Beantwoord

Vraag over internetsnelheid en pairbonding

  • 7 July 2020
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Hi,

Wij gaan binnenkort verhuizen en overwegen DSL ipv kabel.

Fourstack geeft de volgende info aan over de DSL lijn:

  • Koper/DSL: 107 Mbit/s
  • Bonded Koper/DSL: 215 Mbit/s

Ik krijg echter bij géén enkele DSL provider de kans om de bondend koper optie te kiezen. Overal staat max 107 Mbit.  Hoe zit dat precies?

De vraag die wij hebben is over 107 Mbit voldoende is om Netflix (4k) te streamen en daarbij twee dochters die op youtube enz zitten. 


Alvast dank voor jullie reactie.

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 July 2020, 17:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @ricksmitnl , bonded koper wordt alleen geleverd door KPN en xs4all, daar zij dat van KPN Wholesale afnemen.

Andere providers doen dat niet, die willen dat niet aanbieden, want om dat af te kunnen nemen bij KPN Wholesale moet daar extra voor betaald worden en dat zien de meeste budgetproviders (waaronder dus ook Telfort) niet zitten.

Het feit dat KPN nu (tijdelijk) geen bonded koper aanbiedt is gelegen in het feit dat KPN momenteel niet onnodig monteurs aan huis stuurt en dat is nodig voor bonded koper.

Met een DSL-lijn van 100Mbp/s ben je meer dan voldoende goed bediend.

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @ricksmitnl, welkom hier. @JanD geeft eigenlijk al volledig antwoord op jouw vragen. Het kan dus zijn dat je op KPN.com ook zo'n 100 Mbps ziet staan op jouw adres, maar heeft dus te maken met corona en minder monteurs op pad sturen. T.z.t. kunnen we dat alsnog gaan leveren mocht dat nodig zijn. En inderdaad, de dingen die je noemt zijn makkelijk met 100 Mbps te doen.

Dus internetsnelheid zou geen drempel moeten zijn in je overweging. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

Reputatie 7
Badge +25

We hebben niets meer van je gehoord @ricksmitnl dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Dank voor de reacties. Ik ben overtuigd dat 100mbps voldoende moet zijn. Fijn dat jullie zo snel reageerden.