Waardeloos WiFi

  • 6 July 2020
  • 31 reacties
  • 1796 keer bekeken

Reputatie 1

Beste mensen.

 

ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Ik heb in 2 weken tijd (zonder te overdrijven) ongeveer 10x gechat en 3x gebeld. Ik heb 2 mobiele nummer, tv en internet. Mijn WiFi werkt gewoonweg kut! Ik heb elke keer iemand van jullie helpdesk die keurig zijn protocol afwerkt. Eerst zegt hoe vervelend het allemaal is en vervolgens met kut oplossingen komt die ik al 100x heb geprobeerd en heb gehoord. Niks werkt. Stuk of 7x de WiFi manager gedaan. Krijg dan dat er een monteur wordt geadviseerd. Daar staat dan weer onder dat dit door Corona niet kan. Ik heb al 3x een switch aangevraagd. Dit wordt niet verstuurd of geleverd. Er worden WiFi versterkers beloofd. Niet geleverd. Als ik daarover bel krijg ik hetzelfde verhaal als altijd. 
heb gebeld met Kim, M, Himme en de rest weet ik al niet eens meer. Ik betaal 62 euro. Sinds 1 juli betaal ik klaarblijkelijk ineens 65 euro en moest ik zelf lezen in een bericht op internet dat jullie de kosten verhogen. 
Ik ga niet meer bellen met jullie omdat ik niks kan aantonen wat beloofd wordt. Ik verwacht nu dat jullie deze week (!!!) de beloofde artikelen leveren en met een goede oplossing komen. Nieuwe klanten kunnen Super WiFi krijgen maar bestaande klanten die al 20 jaar klant zijn moeten het maar uitzoeken? 
 

mocht het deze week niet zijn geregeld zoeken jullie het maar uit en betaal ik geen cent meer en sluit ik al mijn contracten met jullie.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Beste @Kajan en welkom op het forum!

 

Het klopt dat er voor nieuwe klanten nu een welkomstaanbieding is waarbij men zelf kan kiezen; gratis Super Wi-Fi of de gebruikelijke korting op het abonnement. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iemand die al 20 jaar klant bij ons is het maar uit kan zoeken. Integendeel zelfs. KPN gaat ontzettend ver in de ondersteuning van je Wi-Fi en dat zou ook in jouw situatie tot een oplossing moeten leiden. Je geeft aan dat je de KPN Wi-Fi Manager al 7 x hebt doorlopen maar dit heeft dus nog niet tot het gewenste resultaat geleid. Wat waren de exacte uitkomsten? Op afstand kunnen wij heel erg weinig als het gaat om je Wi-Fi en juist daarvoor is de Wi-Fi Manager ontwikkeld. Deze kan bij jou op locatie alles in kaart brengen en op basis daarvan kijken wat er precies moet gebeuren. Daarom ben ik in eerste instantie zo benieuwd naar de uitkomsten hiervan. Verder geef je ook aan dat er Wi-Fi versterkers zijn beloofd maar dat je deze nog steeds niet hebt ontvangen. Ik ga nu iets zeggen wat je niet leuk gaat vinden maar ik ga je toch vragen om (nogmaals) de Wi-Fi Manager te doorlopen. Probeer een plek te zoeken waar je nog een klein beetje Wi-Fi hebt om vanuit daar de Wi-Fi Manager te doorlopen (minimaal 2 x). Als deze vervolgens een draadloze snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je gratis KPN Experia Wi-Fi toegestuurd. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. In veel gevallen is alleen een modem (Experia Box) die het Wi-Fi signaal uitzendt, niet meer voldoende. Vanwege Corona hebben we onze monteurs een tijdlang heel beperkt ingezet maar inmiddels komen ze ook weer bij klanten langs voor slechte Wi-Fi. Een switch kan ik je zo toesturen, zou je daarvoor je profiel verder in willen vullen zodat ik dit meteen voor je kan regelen? 

