Beantwoord

Waarom kan ik geen 4G modem krijgen voor sneller internet in het buitengebied?

  • 22 March 2024
  • 39 reacties
  • 443 keer bekeken

Reputatie 1

Waarom kan ik geen 4G modem krijgen, voor sneller internet buitengebied?

ik woon in het buitengebied waar kpn geen glasvezel aanbied. 
Heb al jaren een alles in 1 abonnement van kpn, en van een andere partij internet via glasvezel. 
Nu wil ik van 2 partijen af en alles van 1 aanbieder hebben. 
Van kpn is mijn internetsnelheid 12MB download en 0,8 upload bekabeld. 
4 G dekking is hier voldoende ( ook op de dekkingskaart van kpn).
Waarom kan ik geen 4G modem krijgen? Heb ook al gebeld met kpn, maar volgens de medewerker was het niet mogelijk. 
 

icon

Beste antwoord door AJRW 26 March 2024, 20:44

Bekijk origineel

39 reacties

Heb al jaren een alles in 1 abonnement van kpn, en van een andere partij internet via glasvezel. 

Je schrijft dat je internet hebt via glasvezel bij een andere partij @AJRW 

en dat je een alles-in-1-abo hebt bij KPN???

Wat voor diensten neem je dan bij KPN af?

 

Reputatie 1

Internet 100 up 100 down, 2 keer interactieve tv en 2 keer digitenne, vaste telefonie en 2 mobiele telefoons.  

Alleen als je in een officieel buitengebied woont volgens de normen van KPN kom je in aanmekring voor een aanvullende 4G-router.

Doe eens een pseudo-bestelling bij KPN via kpn.com en stel een internetpakket samen, dan zie je meteen of je er voor in aanmerking komt @AJRW 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als u 2 tv ontvangers heeft, dan zou u toch wel meer dan 12 mbit moeten hebben toch? Werken ze beide tegelijk goed zonder storing? 

Ik vraag me af of u blij zult worden van zo'n 4G modem. Want het is natuurlijk geen vergelijking met glasvezel. De snelheid word wel iets opgekrikt, maar ook niet veel meer dan 30 gbit ofzo.

Reputatie 1

Met beide tv’s tegelijk kijken nooit een hapering gehad. 

Reputatie 7
Badge +24

Met beide tv’s tegelijk kijken nooit een hapering gehad. 

Is dit gemeten op een bekabeld aangesloten pc of laptop?

Welke snelheid zou u moeten krijgen volgens KPN als u op de homepage net even doet alsof u een nieuwe klant bent?

Reputatie 4
Badge +2

en staan (stonden) de ontvangers aan toen je deze test deed ?  

Reputatie 1

Dit is idd bekabeld op de pc. 
KPN geeft aan 22 om 4. 
Maar ik vind het vreemd dat ik geen 4G modem kan krijgen op mijn adres??

Reputatie 1

Nee tijdens de test stonden de ontvangers beide uit. 
Maar ook nooit aan gedacht trouwens. 

Badge +19

Wat zegt de site als u net doet alsof u een bestelling doet? Wellicht moet u overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm.  Bij oude vormen is het sowieso niet mogelijk.  Uiteraard miet er ook voldoende capaciteit op de mast zijn en dat is vaak ook niet het geval.

Reputatie 1

Zit hier in de lichtgroene zone, snelheid genoeg zou ik zeggen. 

Reputatie 7
Badge +24

Snelheid en capaciteit zijn 2 verschillende dingen.

Badge +19

Wat zegt deze site? En als het niet kan dan kan het niet. Zo simpel is het.

Reputatie 1

Wat niet kan is nog nooit gebeurd!!!

Ik kon ook geen 2 keer interactieve tv krijgen, werkt ook al 10 jaar zonder enig probleem. 
 

Wat je niet probeert weet je niet, maar als je de kans niet krijgt??? 
En dat vind ik jammer. 

