Beantwoord

Waarom kan KPN zijn eigen website aanbieding niet waarmaken?

  • 25 May 2020
  • 9 reacties
  • 111 keer bekeken

Badge

Nadat ik eerder vanmiddag zelf via MijnKPN naar de mogelijke abonnementen had gekeken voor internet en TV heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN. De reden hiervoor was namelijk dat ik geen nieuwe interactieve TV ontvangers kon toevoegen nadat ik mijn huidige 4K TV ontvangers had verwijderd.

De dame in kwestie gaf mij aan dit kwam doordat de 4K TV ontvangers ook instaat zijn om interactieve TV te ontvangen en het dus onnodig was om deze om te ruilen bij een nieuw abonnement. De dame gaf aan dat er op de prijs en een 50 Mbit hogere uploadsnelheid na niets in mijn abonnement zou wijzigen als ik nu een Hussel 100 Mbit abonnement zou afsluiten voor één jaar. Ze gaf aan dat mijn oude abonnement, welke al 2 jaar stilzwijgend verlengd wordt, toen het beste was maar nu toch wel erg duur bleek te zijn

Zodoende heb ik na het gesprek het traject op de website doorlopen en naar mijn idee een nieuw jaarcontract afgesloten via de website. 100 Mbit up en download internetsnelheid + 2 x 4K TV ontvangers voor € 57,50 per maand i.p.v. de € 72,50 die ik tot op heden maandelijks betaalde. Een prima deal, zo leek het.

Tot ik na enkele minuten de overeenkomst ter bevestiging in mijn e-mailbox binnen kreeg. Hierin stond namelijk dat ik een nieuwe overeenkomst heb afgesloten zonder contractstermijn, géén jaarcontract dus. Daarnaast heb ik wel de 100 Mbit up en download internet snelheid, maar geen 4K TV ontvangers meer en ook geen 4K zenders meer. Als klap op de vuurpijl dit alles voor € 62.50 i.p.v. de € 57,50 die op de website werd weergegeven?

Toen ik hierover zojuist belde met de klantenservice zou de € 62,50 gewoon kloppen en gaf de beste man aan dat ze niet met jaarcontracten (meer) werkten, dat zou de beste dame dan niet goed gecommuniceerd hebben. Dat de prijs niet klopte, daarvoor moest ik maar een klachtenformulier op de website invullen, want terug gaan naar mijn oude abonnement kon ook niet meer gezien ik de wijziging zelf had doorgegeven.

Toen ik vroeg wat de reactietermijn daarvan was zei de beste  man 5 werkdagen. In de bevestigingsmail staat echter 10 werkdagen. Man, man, man.. Ik ben gewoon onjuist geïnformeerd, daardoor misleid en uiteindelijk heb ik simpelweg het gevoel te zijn opgelicht.

Hebben meer mensen deze fantastische ervaring hier?
 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 June 2020, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +12

Nadat ik eerder vanmiddag zelf via MijnKPN naar de mogelijke abonnementen had gekeken voor internet en TV heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN. De reden hiervoor was namelijk dat ik geen nieuwe interactieve TV ontvangers kon toevoegen nadat ik mijn huidige 4K TV ontvangers had verwijderd.

De dame in kwestie gaf mij aan dit kwam doordat de 4K TV ontvangers ook instaat zijn om interactieve TV te ontvangen en het dus onnodig was om deze om te ruilen bij een nieuw abonnement. De dame gaf aan dat er op de prijs en een 50 Mbit hogere uploadsnelheid na niets in mijn abonnement zou wijzigen als ik nu een Hussel 100 Mbit abonnement zou afsluiten voor één jaar. Ze gaf aan dat mijn oude abonnement, welke al 2 jaar stilzwijgend verlengd wordt, toen het beste was maar nu toch wel erg duur bleek te zijn

Zodoende heb ik na het gesprek het traject op de website doorlopen en naar mijn idee een nieuw jaarcontract afgesloten via de website. 100 Mbit up en download internetsnelheid + 2 x 4K TV ontvangers voor € 57,50 per maand i.p.v. de € 72,50 die ik tot op heden maandelijks betaalde. Een prima deal, zo leek het.

Tot ik na enkele minuten de overeenkomst ter bevestiging in mijn e-mailbox binnen kreeg. Hierin stond namelijk dat ik een nieuwe overeenkomst heb afgesloten zonder contractstermijn, géén jaarcontract dus. Daarnaast heb ik wel de 100 Mbit up en download internet snelheid, maar geen 4K TV ontvangers meer en ook geen 4K zenders meer. Als klap op de vuurpijl dit alles voor € 62.50 i.p.v. de € 57,50 die op de website werd weergegeven?

Toen ik hierover zojuist belde met de klantenservice zou de € 62,50 gewoon kloppen en gaf de beste man aan dat ze niet met jaarcontracten (meer) werkten, dat zou de beste dame dan niet goed gecommuniceerd hebben. Dat de prijs niet klopte, daarvoor moest ik maar een klachtenformulier op de website invullen, want terug gaan naar mijn oude abonnement kon ook niet meer gezien ik de wijziging zelf had doorgegeven.

Toen ik vroeg wat de reactietermijn daarvan was zei de beste  man 5 werkdagen. In de bevestigingsmail staat echter 10 werkdagen. Man, man, man.. Ik ben gewoon onjuist geïnformeerd, daardoor misleid en uiteindelijk heb ik simpelweg het gevoel te zijn opgelicht.

