Wanneer komt de gratis snelheidsverhoging van mijn internet?

  • 20 October 2021
  • 16 reacties
  • 479 keer bekeken

Kreeg laatst een mail van kpn met de mededeling dat mijn internetsnelheid gratis verdubbeld zou worden. Ik zou bericht krijgen wanneer het zover zou zijn. Is inmiddels een maand geleden. Wanneer gaat het nu gebeuren?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7

Hoi @Hendrik N, welkom bij ons op het forum. Dat is een goede vraag, wat voor brief was het precies en van wie kwam deze? Kwam deze van KPN of van KPN Netwerk? De eerste zijn wij, de provider bij wie je het abonnement hebt. De tweede is de netwerkbeheerder, het kan zijn dat zij in de buurt aan het netwerk werken (of hebben gewerkt) waardoor er meer mogelijk wordt. Ook ben ik benieuwd wat voor snelheden je haalt als je een speedtest doet op een bekabeld aangesloten computer. Kan je dat laten weten en je forumprofiel volledig invullen?

Het was een mail van kpn dd 24 september 2021.

Ik heb een glasvezelabo met een snelheid van 100Mb/s. Deze zou zonder extra kosten vehoogd worden naar 200Mb/s.

De Kpn speedtest geeft nu een snelheid aan van download 95,2 mbps en upload 242.

Kennelijk is sinds mijn laatste speedtest de snelheid idd verdubbeld

 

 

Reputatie 7

Ah, dat klinkt niet verkeerd, het is verhoogd dus! :slight_smile:  Hoe heb je de speedtest precies gedaan, was dat met een kabel of draadloos? De 95 Mbit/s die je noemt is nog wel wat minder dan de 200 die mogelijk zou moeten worden met de werkzaamheden.

Met kabel. Is echter een kabel van ca 10 meter. Wel goede kwaliteit. Heb echter nog geen bericht van KPN gehad dat de snelheid verhoogd zou zijn

Met kabel. Is echter een kabel van ca 10 meter. Wel goede kwaliteit. Heb echter nog geen bericht van KPN gehad dat de snelheid verhoogd zou zijn

Dit zou met gemak meer als 200mbit download als upload zijn 

Wat staat er bij jou in mijnkpn 

Is het al doorgevoerd log in mijnkpn welke snelheid staat er 

 

Reputatie 6
Badge +9

De upload is 242Mb? In dat geval is de upgrade al doorgevoerd.
Alleen de download lijkt behoorlijk achter te lopen.
Wat je zou kunnen proberen is het glasvezelkastje even stroomlooos te maken en de Experiabox uit te zetten.
Daarna het glasvezelkastje weer van stroom voorzien en dan je Experiabox weer opstarten.
 

200/200

200/200

Oke als dat er staat zou je zeker de download ook 200mbit kunnen halen 

Heb je de speedtest met speedtest.net (windows app) test server XS4ALL geprobeerd? 

Nee, kpn speedtest. Ga binnenkort nog proberen glasvezelkastje en modem uit te zetten en weer op te starten

probeer eens deze en dan server kpn A-dam

liever via een app en niet via een browser dan server xs4all

die van kpn zelf laat vaak te laag zien

 

Geprobeerd. Nu down 175Mbsec en Up 240 via browser. server Amsterdam kon ik niet vinden

 

Kun je eens via bijvoorbeeld een smartphone 

Via wifi de speedtest doen via de speedtest app van Ookla 

Wat meet je dan 200mbit moet via wifi goed mogelijk zijn 

Test het eens 

Ik heb nu maar het 50/50 pakket zie hier voorbeeld 

 

 

235 up 340 down

Reputatie 6
Badge +9

Prima snelheden ! :grinning:

235 up 340 down

Dat zijn goede metingen 

Je haalt makkelijk de 200/200 

Waarom het bij de bekabelde pc lager is is de vraag 

Kun je hier nog eens een andere kabel proberen 

 

Reputatie 7

De gratis upgrade is in ieder geval dus uitgevoerd, de snelheid is mooi verhoogd en met die speedtest komt dat ook naar voren. Voor de bekabelde verbinding kan je zoals Peter al noemt een andere kabel proberen, om te kijken of de verbinding daarmee gelijk trekt.