Beantwoord

Waarom is het niet mogelijk om, bij verhuizing, tijdelijk een aansluiting op twee verschillende adressen te hebben?

  • 7 April 2019
  • 12 reacties
  • 3027 keer bekeken

We gaan verhuizen, tussen de sleuteloverdracht van de nieuwe en huidige woning zit 5 weken. Graag zouden we bij sleuteloverdracht van de nieuwe woning direct KPN compleet laten installeren. Geen probleem zou je denken, want op het nieuwe adres zit gewoon een glasvezel aansluiting. Nu blijkt dit niet mogelijk als ik mijn aansluiting op mijn huidige adres niet tegelijkertijd opzeg. Waarom kan ik geen aansluiting hebben op twee verschillende adressen?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 9 April 2019, 12:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Goeie vraag, is hier al eerder aan de orde geweest, ik kan een poging doen om dat terug te vinden maar het is lastig zoeken op dit forum.

Wij zijn een aantal jaren terug verhuisd met xs4all en toen hebben we een mooie overlap gehad, de details zijn me ondertussen ontgaan.

Het zou mooi zijn als KPN ook iets kan verzinnen om dit mogelijk te maken.
Heb ook gezocht, maar het is inderdaad lastig zoeken. Je zou denken dat het anno 2019 met een beetje klantgerichte instelling toch mogelijk zou moeten zijn om een overbruggingsperiode aan te bieden. We zullen echt niet de enige zijn met deze wens.

Gevonden :
https://forum.kpn.com/internet-9/dubbel-abonnement-tijdens-verhuizing-onmogelijk-447424

Dank je wel, wat een verhaal!

De enige oplossing is dus een nieuw abonnement aanvragen op het nieuwe adres en het huidige opzeggen zodra de verhuizing is afgerond. Bijzonder vreemd en klant onvriendelijk, zeker omdat andere aanbieders dit blijkbaar wel netjes geregeld hebben.

Morgen maar weer eens met KPN bellen!
Is de sleutel overdracht ook de feitelijke verhuisdatum? Zolang je op het nieuwe adres nog niet woont lijkt mij het volledige diensten pakket op dat adresenigzins overbodig. Met een beetje databundel kan je prima uit de voeten voor nazoek werk tijdens het klussen.

Een mifi router met datasim is vermoedelijk de beste mogelijkheid of een telefoon als hotspot, ook andere aanbieders kennen zover ik weet geen tot weinig overlap, zeker de vaste telefoon kan maar op 1 adres actief zijn. Internet en TV is iets anders dat moet kunnen lijkt mij. Bij de kabelaars is televisie vaak al of nog actief na verhuizing veel meer dan dat ook niet.
Het hangt er idd van af waar je de aansluiting met name voor wil gebruiken.
Voor TV gebruikte ik (bij verhuizingen en kamperen, logeren) vaak een digitenne ontvanger, die werkt "overal", evt een FTA ontvanger (voor de vrije zenders) kopen voor weinig, is altijd handig om er bij te hebben.
En een praatje met de buren maken (is altijd nuttig) voor tijdelijk gebruik van wifi oid.

Maar, dat was de vraag niet, het zou mooi zijn als kpn . . . .
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Hetkannietwaarzijn. Welkom op het forum. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice? Als het goed is hebben mijn collega's vertelt dat het niet mogelijk is om tijdens een verhuizing op 2 verschillende adressen jouw verbinding te leveren. Als het huidige abonnement buiten de contractperiode zit kan je natuurlijk een nieuw abonnement aanvragen op het nieuwe adres en het oude abonnement pas opzeggen wanneer je verhuist bent. Hou wel rekening met een maand opzegtermijn. Ook KPN E-mail adressen komen te vervallen. Ik zou graag een passende oplossing willen aanbieden maar helaas is dat niet mogelijk.
Nee heb nog geen contact gezocht, ben er nog niet uit. Een nieuw abonnement afsluiten bij een andere provider is namelijk ook nog een optie. Dan zeggen we KPN op zodra we verhuisd zijn....
Reputatie 7
Badge +21
Dat is ook nog een optie inderdaad. Natuurlijk zie ik graag dat je klant bij KPN blijft. Maar deze keuze ligt helemaal bij jezelf natuurlijk. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Is de situatie een jaar later nog onveranderd?

Reputatie 7
Badge +24

Is de situatie een jaar later nog onveranderd?

Nee natuurlijk niet. Gaat niet gebeuren ook. Gewoon op het nieuwe adres een nieuw abonnement afsluiten. Dan heb je op beide adressen internet.