Beantwoord

Waarom brandt het ethernet lampje op NT-kastje oranje?

  • 25 April 2024
  • 12 reacties
  • 170 keer bekeken

Waarom brandt het ethernet lampje oranje? (ik zie overal 3 groene lampjes) 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 28 April 2024, 11:42

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Dat zou kunnen betekenen dat de verbinding met de Experia/KPN Box slechts 100Mbps is.

Als jij een speedtest doet, blijft de maximale download dan hangen op zo'n 94Mbps?

Oké bedankt! Ik weet niet zo snel hoe ik een speedtest doe, maar ik denk dat ons abonnement inderdaad 100Mb is... 

Reputatie 7

Eens speedtest kan je doen via deze site.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Heb je al eens een andere netwerkkabel gebruikt tussen de NTU en de Experia/KPN Box.

Reputatie 2
Badge

Nee vanuit de glasvezel betekent dit dat je op de EOF (Ethernet over Fiber) zit. Als je op GOF zit heb je een groen lampje. EOF gaat er langzaam vanaf en uiteindelijk zal iedereen op GOF zitten. Waarschijnlijk bij een contractverlenging zal het al veranderen.

Eens speedtest kan je doen via deze site.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Heb je al eens een andere netwerkkabel gebruikt tussen de NTU en de Experia/KPN Box.

Speedtest gaf zo'n 30 Mb... Met andere kabel nu bijna 90 (maar ook nog 2 keer 30Mb).

Wij hebben Experia box 12

Reputatie 7

Eens speedtest kan je doen via deze site.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Heb je al eens een andere netwerkkabel gebruikt tussen de NTU en de Experia/KPN Box.

Speedtest gaf zo'n 30 Mb... Met andere kabel nu bijna 90 (maar ook nog 2 keer 30Mb).

Wij hebben Experia box 12

Je moet wel meten vanaf een bekabeld aangesloten apparaat.

Eens speedtest kan je doen via deze site.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Heb je al eens een andere netwerkkabel gebruikt tussen de NTU en de Experia/KPN Box.

Speedtest gaf zo'n 30 Mb... Met andere kabel nu bijna 90 (maar ook nog 2 keer 30Mb).

Wij hebben Experia box 12

Je moet wel meten vanaf een bekabeld aangesloten apparaat.

Oh, dan moet ik eerst even een laptop zoeken (ik doe alles met m'n telefoon) 

Nee vanuit de glasvezel betekent dit dat je op de EOF (Ethernet over Fiber) zit. Als je op GOF zit heb je een groen lampje. EOF gaat er langzaam vanaf en uiteindelijk zal iedereen op GOF zitten. Waarschijnlijk bij een contractverlenging zal het al veranderen.

Ons contract is 12-2-'24 verlopen, niets gehoord over vernieuwing.. 

Nee vanuit de glasvezel betekent dit dat je op de EOF (Ethernet over Fiber) zit. Als je op GOF zit heb je een groen lampje. EOF gaat er langzaam vanaf en uiteindelijk zal iedereen op GOF zitten. Waarschijnlijk bij een contractverlenging zal het al veranderen.

Ons contract is 12-2-'24 verlopen, niets gehoord over vernieuwing.. 

Bij einde vast contract gaat het over in een contract voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand, daar hoor je ook niets over, je ziet dat alleen terug als een mededeling op je thuisfacturen. @Lange Heusden 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Lange Heusden, oranje lampje betekent inderdaad dat jij op een 100 Mbit verbinding zit. Als jouw abonnement ook niet meer dan 100 Mbit heeft, dan is er verder niets aan de hand. Als jij zou kiezen voor een hogere internetsnelheid, dan wordt jouw verbinding automatisch omgezet naar een die meer aankan. 

 

Zoals N.N. al aangeeft is jouw contract na de einddatum automatisch overgegaan in een doorlopend contract voor onbepaalde tijd (met een maand opzegtermijn). Je kunt zelf, als je zou willen, via je MijnKPN de internetsnelheid verhogen. Dit geldt dan als een wijziging binnen je abonnement en heeft geen verder effect op je contract. Je kunt ook je héle abonnement wijzigen. In dat geval ga je over op onze nieuwe abonnementsvorm, en dan ga je wel weer een jaarcontract aan.

Dank jullie wel! 

@Lange Heusden 

Dat lampje (zoals al vermeld) geeft aan dat de verbinding tussen thuis en de pop (wijkkast) een 100mbit verbinding is.

Deze zal groen worden als deze verbinding 1gbit verbinding is.

Als jij bijvoorbeeld een snelheid verhoging zal doen van hoger dan 100mbit zal een monteur deze ompatchen (omzetten) in de wijkkast.

Toen ik nog een 100mbit verbinding had 2014.

 

Reageer