Vraag

VPN verbinding werkt niet meer.

  • 19 February 2020
  • 4 reacties
  • 874 keer bekeken

Sinds een aantal weken is het niet meer mogelijk om een VPN verbinding te maken met m’n kantoor.

Na contact te hebben gehad met de ICT afdeling van m'n werk en na diverse test zijn wet tot de conclusie gekomen dat het probleem bij KPN zou moeten liggen.

(Als ik verbinding maak bijv het netwerk van Ziggo onderga ik geen problemen. Tevens kan ik wel inloggen op kantoor als ik naast de VPN verbinding met kantoor m'n particuliere VPN tool aanzet)

Ik heb al wat rond gestruind op het forum en daar kwam ik onderandere tegen dat m’n IPv6 verbinding uit zou moeten staan. Dat staat (en stond) die.

Ik heb contact gehad met de KPN helpdesk en het enige wat zij voor mij konden controleren was of de verbinding ‘oké’ was, en dat is die. Daarna werd ik vriendelijk doorverwezen naar de nieuwe service van KPN de KPN Techdesk. Waar je 5€ per maand voor mag neerleggen.:fearful:

Ik maak gebruik van de Experiabox V10a.

Werk maakt gebruik van SSL VPN Sophos, wat draait op het open VPN protocol.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi, Frits, welkom op het forum! Ik heb helaas ook niet heel veel wat ik hier voor kan betekenen. De Experia Box doet verder niets met je VPN verkeer behalve het doorlaten. We zien in de praktijk dat bij problemen het toch meestal ligt aan instellingen. En dat kunnen instellingen in je VPN client zijn, of instellingen aan de kant van de server (je werk).

 

Is er gekeken naar de logs van je VPN Client? Ik zou verwachten dat daarin wel dingen staan die richting kunnen geven waar het probleem zit. 

Reputatie 7

Gebruik je dan de OpenVPN cliënt of de SSL VPN cliënt van Sophos?

We zien in de praktijk dat bij problemen het toch meestal ligt aan instellingen. En dat kunnen instellingen in je VPN client zijn, of instellingen aan de kant van de server (je werk).

Hoi Erik dank voor je reactie;
Dit vermoede ik inderdaad eerst zelf ook. Echter blijkt hier niets te zijn gewijzigd. Ook werkt de VPN voor collega’s verder naar behoren.

Is er gekeken naar de logs van je VPN Client? Ik zou verwachten dat daarin wel dingen staan die richting kunnen geven waar het probleem zit. 

Yes, hier hebben we met de ICT naar gekeken. En vandaar uit was hun conclusie dat het niet aan ‘onze’ zijde leek te liggen.

Gebruik je dan de OpenVPN cliënt of de SSL VPN cliënt van Sophos?


Hoi WJB, dank voor je reactie.

Het gaat om de SSL VPN cliënt van Sophos.
Naar wat ik begreep van de ICT afdeling is het gebaseerd op het OpenVPN protocol.