Vraag

Waarom geeft KPN niet aan andere marktpartijen door dat ik een KPN glasvezel aansluiting heb gekregen?

  • 6 November 2020
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Waarom geeft KPN niet aan andere marktpartijen door dat ik een KPN glasvezel aansluiting heb gekregen?


3 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hoi @RMARMA, welkom op het forum! Kun je je vraag iets meer toelichten? Wie zijn precies de marktpartijen waar je op doelt?

Beste Job,

Ik heb al sinds half augustus een glasvezelkabelaansluiting die in mijn woning in opdracht van KPN is aangelegd. De KPN glasvezel postcode check geeft dit ook al heel lang aan. Ik probeer nu bij andere providers (die ook via het KPN glasvezelnetwerk kunnen leveren) dezelfde check te doen (b.v. Oxxio) maar die geven aan dat ik nog geen glasvezelaansluiting heb. Ik heb hier al ontelbare keren over gebeld met KPN en Oxxio maar wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd. KPN geeft aan: wij hebben het doorgegeven dus de andere partij zou dit moeten kunnen zien en als ze dat niet kunnen zien dat ligt dat aan hun. De andere partij zegt: het ligt aan KPN want die hebben het niet aan ons doorgegeven. Nu lijkt het er echter sinds een paar dagen op dat Oxxio het inmiddels ook weet dus kan ik eens gaan shoppen waar ik een abonnement af wil gaan sluiten.

Reputatie 4
Badge +5

Duidelijk, dank voor je toelichting! Oxxio ziet de verbinding dus inmiddels ook liggen? Dat is mooi nieuws! Wellicht zat er wat vertraging in het doorgeven van de melding, hierdoor gingen wij en Oxxio naar elkaar wijzen. Dat is natuurlijk niet zo mooi, kan me goed voorstellen dat je dan het gevoel krijgt dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Mijn excuses hiervoor. Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag. 

Reageer