Wachten op een storingsmonteur

  • 9 December 2020
  • 16 reacties
  • 146 keer bekeken

De overgang van Telfort naar KPN maakte dat er  bij mij niets meer deed.

Nadat  de monteur kwam en het niet voor elkaar kreeg  ging hij weg

met de woorden moet maar een storingsmonteur komen, nu na een week

nog niemand gezien. Wel een digitenne gekregen maar mijn vaste telefoonlijn en

dus de beveiliging die er op aangesloten is doet het niet. Wel teleurgesteld in KPN

had verwacht dat de service  beter was.

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7

Hallo @cjh.kouwenhoven, wat een ontzettend vervelende situatie, ik kan me voorstellen dat je snel een monteur wilt inplannen om het goed te regelen.
Heb je nadien geen bericht meer via; sms, mail of telefoon meer van ons gehad? We duiken er graag even voor je in. Zou je daarvoor je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens: postcode + huisnnummer, naam contractant, klantnummer en mobiel nummer. Geef je een seintje als je dat hebt gedaan? Dan kijken we graag verder naar een oplossing :)

Mijn naam is ***, ***, *** ***, telefoonnummer 

*** en klantnummer ***. 

 

Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @cjh.kouwenhoven, ik zie dat de monteur 2-12 is geweest. Op de bon staat bij de afmelding: “Alles is goed”. Hiermee is het ticket ook gesloten.
Ik begrijp uit jouw bericht dat dat niet het geval is. Kun je toelichten wat er precies niet werkt? 
 

De monteur kreeg het nietvoor elkaar  en ging weg met, dat moet de storingsmonteur maar doen.

Vervolgens hoorde ik niets meer. Dus niets werkt en het erge is dat ik geen beveiliging hebt

omdat het op de vaste telefoonlijn werkt  en deze op een centrale  aansluit. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de lijn nog even uitgelezen en dat ziet er aan alle kanten uitstekend uit.
De verbinding is stabiel, je nummer staat goed in het modem en het wifi is ook gewoon bereikbaar.

Als je alarm telefonisch is en via een centrale zit zou het kunnen zijn dat er met die centrale iets niet helemaal goed is. Helaas kunnen wij daar geen kosteloze monteur voor langs sturen. Daarvoor kun je via www.kpn.com/servicemonteur een servicemonteur bestellen.
 

Bedoelt u de Digitenne? want de andere wifi doet het niet. Wat je ook doet het modem blijft op rood staan.

Als de lijnen goed zijn belt u mij dan op ****


*admin: nummer verborgen

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de computer laten proberen je te bellen en die gaat wel goed over en meet geen problemen.
In je experiabox staat het ook goed. Het probleem lijkt te zitten tussen je experiabox en alarm/telefoon toestel. Dit stuk kan ik helaas niet meekijken en ook geen storingsmonteur langs sturen.
Zit je centrale wél aangesloten op phone 1 op je experiabox?

Met Wifi bedoel ik het internet op computers,telefoons en laptops. Digitenne staat hier helemaal los van.

Wat brandt er precies rood je op je experiabox? Staat daar ook iets bij? Zou je hier een foto van kunnen maken?

Monteur geweest van Beveiligingsdienst  vertelde dat het bij hun ok was maar

dat een monteur van jullie het moest oplossen (vond het trouwens een

schande dat jullie mij  al twee weken in de kou laten staan).

Reputatie 7
Badge +21

Wat brandt er precies rood je op je experiabox? Staat daar ook iets bij? Zou je hier een foto van kunnen maken?

 

Het is de Experia box V 10 A en deze geeft een rode streep aan.

Heb al eerder uren aan de lijn gestaan met collega's van jou en we hebben

van alles geprobeert maar het doet het gewoon niet dus hou me niet aan het

lijntje en stuur een monteur.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @cjh.kouwenhoven! Bedankt voor alle info:wink:. Wij willen graag exact weten wat er aan de hand is bij iemand thuis voordat we een monteur sturen. Als we niet alles hebben nagelopen en de monteur komt erachter dat de fout telefonisch opgelost had kunnen worden. Bijvoorbeeld omdat het stopcontact sluiting veroorzaakt (ik noem maar wat), dan worden er voorrijkosten in rekening gebracht. Daar wordt niemand vrolijk van:upside_down:

Uit jouw verhaal maak ik op dat je helemaal geen diensten hebt en een rood lampje hebt branden op de V10a. Er is een monteur langs geweest, die het niet heeft kunnen oplossen en zit jij zonder werkende diensten. Omdat wij geen storing kunnen meten, kan het haast niet anders, dan dat jouw verbinding niet goed is aangesloten in de wijkkast en wij niet de juiste informatie doorkrijgen. Ik vraag een collega dit morgenvroeg aan ons te bevestigen (of niet). Morgen komen we bij je terug met uitleg en info om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. :fist:

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen @cjh.kouwenhoven, we hebben hier duidelijkheid over gekregen.  Je hebt twee abonnementen op je adres.

De eerste is een Telfort abonnement. Deze is op 20 november beëindigd. Daar heb je op 22 oktober bevestiging van gekregen per brief/e-mail, en de slotfactuur op 20 november. 

Daarnaast loopt op jouw adres een KPN abonnement met internet en telefonie (nummer dat eindigt op 497). Deze werkt, dat zien we hier in alle metingen terug. Dit abonnement maakt gebruik van een Experia Box V10. 

Jij geeft aan een V10A te hebben. Dit wijst erop dat je nog probeert gebruik te maken van de Telfort apparatuur op de manier zoals dit eerder aangesloten was. Dat gaat dan nu niet meer werken. Je zult dan ook gebruik moeten gaan maken van het KPN abonnement en de daarbij behorende Experia Box.

Hallo @cjh.kouwenhoven , en de V10a, die bij het TFT-abo hoorde, kun je weer terug sturen naar TFT/KPN.

Heb telefoonnummer 294094 en dit werkt niet. Verder heb ik een 3 in een abonnement

particulier. Het andere  is een zakelijk abbonnement van mijn neef waar ik verder

niets mee te maken heb. Het telefoonnummer eindigend op 497 is van hem.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dat jouw telefoonnummer niet werkt, klopt. Jouw oud-Telfort abonnement is namelijk niet meer actief. Op 22 oktober 2020 hebben wij een opzegging doorgekregen. Jouw abonnement is om die reden per 20 november beëindigd. Hiervan heb je op 22 oktober ook een bevestiging per e-mail ontvangen. Op 20 november heb je van ons een slotnota ontvangen.

Wil je weer gebruik kunnen maken van jouw diensten? Dan zit er niets anders op dan een nieuw abonnement af te sluiten. Je kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402.