Beantwoord

Vraag over mijn factuur

  • 28 December 2020
  • 13 reacties
  • 117 keer bekeken

Badge

Ook ik heb een vraag over de hoogte van de factuur na de overzetting van Telfort naar KPN. Deze is binnen een half jaar bijna 10 euro verhoogd. 

Ook staan er de afgelopen 2 maanden bijkomende kosten bij van een vaste nummer naar mijn eigen mobiel nummernummer. Dit is niet mogelijk omdat ik geen vaste telefoon heb, omdat deze defect is, en kan dus niet mee gebeld worden.

Wel heb ik het vaste telefoonnummer laten doorverbinden naar mijn mobiel, maar dit zou niets moeten kosten

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 4 January 2021, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @MiekeZ ,

Wel heb ik het vaste telefoonnummer laten doorverbinden naar mijn mobiel, maar dit zou niets moeten kosten

Hier maak je een denkfout.

Als er iemand naar je vaste telefoon belt, betaalt deze alléén de kosten tot aan het vaste nummer. De doorschakeling naar je mobiel betaal je altijd zelf. Meestal worden die kosten in mindering gebracht op je mobiele belbundel.

Als je nu toch moet betalen was je waarschijnlijk door je belbundel heen op dat moment.

 

 

Badge

Hallo,

En toch klopt dit niet naar mijn mening. Mijn mobiele kosten gaan niet via KPN, dus die kosten kunnen niet van de belbundel afgaan. Er staat vermeld dat er van Nationaal naar een vast nummer is gebeld. Die hoef ik dan toch niet te betalen dacht ik zo. Ook staat er vermeld bij mijn profiel dat het doorschakelen kosteloos is.

Hallo @MiekeZ , de doorschakeldienst op zich is gratis, maar, nogmaals, een doorgeschakeld nummer ontvangen niet, is ook noot anders geweest.

Even bellen met 0800 0402 voor een duidelijker uitleg.

 Er staat vermeld dat er van Nationaal naar een vast nummer is gebeld. 

Iemand heeft binnen NL naar jouw vaste nummer gebeld en is doorgeschakeld naar je mobiele nummer.

 

 

Badge

Hallo,

 

Duidelijk. Dank je .Maar dan ben ik helaas verkeerd geïnformeerd dat dit kosteloos zou zijn.

Nu nog de verklaring waarom de rekening met 10 euro verhoogd is ten opzichte van de rekeningen van Telfort .Telefonisch wordt ik hier ook niet wijzer van.

Hallo,

 

Duidelijk. Dank je .Maar dan ben ik helaas verkeerd geïnformeerd dat dit kosteloos zou zijn.

Nu nog de verklaring waarom de rekening met 10 euro verhoogd is ten opzichte van de rekeningen van Telfort .Telefonisch wordt ik hier ook niet wijzer van.

Hallo @MiekeZ , leg dan de oude en de nieuwe rekening eens naast elkaar en zoek de verschillen.

Dan kun je straks zo zien waar het verschil zit en dat verschil wel of niet verklaren, maak desnoods een screenshot van de oude en nieuwe factuur met je privégegevens afgescherms, zodat we met je mee kunnen kijken en tot een oplossing kunnen komen.

 

Badge

Een screenshot lukt nu even niet maar ik kan je wel de bedragen geven. Het verbruik is me nu bekend. Je ziet dat de abonnementskosten  hetzelfde zijn in oktober en november. In december zijn deze abonnementskosten een stuk hoger, terwijl het verbruik minder is. Als het zou gaan om een inflatie vind ik 8 euro op een de kosten van 48,63 aan de hoge kant.

Oktober:

Totaal excl. btw 40,80 Btw 21% over 40,80 8,57 49,37 Samenvatting Abonnement 48,63 Verbruik 0,74 Totaal 49,37

November:

Totaal excl. btw 42,60 Btw 21% over 42,60 8,95 51,55 Samenvatting Abonnement 48,63 Verbruik 2,92 Totaal 51,55

December

Totaal excl. btw 47,01 Btw 21% over 47,01 9,87 56,89 Samenvatting Abonnement 56,73 Verbruik 0,15 Totaal 56,89

Wat zie je als je inlogt op mijn kpn thuis staan

Badge

Datgene wat ik doorstuurde staat op mijnkpn thuis

Badge
  • Kosten totaal€ 48,63
  • Type abonnement TFT Internet en Interactieve TV
  • Einddatum contract 05-02-2020
    • Informatie & Instellingen
    • Persoons- en betaalgegevens
    • Abonnement wijzigen

Kijk eens onder extra wijzigen daar zie je het netto bedrag en de eventuele kortingen

Badge

Dit vind ik onder extra wijzigen jimny Slimmerik :grin:

 

Huidige kosten p/mnd

€ 48,63

Product

TFT Internet en Interactieve TV

€ 48,63

Opties

HD tv-ontvanger - gratis

€ 0,00

Bellen

€ 2,50

Korting Bellen

€ -2,50

Totaal per maand

€ 48,63

Vul je forum profiel aan met je postcode, huisnummer en klantnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is, heb je iets veranderd in je abonnement bv combikorting of zoiets veranderd

Reputatie 7

Hoi @MiekeZ, welkom bij ons op het forum. Je hebt je profiel ingevuld zo te zien, daarmee ben ik voor je gaan kijken. Jouw abonnement is nog steeds hetzelfde bedrag als voorheen, daar is niets aan veranderd. Wat er is veranderd, is de incassodatum. Dat is bij een aantal oud-Telfort klanten gewijzigd en daardoor gaat de factuur eenmalig over een langere periode. De vorige factuur ging over de periode 23 nov t/m 22 dec, de nieuwste factuur over 23 dec t/m 27 jan. Dat is een aantal dagen langer zoals je ziet, dat maakt het verschil in het bedrag. Dat is zoals gezegd eenmalig, op de volgende factuur staat het bekende bedrag weer en zal de periode van de 28e t/m de 27e lopen.