Beantwoord

Wanneer krijg ik aansluitpunt voor glasvezel?

  • 5 March 2024
  • 27 reacties
  • 281 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Ben glasvezel abonnement aangegaan begin augustus vorig jaar bij KPN.  Heb het nog niet omdat de kabels hier er nog niet liggen in de straat, maar verwacht dat dit wel binnen een maand is geregeld. Ik vroeg me hoe dit verder gaat en dat met name met het aansluitpunt in huis. Moet ik daar nog iets voor doen? Kan me wel herinneren dat ik ooit een e-mail ergens heb gestuurd waarna ik benadert zou worden dacht ik om een afspraak te maken om het aansluitpunt in huis aan te leggen.  Maar dat was met een e-mail adres wat ik volgens mij niet meer gebruik.  Ik heb wel die glasvezelwekker aangezet, maar weet niet of voldoende is.  T-Mobile heeft hier vorig jaar ook glasvezel aangelegd in de straat.. Toen kwamen er ook mensen aan de deur om te vragen of ze een aansluitpunt mochten aanleggen. Heb ik toen niet laten doen. Hoe werkt dit bij KPN? Moet ik nog iets doen om het aansluitpunt in huis aangelegd te krijgen of komt dat automatisch goed?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 March 2024, 14:33

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U hoeft helemaal niets te doen. Gewoon afwachten. 

En al zouden ze morgen beginnen te graven kan het nog wel een paar maanden duren. Hier zijn ze sinds december als in de straat aant spitten. En ze zijn nog lang niet klaar. Ik vraag me af of het lukt voor de zomer.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @RobvdPoel

U hoeft helemaal niets te doen. Gewoon afwachten. 

Ook belangrijk is wat op de website van de netwerkbeheerder staat, en anders kun je altijd contact opnemen met ze. 

Reputatie 5
Badge +4

U hoeft helemaal niets te doen. Gewoon afwachten. 

En al zouden ze morgen beginnen te graven kan het nog wel een paar maanden duren. Hier zijn ze sinds december als in de straat aant spitten. En ze zijn nog lang niet klaar. Ik vraag me af of het lukt voor de zomer.

Ok. Klinkt niet erg optimistisch:) stond bij mij eerst dec-Jan. Toen dacht ik al eerst zien. Winter periode wil nog wel eens vertraging geven.  Al hoewel we nauwelijks een winter hebben gehad. Vervolgens werd het mrt-apr 2024. Nu staat er binnen vier weken. Maar als ik jou begrijp kan het nog wel even duren ook als de kabels er liggen in de straat. Ik wacht het af. Zal een update geven hier mocht ik meer weten. Dank

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RobvdPoel

U hoeft helemaal niets te doen. Gewoon afwachten. 

Ook belangrijk is wat op de website van de netwerkbeheerder staat, en anders kun je altijd contact opnemen met ze. 

Dank  heb even gekeken op de website van de netbeheerder. Daar herkende ik weer het een en ander wat ik eerder heb gezien toen ik het abonnement aanging. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik dank jou ontzettend voor je begrip, het kan inderdaad even duren. Ik wacht je update af! 

Reputatie 7
Badge +24

Nu staat er binnen vier weken.

Bij mij staat er "binnen een week" 😁

Ik denk dat nu inmiddels de meeste huizen een sprietje bij de deur hebben. Maar het is nog nergens binnen. 

Reputatie 5
Badge +4

Nu staat er binnen vier weken.

Bij mij staat er "binnen een week" 😁

Bij mij nu binnen drie weken:-) We gaan het zien:-)

Reputatie 5
Badge +4

Ze zijn al hier in de straat bezig met kabels leggen. Nu kijk ik net naar de status en nu staat er ipv drie weken of eens juli-augustus dat het wordt geleverd. Bizar. Had gisteren ook al gebeld met kpn netwerk omdat bij mijn adres een opmerking stond dat de pandeigenaar nog geen toestemming had gegeven voor de werkzaamheden in huis. Had eerst de woningcoöperatie gebeld en die gaf aan die toestemming hebben ze gewoon. Anyway de medewerker van kpn gaf ook dat er geen probleem was. Vind het wel een raar iets dat de kabel bijna in de grond ligt en dan dat je dan vervolgens een update ziet dat de aansluiting juli-augustus is geworden. Ik zal dit hier blijven updaten zodra de status veranderd. We begonnen met levering dec2023-jan2024  bij aangaan van.m het abonnement nu dus jul-aug 2024. Dan ik het beter af kunnen nemen vorig jaar bij t -mobile dan was het sneller gegaan. 

Reputatie 5
Badge +4

Net nog even gecheckt, oplevering glasvezel, bij vier andere huisnummers (buren) staat er nu oplevering status glasvezel mei-juni 2024  en bij  mij dus juli-augutus 2024:-) 

En ik ben waarschijnlijk de enige van de vijf die een abonnement heeft bij KPN en glasvezel wil hebben van KPN. 