Badge +19

Klopt. Dat werd ooit gedaan maar vanwege het aantal klachten is de minimale snelheid voor één ontvanger nu minimaal 13. Vroeger kon het dus nu niet meer.

Maar ik vind het vreemd dat ik geen 4G modem kan krijgen op mijn adres??

Heb je mijn eerdere reactie dan al eens opgevolgd @AJRW 

Dan weet je het antwoord.

Reputatie 1

@N.N. heb ik gedaan geeft max snelheid aan 22 om 4 op mijn adres, kan verder niet wat zien over 4 g modem. 
Maar het gaat er mij om ben al meer dan 30 jaar trouwe tevreden klant bij KPN, niemand kan mij vertellen WAAROM het niet kan. 
Moet ik nu met alles overstappen omdat ik het niet mag proberen?

 

@Joep1965 geeft een link in zijn reactie waarin je o.a. kunt lezen wat de voorwaarden zijn om in aanmerking te komen voor buitengebied @AJRW , heb je dat ook al bekeken?

 

Reputatie 7
Badge +24

Moet ik nu met alles overstappen omdat ik het niet mag proberen?

Als u het zou mogen proberen, dan zal het prima werken. Dat kan ik u zo ongeveer wel garanderen denk ik.

Maar het word dan waarschijnlijk op sommige piekmomenten iets te druk op de mast waardoor iedereen, ook alle andere mobiele klanten, iets in snelheid in zal moeten leveren. Dat wil KPN niet.

Bedenk ook dat als u het krijgt, dat dan de rest van de straat het ook wel hebben wil misschien. 

Er valt niets te proberen als KPN vindt dat je niet in een buitengebied woont en dus ook geen 4Grouter krijgt 

Reputatie 1

Er valt niets te proberen als KPN vindt dat je niet in een buitengebied woont en dus ook geen 4Grouter krijgt 

Mijn naaste buren wonen op zo’n 400 mtr, ik woon 2,5 km buiten een dorp en minimaal 10 km van een grotere stad. Weet niet wat bij KPN de definitie van buitengebied is????

Zie mijn eerdere reactie @AJRW waarin o.a. een link waarin staat aan welke voorwaarden moet worden voldaan om als buitengebied erkend te worden.

Reputatie 7
Badge +6

Er valt niets te proberen als KPN vindt dat je niet in een buitengebied woont en dus ook geen 4Grouter krijgt 

Mijn naaste buren wonen op zo’n 400 mtr, ik woon 2,5 km buiten een dorp en minimaal 10 km van een grotere stad. Weet niet wat bij KPN de definitie van buitengebied is????

Het blijkt maar weer eens. Jezelf nooit vergelijken met de buren. Een situatie is hoe dan ook nooit 100% hetzelfde. KPN bepaalt in deze waar je aan moet voldoen om aan een 4G-router te komen.

Voor KPN is 'buitengebied’ een puur technische definitie. Het kan zelfs in een dorp zijn.

4G dekking voor mobiel, bovenstaande afbeelding, wil nog niet zeggen dat er voldoende capaciteit is om 4G internet voor thuis aan te bieden. Mobiel gebruik krijgt voorrang.

Heb je nu Hussel? En met 2 ontvangers? Dat is nog netjes met de snelheid.

Biedt kpn op jouw adres (regio) buitengebied aan? Doe eens de postcodecheck.

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied

Dit zijn de voornaamste eisen t.o.v. 4G buitengebied.

  • In de komende 6 maanden kan er niet meer dan 30 Mbit/sec aan downloadsnelheid bereikt worden via het KPN netwerk.

  • Het gebied heeft voldoende capaciteit op het 4G-netwerk.

  • Er moet voldoende 4G binnenshuisdekking zijn.

Er is geen aansluiting van een coax provider beschikbaar?

Het is meer een ‘luxeprobleem’ van @AJRW  @PeterG , zoals je in het startbericht kunt lezen heeft hij al een glasvezelaansluiting via een andere partij en een koperaansluiting bij KPN, dat wil hij stroomlijnen naart 1 partij, in dit geval KPN.

Reageer