Beantwoord

VPN en ip-adres wijzigen

  • 14 August 2020
  • 2 reacties
  • 158 keer bekeken

Met Norton VPN kan ik met een ander ip adres op het net. Dan ben ik voor hackers onvindbaar. Maar … volgens Norton ligt het aan KPN om mijn ip adres te wijzigen. Hoe pak ik dit aan?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Nick83 14 August 2020, 20:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Niet. KPN wijzigt uw ip niet.

Wat wilt u er precies mee bereiken? Met VPN? Een hacker breekt op uw pc in via een mail of webpagina waarop een virus of zoiets zit. Daar help een VPN niet voor.

Jouw IP-adres is je digitale vingerafdruk, zodra je verbinding maakt met het internet. Jouw identiteit en locatie worden vastgesteld en internetproviders zijn bovendien wettelijk verplicht om de data van jouw surfgedrag voor tot wel 6 maanden op te slaan en te bewaren.

In die periode kan elke willekeurige medewerker precies zien welke websites je hebt bezocht en wat jouw geschiedenis op het web is. Zelfs als je deze geschiedenis van je eigen browser verwijderd, blijft dit bekend bij je provider. Door je IP-adres te wijzigen, kan het dataverkeer niet langer meer naar jou worden herleid.