Reputatie 1

Thanks voor je onwijs uitgebreide reactie. Helaas is dit exact hetzelfde als wat ik al die kerem te horen heb gekregen. Ik ga geen wifi manager opnieuw doen. Dit is elke keer nutteloze  cijfers invoeren wat voor jullie tpch niks zegt. 
daarbij wil ik ook even inhaken op je opje opmerking dat “wij” het niet voor het uitzoeken hebben? Dus KPN haalt met lokkertjes liever nieuwe klanten binnen die de rekeningen misschien niet eens kunnen betalen dan een bestaande klant van 20 a 25 jaar tevreden houden die altijd braaf zijn facturen betaald voor shit die niet geleverd wordt? Grappige is dat ik ook een bedrijf heb met meer dan xxx aansluitingen. Als ik via dat klantnummer mail kan ineens alles…. 

oja en……… de “manager” gaf aan 9 mbps en de keer erop 12 mbps.

Reputatie 1

Per wanneer kan ik al mijn contracten opzeggen?

Reputatie 7
Badge +25

Hoi! Als je zulke belabberde snelheden haalt dan zou er toch een oplossing moeten worden geboden door de Wifi Manager bij de tweede keer. Een gratis monteur of Experia Wifi's bijvoorbeeld. De SuperWifi punten kunnen we niet gratis opsturen in ieder geval. Ook is die actie voor nieuwe klanten inmiddels beëindigd, maar dat is een beetje toeval natuurlijk.

Per wanneer kan ik al mijn contracten opzeggen?

Dit kun je zien in MijnKPN door in te loggen, dan naar producten, kies het juiste product, en dan staat het bij ‘Einddatum contract’.

Reputatie 1

Hoi, ik krijg in de manager geen optie tot verkrijgen van de experia wifi’s.. je collega zegt telkens dat zij het niet kunnen versturen maar dit via manager moet

 

Reputatie 1

Beste @Kajan en welkom op het forum!

 

Het klopt dat er voor nieuwe klanten nu een welkomstaanbieding is waarbij men zelf kan kiezen; gratis Super Wi-Fi of de gebruikelijke korting op het abonnement. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iemand die al 20 jaar klant bij ons is het maar uit kan zoeken. Integendeel zelfs. KPN gaat ontzettend ver in de ondersteuning van je Wi-Fi en dat zou ook in jouw situatie tot een oplossing moeten leiden. Je geeft aan dat je de KPN Wi-Fi Manager al 7 x hebt doorlopen maar dit heeft dus nog niet tot het gewenste resultaat geleid. Wat waren de exacte uitkomsten? Op afstand kunnen wij heel erg weinig als het gaat om je Wi-Fi en juist daarvoor is de Wi-Fi Manager ontwikkeld. Deze kan bij jou op locatie alles in kaart brengen en op basis daarvan kijken wat er precies moet gebeuren. Daarom ben ik in eerste instantie zo benieuwd naar de uitkomsten hiervan. Verder geef je ook aan dat er Wi-Fi versterkers zijn beloofd maar dat je deze nog steeds niet hebt ontvangen. Ik ga nu iets zeggen wat je niet leuk gaat vinden maar ik ga je toch vragen om (nogmaals) de Wi-Fi Manager te doorlopen. Probeer een plek te zoeken waar je nog een klein beetje Wi-Fi hebt om vanuit daar de Wi-Fi Manager te doorlopen (minimaal 2 x). Als deze vervolgens een draadloze snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je gratis KPN Experia Wi-Fi toegestuurd. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. In veel gevallen is alleen een modem (Experia Box) die het Wi-Fi signaal uitzendt, niet meer voldoende. Vanwege Corona hebben we onze monteurs een tijdlang heel beperkt ingezet maar inmiddels komen ze ook weer bij klanten langs voor slechte Wi-Fi. Een switch kan ik je zo toesturen, zou je daarvoor je profiel verder in willen vullen zodat ik dit meteen voor je kan regelen? 


beetje flauw dat je dan opnieuw begint over de wifi manager. Ik heb daarvoor net uitgelegd dat ik daar juist zo klaar mee ben. Ik vraag mij ook af waarom ik allemaal info in mijn profiel moet zetten. Alles is toch bekend bij jullie? Ik betaal voor 54 mbps en ontvang op goede dagen 22. Dan moet ik geen enkel ander apparaat op wifi aan hebben staan en op een vreemd tijdstip zitten. Regel nou gewoon eens iets! Bel mij terug. Kom met een oplossing. Jullie weten niet hoe snel je de factuur verhoging door moet zetten maar je klanten tevreden houden is te lastig? 

Reputatie 7
Badge +24

beetje flauw dat je dan opnieuw begint over de wifi manager. Ik heb daarvoor net uitgelegd dat ik daar juist zo klaar mee ben.

