Beantwoord

Waarom is er geen korting voor vaste klanten?

  • 11 September 2021
  • 13 reacties
  • 1017 keer bekeken

Waarom krijgen vaste klanten geen korting of aanbiedingen? En wel de nieuwe dit klopt toch niet

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 September 2021, 16:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoezo klopt dit niet? Elk bedrijf mag zelf bepalen wat ze voor hun klanten extra willen doen, KPN doet wel aan kleine kadootjes maar geen grote aanbiedingen of kortingen.

Reputatie 7
Badge +24

Waarom zouden vaste klanten korting moeten krijgen? Dan kan KPN net zo goed de basisprijs naar beneden doen. 

Nieuwe klanten krijgen korting om ze over te halen om klanten te worden. Dat hoeft bij bestaande klanten niet, die zijn het al. En veruit de meeste klanten stappen toch niet ieder jaar over.

Reputatie 7
Badge +10

Noem eens een provider die bestaande klanten opeens kortingen gaan geven. Of dure kadootjes.

Ik wacht je reactie even af.

Reputatie 7
Badge +7

Rij al 10 jaar een auto van hetzelfde merk. Wat denk je? Nooit een kadotje gehad! Koop je nu een nieuwe auto van dit merk krijg je enorme korting. Schande!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Te duur ,

Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Vaak geven ze korting op het abonnement of een ander cadeau bij een nieuwe abonnement. Wanneer ze dat vaker doen, wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. Dat is ook niet de bedoeling.

 

KPN schrijft verder : 

We vinden het een hele eer dat je al vele jaren een trouwe klant bent. Bedankt voor je vertrouwen in ons :green_heart:

Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,SpotifyAmazone Prime en nog veel meer. 
Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

We investeren liever in een goed netwerk, zodat al onze klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met onze dienstverlening.

 

Reputatie 6
Badge +8

Noem eens een provider die bestaande klanten opeens kortingen gaan geven. Of dure kadootjes.

Ik wacht je reactie even af.

Ziggo… en KPN….

Bij beide geldt: Gewoon even bellen en er om vragen.

De afgelopen jaren elk jaar naar Ziggo gebeld en elk jaar gevraagd of ik korting kon krijgen als ik mijn abonnement verlengde voor een jaar. Meestal 30 euro korting voor een maand of 6.

In 2020 ben ik overgestapt naar KPN. Toen mijn eerste jaar voorbij was heb ik gebeld met dezelfde vraag: 6 maanden 27,50 euro korting gekregen op mijn Hussel met glasvezel en 4K TV pakket.

Gewoon vriendelijk vragen dus. Ik heb nog nooit hoeven “dreigen met overstappen oid". Gewoon de vraag wegleggen en tot nog toe elke keer succes.

Badge +19

@TFHFony vragen of ik aub korting kan krijgen??? Sorry ik eet nog liever een boterham minder dan dat ik moet bedelen. 

Reputatie 6
Badge +8

@TFHFony vragen of ik aub korting kan krijgen??? Sorry ik eet nog liever een boterham minder dan dat ik moet bedelen. 

Je hebt groot gelijk. Mensen zoals jij zijn degenen die in principe mijn korting betalen. Dus dankjewel!

Het is een karweitje van ongeveer 10 - 15 minuten. Een nette vraag, 150 tot 180 euro korting voor een kwartiertje werk. En dat op die manier al 10+ jaren lang. Nog nooit een vervelend gesprek gehad met Ziggo en/of KPN medewerkers op dat punt.

Voor mijn energie stap ik in principe elk jaar over. Al heb ik dat dit jaar voor het eerst niet gedaan omdat de energiemaatschappij waar ik zat voor dit jaar ook weer goede tarieven bood. Ook een paar keer klikken en zo 200+ euro uitgespaard.

Ik zal er geen boterham meer of minder om eten. Maar wellicht heeft het er mee te maken dat ik zelf een commerciële functie heb en dus met enige regelmaat over prijzen moet onderhandelen (zowel inkoop als verkoop). Alleen zijn daar de bedragen “wat” anders.  

