Vraag

VPN verbinding valt telkens weg

  • 10 September 2020
  • 23 reacties
  • 529 keer bekeken

Mijn VPN verbinding wordt telkens verbroken als de experia box even weg valt.

Ik moet daardoor keer op keer opnieuw opstarten en inloggen 

Ik zie op dit forum dat dit probleem niet nieuw en bij meet gebruikers van KPN glasvezel gebeurde

Graag verneem ik wat de oplossing kan zijn 

Reeds meerdee malen via internet de experiabox opnieuw laten opstarten maar dit geeft geen resultaat


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Sander jan en welkom op het forum! Goed dat je je bericht hier plaatst. Als de Experia Box wegvalt is het een logisch gevolg dat de VPN verbinding ook verbroken wordt, maar de verbinding met de Experia Box zou om te beginnen niet zomaar weg moeten vallen. 😕 Valt de Experia Box dan helemaal uit, of gaat het alleen om de wifi bijvoorbeeld? Valt die dan ook op meerdere apparaten weg? 

Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik de verbinding doormeten. 

Reputatie 7
Badge +24

Allereerst: zorg voor een kabel. Niet via WiFi werken.

En verder: opnieuw opstarten? Uw pc of de Experiabox? 

Hallo 

ook bij aansluiting met kabel valt de VPN verbinding weg 

WiFi blijft, het lukt een dip in het internet waardoor de VPN  weg valt

 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, het gebeurt dus alleen op de VPN? 

Mijn VPN verbinding wordt telkens verbroken als de experia box even weg valt.

Eerder gaf je dit aan, hoe merk je dat de Experia Box wegvalt? Als dit gebeurt zou de verbinding op andere apparaten namelijk ook weg moeten vallen. Als ik de verbinding doormeet zie ik dat de verbinding met de Experia Box alleen op 10 september een keer is weggevallen, verder meet de lijn stabiel. Kun je toelichten wat er precies gebeurt wanneer de verbinding met de VPN wegvalt? Heeft het apparaat dat je dan gebruikt ook geen internetverbinding meer, of gaat het alleen om de VPN die de verbinding verliest? 

Reputatie 7
Badge +24

Een VPN verbinding zou dan gewoon weer automatisch moeten reconnecten. Doet die bij mij op mn telefoon ook. 

Reputatie 7

Een VPN verbinding zou dan gewoon weer automatisch moeten reconnecten. Doet die bij mij op mn telefoon ook. 

Er zijn heel veel VPN servers die met opzet niet automatisch reconnecten. 

Ook ik laat mijn VPN servers (zowel zakelijk als privé) niet automatisch een verbroken VPN verbinding herstellen.

Het internet signaal is dan even weg 

dit merk ik aan het radio luisteren dan krijg men gelijk weer reclame als of je opnieuw verbinding maakt.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dat speelt alleen op het apparaat waar je op dat moment mee op de VPN zit?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Probleem blijft.

VPN wordt regelmatig verbroken WiFi signaal blijft volgens icoontje goed.

echt vervelend als je veel thuis werkt.

zijn al vele jaren klant met een duur abonnement maar helaas is blijkbaar niet voldoende.

ik zou het zeer op prijsstellen als de apparatuur vervangen wordt.

als je nu een nieuwe klant wordt krijg je korting of super WiFi en de nieuwste experiabox.

Ben je een vaste klant vanaf 1991 telefoon en vanaf dat er internet en tv aangeboden wordt ook die via KPN  jammer !!!

hoor graag 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat het aan de KPN apparatuur ligt @Sander jan. Daarom ook deze vraag: 

Dat speelt alleen op het apparaat waar je op dat moment mee op de VPN zit?

Zou je die nog willen beantwoorden? 🙂

 

Nee dat kan ik niet met zekerheid zeggen

zoals reeds eerder gemeld valt regelmatig op andere apparaten het radio luisteren kort weg 

ook vaak via telefoon wel WiFi signaal maar geen internet, dat merkte ik pas na het uitzetten van het mobiele net werk voor diverse apps 

Reputatie 7
Badge +17

Dat klinkt in elk geval alsof de wifi op meerdere apparaten wegvalt. Zou je hiervoor de Wifi Manager eens willen doorlopen? Ik ben benieuwd of dat verbetering brengt.

De VPN wordt wat lastiger. Je gaf eerder namelijk aan dat deze ook wegvalt via een bekabelde verbinding, echter zie ik niet dat de Experia Box onlangs de verbinding verloren is. Daardoor heb ik het vermoeden dat het dan toch misgaat in de VPN zelf. Wat als je de internetverbinding op de laptop bekabeld test zonder dat de VPN aan staat? Valt het internet dan ook weg? 