Tja... soms moet je wel eens iets doen (en opnieuw doen) wat je niet zo leuk vindt. That's life.

Ik vraag mij ook af waarom ik allemaal info in mijn profiel moet zetten. Alles is toch bekend bij jullie?

Nee, dat is het niet.

 

Reputatie 1

beetje flauw dat je dan opnieuw begint over de wifi manager. Ik heb daarvoor net uitgelegd dat ik daar juist zo klaar mee ben.

Tja... soms moet je wel eens iets doen (en opnieuw doen) wat je niet zo leuk vindt. That's life.

Ik vraag mij ook af waarom ik allemaal info in mijn profiel moet zetten. Alles is toch bekend bij jullie?

Nee, dat is het niet.

 

Reputatie 1

beetje flauw dat je dan opnieuw begint over de wifi manager. Ik heb daarvoor net uitgelegd dat ik daar juist zo klaar mee ben.

Tja... soms moet je wel eens iets doen (en opnieuw doen) wat je niet zo leuk vindt. That's life.

Ik vraag mij ook af waarom ik allemaal info in mijn profiel moet zetten. Alles is toch bekend bij jullie?

Nee, dat is het niet.

 

Best een irritante reactie. Er worden gewoon dingen niet geregeld. Wel betalen. Niet leveren. Helpdesk met onkunde. Meisjes die zeggen ‘je zou gewoon 100mbps moeten ontvangen. Heb een abonnement van 54. Hoe kan je dan zeggen dat ik 100mbps zou moeten omtvangen? Als je al 10x de manager hebt doorlopen en het dan alsnog niet tot een oplossing komt kan je best gefrustreerd raken toch? Net weer metingen gedaan en heb dan zelfs te slecht wifi voor metingen. Zoals bovenstaande laatste foto. 13.nogwat maar moet dan wel opnieuw meten. 

Badge +19

ik ben met je eens dat de telefonische helpdesk niet is wat het zou moeten zijn. maar wat is nu de uitkomst van deze meting?

Reputatie 1

ik ben met je eens dat de telefonische helpdesk niet is wat het zou moeten zijn. maar wat is nu de uitkomst van deze meting?

De uitkomst is de geplaatste foto’s.. dus 48 mbps minder dan mijn abonnement. 
heb reeds 3x de versterkers moeten ontvangen. Nooit gehad en ook niet in het systeem. Switch wel. 1x geleverd. 3x beloofd. Dat is best gek toch? Of ben ik nou echt een zeikerd?

Badge +19

Nee natuurlijk ben je geen zeikerd maar zonder uitkomst van de wifimanager kunnen ze gewoon niks. maar ik bedoel eigenlijk de uitkomst. Monteur of gratis wifi versterkers.

Reputatie 1

Nee natuurlijk ben je geen zeikerd maar zonder uitkomst van de wifimanager kunnen ze gewoon niks. maar ik bedoel eigenlijk de uitkomst. Monteur of gratis wifi versterkers.

Nou tot op heden nog niks… de wifi versterkers zouden ze al 3x sturen. Staat niet in het systeem zeggen ze. 

Badge +19

je doet die wifimanager niet goed denk ik. Op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je 5 minuten wachten en doe je niks. Dan komt de uitslag.

Reputatie 1

je doet die wifimanager niet goed denk ik. Op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je 5 minuten wachten en doe je niks. Dan komt de uitslag.

Ik heb wel overal een meeting… althans vaak. Alleen komt er dan geen oplossing..

Reputatie 7
Badge +24

je doet die wifimanager niet goed denk ik. Op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je 5 minuten wachten en doe je niks. Dan komt de uitslag.

Ik heb wel overal een meeting… althans vaak. Alleen komt er dan geen oplossing..

Na de meting word je Experiabox een keer herstart, instellingen geoptimaliseerd en volgt een 2de meting.

Er komt nog een vraag of u versterkers gebruikt:

Ik heb hier weleenswaar voor "nee" gekozen, maar ik heb ze al gekregen, dus ik ontvang geen 2de setje, ze zijn niet gek bij KPN 😂

Vervolgens als laatste een eindconclusie. Bijvoorbeeld zoiets: 

Hoe verloopt dat bij u allemaal?

