Beantwoord

Waarom monteur nodig bij upgrade van 100/100 naar 200/200 met fiber ?

  • 16 April 2019
  • 7 reacties
  • 405 keer bekeken

Momenteel heb ik fiber aansluiting REGG welk max 524 Mbit/s kan leveren vlg. https://netco-fpi-info.fourstack.nl/. Nu heb ik momenteel 100/100 mbit fiber en wil naar 200/200 fiber. Waarom is er een monteur nodig ? Heb reeds de experiabox v10, maar de monteur moet iets met kabels doen. Maar wat dan ?????
icon

Beste antwoord door Nadia 17 April 2019, 14:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Het zou wel eens kunnen zijn dat jouw NTU vervangen moeten worden omdat dit nog een 100Mbps NTU is. Veel oudere NTU's van Genexis zijn nog 100Mbps NTU's.
NTU is waar de glasvezel toch op binnenkomt. Deze is al oud, maar van REGG en niet van KPN. Dus zou ik REGG verwachten, of ....
Reputatie 7
De NTU (Network Termination Unit) is niet van Reggefiber maar van de provider.
De NTU zit gekoppeld aan de FTU (Fiber Termination Unit) en die is van Reggefiber of, zoals dat bedrijf vanaf vandaag heet, KPN Netwerk NL.
BEdankt voor de goede uitleg, dan zal dat wel de reden zijn dat KPN langs moeten komen. De installatie is al denk 15 jaar oud 🙂
Reputatie 7
De installatie is al denk 15 jaar oud 🙂
Dan behoort die aansluiting zo ongeveer tot de allereerste glasvezelaansluitingen in Nederland die in 2004 door Reggefiber aangelegd zijn.
Klopt, ik was een van de eerste via onsbrabantnet 🙂
Reputatie 7
Hallo @PatrickLat, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Ik zie dat wjb je al veel informatie heeft gegeven. Klopt helemaal! Jij als gebruiker van het eerst uur hebt dus nog de oude NTU, deze heeft een maximum van 100 Mbit/s. De nieuwere versie is al geschikt voor 1 Gbit. Vandaar dat je een monteur nodig hebt om een nieuwere versie van de NTU (kosteloos) te laten plaatsen. Ben je meteen op de toekomst voorbereid ;)

Reageer