Wifi manager reeds meerdere malen door gelopen 

Ben er nu helemaal klaar mee 

Als KPN niets wenst te doen en op afstand blijft herhalen dat er niets gevonden kan worden raad ik jullie aan te kijken naar de geschiedenis op deze aansluiting.

Hier is reeds meerdere malen contact over geweest en alles doorgelopen, ook telefonisch contact gehad en alles doorgelopen  problemen blijven !!!

In het verleden maakte wij ons niet zo druk aangezien we destijds niet constant thuis werkten.

Nu is werken vanuit huis een frustrerende bezigheid aangezien  de verbinding constant wordt verbroken.

Ik verwacht toch echt wel een passende actie van KPN om tot een oplossing te komen.

En anders toch maar een andere aanbieder contacteren en kijken of we daar wel serieus genomen worden.

 

 

 

Geen reactie meer mogen ontvangen op onderstaand bericht 

 

Wifi manager reeds meerdere malen door gelopen 

Ben er nu helemaal klaar mee 

Als KPN niets wenst te doen en op afstand blijft herhalen dat er niets gevonden kan worden raad ik jullie aan te kijken naar de geschiedenis op deze aansluiting.

Hier is reeds meerdere malen contact over geweest en alles doorgelopen, ook telefonisch contact gehad en alles doorgelopen  problemen blijven !!!

In het verleden maakte wij ons niet zo druk aangezien we destijds niet constant thuis werkten.

Nu is werken vanuit huis een frustrerende bezigheid aangezien  de verbinding constant wordt verbroken.

Ik verwacht toch echt wel een passende actie van KPN om tot een oplossing te komen.

En anders toch maar een andere aanbieder contacteren en kijken of we daar wel serieus genomen worden.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sander jan Weet je toevallig of je verbinding op een ander netwerk wel gewoon blijft bestaan? Bijvoorbeeld op op de hotspot van je telefoon? En is dit een probleem wat er vanaf het begin is geweest of is het iets van de laatste tijd?

Wat we in ieder nog zouden kunnen proberen is om het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos te maken en hierna weer van stroom te voorzien, hiermee resetten we dit punt. 

Zou je deze vragen kunnen beantwoorden? Dan zoek ik graag met je mee naar een oplossing. 

Goedemorgen Rutger,

 

Bedankt voor uw reactie 

VPN verbinding via hotspot  blijft wel verbonden.

Glasvezelkastje is nog niet geprobeerd en zal ik vandaag doen.

 

Goedemorgen,

Deze ochtend alle apparaten 5 minuten zonder netspanning gezet. echter zonder het gewenste resultaat. 

Reputatie 7
Badge +15

@Sander jan Helder, weet je toevallig ook of bekabelde verbinding ook wegvalt? En mag ik vragen hoe je netwerk opgebouwd is? Dus wat voor andere apparaten naast de Experiabox er nog aangesloten zijn?

Hallo Rutger,

ja heb ik geprobeerd ook met een kabel naar de Experiabox ook dan valt de verbinding weg 

wij dachten dat het aan het Wifisignaal zou liggen en een UniFi AP AC HD buiten de meterkast geplaatst om een sneller en sterker signaal te creëren voor het thuis werken 

voor het WiFi signaal van de Experia te verlengen een extender op de 1e verdieping geplaatst 

wij hebben nu 2 WiFi signalen en op beide hetzelfde probleem ook als we 1 van beide uitschakelen 

Reputatie 7
Badge +15

@Sander jan Bedankt voor deze informatie, dan lijkt er toch iets mis te gaan ondanks dat ik niets vreemds uitmeet. 

Heb je een mogelijkheid om de kabel tussen je ISRA punt en je Experiabox te vervangen en dan te testen of het probleem nog bestaat? Mocht dat inderdaad het geval zijn dan kan ik de volgende stap zetten! 

Hallo Rutger,

Ook na het vernieuwen van de kabel kastje binnenkomst  naar de Experiabox geen verbetering. 

Gisteren weer een kabel uitgelegd van de experiabox naar mijn computer maar ook dit was weer geen verbetering.

Ook nu weer diverse malen de verbinding via de VPN verbroken.

Ik weet ondertussen niet meer wat te doen het blijft een terugkerend probleem.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sander jan Duidelijk, ik stel voor te proberen wat er gebeurt als we het modem omruilen. 

Ik stuur je een privé bericht met meer informatie.