Beantwoord

Waarom wordt bij Wan connection in mijn Experiabox om een username en wachtwoord gevraagd?

  • 22 July 2021
  • 6 reacties
  • 184 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Experiabox.

 

Wat ik vreemd vind is dat in de setup er van , WAN Connection, er een username en wachtwoord staat. 

Dat zijn andere dan de “normale admin settings". 

Ik kan deze usernaam/wachtwoord ook niet veranderen of disablen.

Wat is de betekenis van deze username/wachtwoord?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Nick83 22 July 2021, 18:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Dat is de gebruiker en het wachtwoord voor het opzetten van de internet verbinding tussen het modem en KPN. Dat is dus wat anders dan de gegevens die u gebruikt om het modem te benaderen.

KPN heeft deze gebruiker en het wachtwoord voor u ingesteld en u kunt het niet wijzigen. Zou u dat we kunnen dan werkt internet niet meer.

Reputatie 7
Badge +24

De gebruikersnaam en wachtwoord mag alles zijn volgens mij. KPN gebruikt dat niet. Maar het protocol werkt nu 1 maal zo. KPN heeft dat protocol niet ontwikkeld. Dat is 20 of 30 jaar geleden ofzo al zo bedacht. Het is gewoon een standaardprotocol, dat in alle internetrouters zo geïmplementeerd is.

Reputatie 1

de gebruikersnaam lijkt overeen te komen met het MAC adres van de Experiabox.

wachtwoord wat staat ingevuld kan ik niet achterhalen…

 

@Nick83  maar dit mag dus gewijzigd worden?

Reputatie 7
Badge +24

Waarom zou je het willen wijzigen? 

Reputatie 1

Waarom zou je het willen wijzigen? 

Omdat het kan. Als het niet zou mogen zou het dichtgezet moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer het zou ik zeggen. Als het goed is maakt het niets uit wat er staat.