Vraag

VPN gebruiken in combinatie Internet Buitengebied

  • 31 July 2019
  • 4 reacties
  • 232 keer bekeken

Sinds enkele maanden maak ik gebruik van Internet Buitengebied (IB) en ik ben daar zeer tevreden over. Er is echter één ding wat met IB niet meer wil lukken: het is niet meer mogelijk een VPN te gebruiken.

Er is elders op dit forum al een topic wat dit netjes uitlegt, dat dit veroorzaakt wordt door hoe bij IB hybride ADSL en 4G geïmplementeerd wordt, maar daar wordt geen werkbare oplossing gegeven.

Mijn vraag is dit: Zou een VPN wel werken indien ik het 4G deel van IB tijdelijk niet gebruik? Dat ik dus de stekker van het 4G modem er uit trek en dan alleen met ADSL verder ga?

Het idee hier achter is dat het "dynamische" IP adres (4G) niet gebruikt wordt, maar het "vaste" IP adres (ADSL) wel, waarover dus een VPN gebruikt kan worden. Of denk ik nu te simpel?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ja lijkt me wel. Gewoon proberen, je komt er vanzelf achter...
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @DJanneman, Fijn dat je zo tevreden bent over het buitengebied. Nu wil je die graag gebruiken met een VPN. Dat lukt echter niet. Als je het inderdaad schetst zoals jij moet dat lukken. Heb je dat al geprobeerd?

Ik zag in dit topic ook nog informatie voorbij komen waar je misschien wat aan hebt. Deze klant heeft geschakeld met de IT afdeling van zijn werk waardoor het alsnog gelukt is. Is dat ook nog een idee?
@DJanneman Om welk type VPN gaat het in jouw geval ?
En ik neem aan dat het om een uitgaande VPN verbinding gaat?
Als je de 4G modem uitzet ( en e.v.t. een herstart van de Experiabox doet) krijg je de standaard firmware/software in de EBv10 en die laat alle type VPN door.
Reputatie 7
Badge +20
Heb je de VPN al aan de praat? Is het gelukt zoals je wilt? Ik heb namelijk geen reactie meer ontvangen.