Beantwoord

Waarom wordt bij sommigen de snelheid gratis verhoogd naar 1Gbit, maar bij mij maar naar 200 Mbit

  • 10 April 2024
  • 15 reacties
  • 458 keer bekeken

Reputatie 1

Halllo,

Min of meer bij toeval las ik op dit prettige forum dat KPN bij 200 mBit (koper) overstappers naar Glas de bandbreedte uit eigen beweging verhoogt naar 1 Gigabit.

Hulde maar deze geste steekt wel heel schril af tegen het spontane aanbod van Xs4All mijn 100 Mbit te verhogen naar 1 Gieg.

Ik moet bekennen dat onze huidige snelheid volstrekt toereikend is maar dat neemt niet weg dat ik deze politiek hoogst eigenaardig vind.

Gelijke monnikken, gelijke kappen gaat kennelijk niet op bij onze provider(s) van dienst.

Tja?!?

icon

Beste antwoord door wjb 19 April 2024, 08:49

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 1

Sorry voor mijn slordige fout:  mijn 100 Mbit abo is verhoogd naar 200 Mbit i.p.v. 1 Gieg

Reputatie 1

Grappig, de moderator heeft kennelijk de titel van min topic eigenhandig gewijzigd…….!

Op zich geen bezwaar tegen maar de huidige titel dekt de lading niet want Xs4All heeft wel degelijk de snelheid verhoogd…!

Reputatie 7
Badge +24

KPN verhoogd helemaal niet zomaar bij iedereen de snelheid. Bij sommige "willekeurige" klanten gebeurt dit. Dit 1 of andere vreemde actie van KPN. Sommige klanten krijgen zomaar een gratis snelheidsverhoging. Sommige naar 200 mbit en sommige naar 1000 mbit. De meeste klanten krijgen helemaal niets.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @hondengek, goede vragen. Over de titel eerst, we passen regelmatig titels aan om te zorgen dat deze duidelijk zijn, genoeg informatie bevatten, en de lading dekken. Maar het kan gebeuren dat we een bericht niet helemaal goed interpreteren. Ik heb je titel opnieuw aangepast, volgens mij klopt het nu.

Dan wat betreft de snelheidsverhoging. Dat is afhankelijk van de campagne. We doen dit soort dingen met enige regelmaat. Voor elke campagne wordt een bepaalde doelgroep geselecteerd, en kan het aanbod verschillen. Dus dat heeft niet direct iets te maken met KPN versus XS4ALL. De precieze selectiecriteria voor elke campagne variëren, en worden ook niet aan ons doorgegeven.

Reputatie 3
Badge

Ik ben een gelukkige waarvan de snelheid van 200mbs naar 1 gigabit wordt verhoogd. Trouwe klanten worden in de watten gelegd. Bedankt KPN

Reputatie 7

Ik ben een gelukkige waarvan de snelheid van 200mbs naar 1 gigabit wordt verhoogd. 

Klopt het dat jij voor jouw huidige abonnement maandelijks meer betaalt dan het vergelijkbare TV+ abonnement?

Ook mijn Hussel abonnement wordt van 200Mbps naar 1Gbps verhoogd maar ook dan betaal ik nog altijd per maand €0,97 meer dan met exact dezelfde opties bij een TV+ abonnement.

Reputatie 3
Badge

Ik zou als ik een nieuw abonnement zou afuiten € 0,53 per maand duurder uit zijn. De situatie die jij beschrijft deed zich in juni 2023 bij mij voor. Bij het afsluiten van een nieuw contract ziu ik maandelijks minder betalen dan mijn huidige contract. Kreeg dat het nieuwe TV+ abonnement mrt Android decoder en dat vond ik te instabiel. 

Reputatie 7

De campagne is denk ik ook niet 'kostenloos verhogen naar 200Mbps of naar 1Gbps" maar "kostenloos verhogen naar het eerst hogere abonnement" en dat betekent van 100Mbps naar 200Mbps en van 200Mbps naar 1Gbps.

Reputatie 1

Perfecte conclusie die een eind maakt aan alle speculaties!

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou als ik een nieuw abonnement zou afuiten € 0,53 per maand duurder uit zijn. 

Nu bent u dus nog iets goedkoper uit. Straks na de jaarlijkse prijsverhoging bent u duurder uit. En u blijft gewoon de oude tv ontvangers gebruiken (indien u die heeft). Wat natuurlijk voor KPN goedkoper is dan nieuwe ontvangers sturen. Dus KPN is degene die hier aan het langste eind trekt.

Reputatie 7

Ik zou als ik een nieuw abonnement zou afuiten € 0,53 per maand duurder uit zijn. 

Nu bent u dus nog iets goedkoper uit. Straks na de jaarlijkse prijsverhoging bent u duurder uit. En u blijft gewoon de oude tv ontvangers gebruiken (indien u die heeft). Wat natuurlijk voor KPN goedkoper is dan nieuwe ontvangers sturen. Dus KPN is degene die hier aan het langste eind trekt.

Dat is maar de vraag immers ook het TV+ abonnement zal vast en zeker niet ontkomen aan een inflatiecorrectie of een prijsverhoging.

Overigens verwacht ik dat deze dit jaar heel laag of misschien zelfs wel 0 euro zal zijn.

 

Ik geef nu voor mijn 200Mbps Hussel abonnement al meer uit dan een 1Gbps TV+ abonnement met dezelfde opties en dat heb ik er graag voor over immers daarmee voorkom ik dat ik de "nieuwe" TV+ Box moet gaan gebruiken.

Reputatie 3
Badge

Ja de nieuwe box is nog zo experimenteel dat ik daar liever (nog) geen gebruik van maak. Bovendien lukt Jet streamen met Google Chromecast 4K uitstekend. Nu mis ik helaas wel het nieuwe AX modem en blijf ik met de oude V10 zitten.

Vandaag een artikel in de Telegraaf dat KPN bij klanten met een glasvezelaansluiting bezig is de abo's te verhogen @wjb 

mensen met een 100Mbit/s abo gaan naar 200Mbit/s

en 

mensen met een 200Mbit/s abo gaan naar 1Gbit/s

en dat alles ‘gratis’ volgens KPN in het Telegraaf-artikel op de financiële pagina's.

Reputatie 7

Vandaag een artikel in de Telegraaf dat KPN bij klanten met een glasvezelaansluiting bezig is de abo's te verhogen @wjb 

Je bedoelt waarschijnlijk dit artikel.

De vraag is dan hoe groot dat deel van haar klanten is immers dit gebeurt al langere tijd in tranches.

Waarschijnlijk heeft de auteur van het artikel zelf ook die brief ontvangen.

Reputatie 7
Badge +24

Nu mis ik helaas wel het nieuwe AX modem en blijf ik met de oude V10 zitten.

Dat heeft niets met het abonnement te maken. Als u over zou stappen naar TV+ zou u geen ander modem krijgen.

Reageer