Hebben meer mensen deze fantastische ervaring hier?
 

Jammer genoeg komt dit (veel te) vaak voor bij de klantenservice. Normaliter zou je een bedenktijd hebben maar als je overstapt naar Hussel is er niets meer mogelijk (omdat het technisch gezien niet zou kunnen….). Heb je ergens een bevestiging o.i.d waarop de € 57.50 te zien is? Heb je ook mobiel van KPN? Dan kan het namelijk zijn dat de € 5 korting nog niet is verwerkt. 

alles voor € 62.50 i.p.v. de € 57,50 die op de website werd weergegeven?

Op de prijs van het afgesloten abonnement wordt nooit de € 5 combineerkorting vermeld.

Als je ook een mobiel abonnement bij KPN hebt én ze (Thuis en vast) staan in je MijnKPN dan zal via de factuur de € 5 combikorting meegerekend worden.

@Edwin_Merks 

Het is natuurlijk niet nodig een heel verhaal te quoten als dat er net boven staat. Dat leest ook niet prettig.:wink:

Badge

Beste Edwin,

Gelukkig had ik diverse foto's gemaakt met mijn telefoon van de website van KPN waar dit aanbod gespecificeerd stond. Intussen heb ik via telefonisch contact (poging 2) wel iemand aan de lijn gekregen die mij graag te woord stond en samen met mij naar een oplossing wilde kijken.

Nadat ik de foto's rechtstreeks naar haar gemaild had en ze deze ook kon inzien heeft ze mij een keurige oplossing aangeboden, enkel lof over haar service en klantvriendelijkheid! Blijkbaar zit er dus gewoon een fout in de website die de bedragen bij elkaar op dient te sommen, een zeer kostbare fout als je het mij vraagt. Een die nu dus kan worden opgelost, iets waar de dame mij dankbaar voor was… 

Het eerste contact met de jongeman was echter rampzalig en kostte KPN bijna een vaste klant (13 jaar tot op heden), hoop dat ik ook zijn gesprek kan beoordelen. Sommige mensen zijn namelijk echt ( [x] Ongeschikt) voor hun werk.
 

Prima service van deze medewerkster! :relaxed:

Nog maar 13 jaar klant? Dat ben ik nu op de maand af 32 jaar.

Badge

Het is pas 13 jaar geleden dat ik 18 werd, hoelang geleden voor jou? :joy:

Het is pas 13 jaar geleden dat ik 18 werd, hoelang geleden voor jou? :joy:

Ha haaaa :sweat_smile: . Dat verklaart e.e.a. Nog even sparen qua leeftijd. Ik werd 18 in 1981 :wink: .

Toen ik op mezelf ging wonen in mei 1988 vaste telefoon via, toen nog, PTT
Sinds 1996 mobiel bij PTT (nu KPN); GSM sinds 1999; smartphone sinds 21-4 j.l.
1999: vast internet
2006 juni : Digitenne (KPN) (1 mei 2009 Ziggo televisie eruit gedonderd)
2011 maart: Interactieve TV van KPN

Reputatie 7
Badge +24

En hoe gaat het nu met de ontvangers? Ik begrijp het niet helemaal, u had 4K ontvangers?

Nadat ik eerder vanmiddag zelf via MijnKPN naar de mogelijke abonnementen had gekeken voor internet en TV heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN. De reden hiervoor was namelijk dat ik geen nieuwe interactieve TV ontvangers kon toevoegen nadat ik mijn huidige 4K TV ontvangers had verwijderd.

Normaal hou je gewoon dezelfde apparatuur als je een nieuw abonnement afsluit.

 

 

Badge +12

 

@Edwin_Merks

Het is natuurlijk niet nodig een heel verhaal te quoten als dat er net boven staat. Dat leest ook niet prettig.:wink:

Klopt, maar het vult zo lekker 😉

 

Maar je hebt gelijk. Ik had het niet in de gaten omdat ik antwoordde via mijn telefoon.

Reputatie 7
Badge +20

Nadat ik de foto's rechtstreeks naar haar gemaild had en ze deze ook kon inzien heeft ze mij een keurige oplossing aangeboden, enkel lof over haar service en klantvriendelijkheid! Blijkbaar zit er dus gewoon een fout in de website die de bedragen bij elkaar op dient te sommen, een zeer kostbare fout als je het mij vraagt. Een die nu dus kan worden opgelost, iets waar de dame mij dankbaar voor was…

Wat fijn dat het toch goed opgelost wordt @PhIn3aSs!:smiley: Excuus voor de nare ervaring met de eerste meneer die je gesproken hebt, ik ben erg blij dat we dit nog weer een beetje goed hebben weten te maken :slight_smile:

Ha haaaa :sweat_smile: . Dat verklaart e.e.a. Nog even sparen qua leeftijd. Ik werd 18 in 1981 :wink: .

Toen ik op mezelf ging wonen in mei 1988 vaste telefoon via, toen nog, PTT
Sinds 1996 mobiel bij PTT (nu KPN); GSM sinds 1999; smartphone sinds 21-4 j.l.
1999: vast internet
2006 juni : Digitenne (KPN) (1 mei 2009 Ziggo televisie eruit gedonderd)
2011 maart: Interactieve TV van KPN

@PeterG jij was er op tijd bij met alles :ok_hand_tone2::smiley: keurige staat van dienst!