Vraag

Waarom kan ik mijn KPN Experia Wifi wachtwoord niet wijzigen zolang mijn KPN uit de lucht is?

  • 22 March 2021
  • 1 reactie
  • 44 keer bekeken

Ik heb vandaag wat verbindingsproblemen gehad met KPN. Glasvezel, modem en extender allemaal even van de stroom gehad en opnieuw aangesloten.
Vervolgens merkte ik dat mijn vast lijn aansluiting op de Wifi extender geen signaal geeft (en Wifi wel). Ik wilde wel eens weten wat er fout was en wilde inloggen op de webpagina van de Experia Wifi extender.

Dus ik heb ingelogd op het http adres van de Arcaydian met het web wachtwoord wat op de onderkant van het apparaat staat. Vervolgens krijg ik de melding dat het wachtwoord niet veilig genoeg is (of standaard is) en dat ik deze moet wijzigen. Ik heb een wachtwoord gekozen dat aan alle restricties voldoet (8-12 karakters, min 1 hoofdletter, kleine letter, cijfer en speciaal teken).

Vervolgens lukt het niet om het wachtwoord te wijzigen.

Vanuit de klantenservice hoor ik dat er ook een verstoring is in mijn KPN en dat dit wellicht met elkaar te maken heeft.

 

Wel hier mijn verbazing en vraag: het kan toch niet zo zijn dat ik er een verbinding met KPN nodig is om een wachtwoord in mijn hardware te updaten? Dit voelt niet heel privé en daarmee veilig.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

@Constant76 Welkom op het forum. 

Wat bijzonder dat dit je verteld is. Je zou de wifi versterkers die je hebt namelijk ook op een andere verbinding moeten kunnen gebruiken, dus ook zonder MijnKPN. 

Is het ondertussen al gelukt om het wachtwoord te wijzigen?