Reputatie 1

Thanks maarja…. dit heb ik allemaal al 100x gezien. Net nog maar eens een keer manager gedaan. En wat krijg ik….??? 
wifi goed werkt? Ik sta naast mijn router…. hoogst is 27 op het tijdstip 00.00. Geen andere apparatuur aan. 

 

 

Reputatie 1

50 euro voor een mannetje. Kan niet door corona. Ben 20 jaar klant. Ik snap het echt niet.

Reputatie 1

50 euro voor een mannetje. Kan niet door corona. Ben 20 jaar klant. Ik snap het echt niet.

En dit dus al weken/maanden. Hoe moeilijk is het mij versterkers te sturen zoals al 3x beloofd?

Reputatie 1

En overdag komt mijn wifi niet hoger dan 10 ofzo als ik tv kijk, mijn mobiel gebruik en thuis werk...

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, wat zegt deze site over uw adres?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 

Reputatie 1

30mbits

Reputatie 7
Badge +25

Hoi. Al veel gedaan, en heel frustrerend omdat je nog altijd geen oplossing hebt. Ik kijk met alle liefde voor je wat ik hierin kan doen, maar dan moet je wel je profiel invullen. Anders weet ik gewoonweg niet wie je bent, en welke gegevens ik moet opzoeken. 

Reputatie 7
Badge +25

Sorry, ik had niet door dat je je profiel al had ingevuld.. Ik heb even met je meegekeken en de reden dat de Wifi Manager geen soelaas biedt, is omdat er zo'n 30 Mbps wordt gemeten na gebruik. En 20 Mbps wordt gezien als stabiel/betrouwbaar. Maar je geeft ook aan dat je soms maar 10 Mbps haalt. Is dat nog steeds zo? 

Wat betekent ‘betrouwbare wifi in je hele huis’?
Als de downloadsnelheid van jouw wifi lager is dan 20 Mbit/s, dan helpen wij gratis deze te verbeteren voor je. Alles boven of gelijk aan 20 Mbit/s downloadsnelheid noemen wij betrouwbaar.

Beste mensen.

 

ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Ik heb in 2 weken tijd (zonder te overdrijven) ongeveer 10x gechat en 3x gebeld. Ik heb 2 mobiele nummer, tv en internet. Mijn WiFi werkt gewoonweg kut! Ik heb elke keer iemand van jullie helpdesk die keurig zijn protocol afwerkt. Eerst zegt hoe vervelend het allemaal is en vervolgens met kut oplossingen komt die ik al 100x heb geprobeerd en heb gehoord. Niks werkt. Stuk of 7x de WiFi manager gedaan. Krijg dan dat er een monteur wordt geadviseerd. Daar staat dan weer onder dat dit door Corona niet kan. Ik heb al 3x een switch aangevraagd. Dit wordt niet verstuurd of geleverd. Er worden WiFi versterkers beloofd. Niet geleverd. Als ik daarover bel krijg ik hetzelfde verhaal als altijd. 
heb gebeld met Kim, M, Himme en de rest weet ik al niet eens meer. Ik betaal 62 euro. Sinds 1 juli betaal ik klaarblijkelijk ineens 65 euro en moest ik zelf lezen in een bericht op internet dat jullie de kosten verhogen. 
Ik ga niet meer bellen met jullie omdat ik niks kan aantonen wat beloofd wordt. Ik verwacht nu dat jullie deze week (!!!) de beloofde artikelen leveren en met een goede oplossing komen. Nieuwe klanten kunnen Super WiFi krijgen maar bestaande klanten die al 20 jaar klant zijn moeten het maar uitzoeken? 
 

mocht het deze week niet zijn geregeld zoeken jullie het maar uit en betaal ik geen cent meer en sluit ik al mijn contracten met jullie.

Ben ook ontevreden, de kwaliteit van mijn internet is al een paar maanden duidelijk slechter: trage TV menu’s, signaalboxen werken niet goed, afstandsbediening nieuw gekocht maar is niet te koppelen aan mijn tv. Ik herstart nu geregeld mijn modem en tv ontvangers en installeer de software opnieuw als het herstarten geen effect heeft. Aan de dure wifi apparaten ben ik niet begonnen omdat ik er weinig vertrouwen in heb dat die doen wat ze beloven. Leuk dat je van kpn een nieuw menu krijgt met een andere look en met kerst cadeau’s. Maar ik heb liever internet dat stabiel is en goed performed.