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Te duur, welkom! Ook vanuit KPN zelf nog even een reactie: het klopt wat hierboven gezegd wordt. Wij bieden altijd een welkomstgeschenk en proberen daarnaast een mooi aanbod te geven. We zijn inderdaad niet de goedkoopste, maar we doen onze uiterste best dit goed te maken qua service, geleverde producten en investeringen. 


Het staat je natuurlijk vrij om elk jaar over te stappen, e-mailadressen kwijt te raken, apparatuur in te leveren etc. En dan over een jaar weer terugkomen, maar als elke klant dit gaat doen, dan zullen op termijn waarschijnlijk ook de prijzen flink omhoog gaan, omdat we deze extra kosten en extra kortingen toch op een andere manier door moeten rekenen.

 

Hopelijk heb je iets aan alle reacties in dit topic!​​​​​​

Rij al 10 jaar een auto van hetzelfde merk. Wat denk je? Nooit een kadotje gehad! Koop je nu een nieuwe auto van dit merk krijg je enorme korting. Schande!


Dan word het tijd een ander merk te gaan kiezen, ik kreeg bij mijn 5 jaar oude tweede handje, (Nieuw vind ik gewoon geld verspilling) een hele lekkere fles wijn en voor mijn vrouw een hele mooie bos bloemen.

En een waskaart om 3 keer de auto op het duurste tarief te wassen, en elke keer als ik de auto bracht voor een reparatie (garantie, rest doe ik het meeste zelf)) werd die ook netjes gewassen weer terug gegeven.


Het staat je natuurlijk vrij om elk jaar over te stappen, e-mailadressen kwijt te raken, apparatuur in te leveren etc. En dan over een jaar weer terugkomen, maar als elke klant dit gaat doen, dan zullen op termijn waarschijnlijk ook de prijzen flink omhoog gaan, omdat we deze extra kosten en extra kortingen toch op een andere manier door moeten rekenen.

 

Dat van die e-mail adressen kun je makkelijk ondervangen, heb ik al jaren geleden gedaan toen hotmail begon, heb nu live mail adressen en nooit problemen met overstappen, ik vind sowieso dat je met die mail adressen niet aan een provider vast moeten zitten, je maakt je jezelf teveel afhankelijk van 1 partij.

En niet alle kosten hoef je door te rekenen aan de klant, je zou ook iets minder winst kunnen maken als bedrijf, maarja die aandeelhouders willen wel zoveel mogelijk geld zien, leve het kapitalisme.

Reputatie 7
Badge +24

Rij al 10 jaar een auto van hetzelfde merk. Wat denk je? Nooit een kadotje gehad! Koop je nu een nieuwe auto van dit merk krijg je enorme korting. Schande!

Dan word het tijd een ander merk te gaan kiezen, ik kreeg bij mijn 5 jaar oude tweede handje, (Nieuw vind ik gewoon geld verspilling) een hele lekkere fles wijn en voor mijn vrouw een hele mooie bos bloemen.

En een waskaart om 3 keer de auto op het duurste tarief te wassen, en elke keer als ik de auto bracht voor een reparatie (garantie, rest doe ik het meeste zelf)) werd die ook netjes gewassen weer terug gegeven.

😄😄😄

Is dit sarcasme ofzo?

En niet alle kosten hoef je door te rekenen aan de klant, je zou ook iets minder winst kunnen maken als bedrijf...

Ja tuurlijk joh... En u zou ook wel wat loon in kunnen leveren, wat dacht u van 25 % ofzo? Dan kan het bedrijf waarvoor u werkt nog lagere tarieven rekenen richting de klanten. Maar waarom zou u dat doen?

Badge +12

Volgens mij is ieders punt nu wel duidelijk.…

Conclusie: vanzelf korting krijgen gaat niet, erom vragen staat vrij en anders rest nog overstappen. 

@Nick83 , Zou kunnen, zei het niet dat ons tarief niet zozeer in de personeelskosten zitten maar in de specialistische machines die we gebruiken, maar zoals jij het zegt, als iedereen 25% inleverd kan alles 25% omlaag.