling van de wifi, omdat ik wifi via een apart accesspoint ontvang. Een werkje van 5 minuten!

Maar nu komt het. Snelheid meet ik via speedtest.net/nl en groot is mijn verwondering: de upload is weer bijna als vóór juli 2019 met een kleine 29 Mb/s!

Rara hoe kan dat?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Gensnet, welkom hier. 

Dit is vreemd. Mag ik eerst even meekijken? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 
 

Reputatie 5
Badge +1

Hoe ik heet, wanneer ik geboren ben en waar ik woon heb ik ingevuld. Dit moet voldoende zijn. Ben voormalige telfort klant.