Reputatie 5
Badge +4

Update: KPN Is hier nu bezig in de straat met aanleggen glasvezel, ik hoopte dat de kabels bij iemand in de achtertuin gelegd zouden worden, zoals t-mobile het vorig jaar ook heeft gedaan, aangezien het modem in de hoek van de woonkamer staat aangesloten. Dan hoeft er alleen een gaatje in de muur geboord te worden van de woonkamer, plus een kabelgoot, en kan het aansluitpunt ook gewoon in de hoek van de woonkamer komen. Nu zag ik net bij de brievenbussen bij ons 4 aansluitpunten(van de betreffende woningen) en blijkt dat het aansluitpunt naar alle waarschijnlijkheid toch in de meterkast gaat komen. En die zit helemaal aan de andere kant van de woning. Heb het wel aangegeven bij twee medewerkers, maar hebben doorgekregen om het zo uit te voeren, dat snap ik ook wel. Dan zal er dus een kabel vanuit de meterkast vanaf het aansluitpunt, naar het modem gebracht moeten worden. Zit daar nog een beperking aan qua lengte van de kabel wat ik daarvoor kan gebruiken? Het gaat om een meter of 20 denk ik, als ik die kabel fatsoenlijk weg wil werken denk ik. En welke type kabel heb ik daar voor nodig. 

Reputatie 5
Badge +4

Update: inmiddels is de oplever datum aangepast naar feb-maart 2025. Het begon met dec-jan2024. In augustus loopt contract af. Terug naar ziggo overweeg ik nu al. Dan maar geen glasvezel.

Reputatie 7
Badge +24

@RobvdPoel, ik vind het oprecht ontzettend jammer om dit te lezen. Ik heb, zoals eerder vermeld, helaas hier geen invloed op. Ik kan me de overstap naar een concurrent in dit geval voorstellen. Ik hoop uiteraard dat je dit nog af wilt wachten, en anders dat we jou op een later tijdstip weer kunnen verwelkomen. 

Reputatie 5
Badge +4

@RobvdPoel, ik vind het oprecht ontzettend jammer om dit te lezen. Ik heb, zoals eerder vermeld, helaas hier geen invloed op. Ik kan me de overstap naar een concurrent in dit geval voorstellen. Ik hoop uiteraard dat je dit nog af wilt wachten, en anders dat we jou op een later tijdstip weer kunnen verwelkomen. 

Vind het  gewoon jammer dat er geen enkele zekerheid is te geven over zoiets blijkbaar. Weet niet of ik een abonnement had afgesloten als er bij het aangaan van het contract bij oplevering glasvezel Feb-maart 2025 had gestaan. Maar goed ben niet de enige bij wie het zo gaat begrijp ik. Er wordt ook geen onderscheid gemaakt blijkbaar of je nu wel of niet een abonnement hebt blijkbaar. Vind het te makkelijk dat er gewezen wordt naar de aannemer af en toe. Heb een contract  met KPN. Niet met de aannemer.  We gaan zien hoe het verder gaat. Dank voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +24

U bent gewoon ongeduldig 😁

Reputatie 5
Badge +4

U bent gewoon ongeduldig 😁

Ja gek hè. Ik ga geen abonnement aan om over twee jaar een keer glasvezel te hebben:)  

Reputatie 7
Badge +24

U bent gewoon ongeduldig 😁

Ja gek hè. Ik ga geen abonnement aan om over twee jaar een keer glasvezel te hebben:)  

Nou... dat heeft u wel gedaan... 

Reputatie 5
Badge +4

U bent gewoon ongeduldig 😁

Ja gek hè. Ik ga geen abonnement aan om over twee jaar een keer glasvezel te hebben:)  

Nou... dat heeft u wel gedaan... 

Ben bang dat je gelijkt” hebt..maar dat kan ik oplossen gelukkig in augustus.

Reputatie 7
Badge +9

Bij ons was het ook met een jaar vertraagd, ik lees hier niks geks dat betreft.
Dat de vezel uitsteekt zegt nog niks, was bij ons ook zo. Echter misten alleen de nieuwe wijk centrales en zonder die wordt het echt lastig.

Inmiddels zit ik nu bijna een jaar op glasvezel, het is het wachten waard. U krijgt een mooi XGS-PON netwerk, helemaal klaar voor de toekomst! 1 verlichting, die datum kan ook weer veranderen naar maanden sneller, dus gewoon de website in de gaten houden en tanden bijten! Ondertussen kunt u hier terecht om soms ff te klagen als therapie dat het lang duurt 😉

Badge +19

Heeft u nu een verbinding via de koperaansluiting?

Reputatie 7

Bij ons kwam in maart '22 een glasvezelcampagne van Delta,  in mei '22 konden we doodleuk een aanvraag doen voor  internet en tv van één van de geboden providers. Rond mei '23 aansluitpunt in de meterkast gekregen.

Onderhand bijna mei '24. Delta is al een poos zo goed als klaar door heel de stad. Maar is het nog doodleuk wachten op Liander tot die de wijkcentrales heeft aangesloten op het stroomnet. Dus duurt gewoon eventjes,... Er zit heel wat meer achter dan alleen maar een aansluitpunt in huis, die zijn sneller gerealiseerd dan heel het netwerk eromheen. Het gaat tenslotte niet om een bestaand netwerk wat met een paar knoppen is omgezet,...

 

Bij wie dan ook, geduld is een schone zaak, en wat maakt het dan uit als je al wat eerder een abonnement hebt aangevraagd?

Reputatie 5
Badge +4

Bij ons was het ook met een jaar vertraagd, ik lees hier niks geks dat betreft.
Dat de vezel uitsteekt zegt nog niks, was bij ons ook zo. Echter misten alleen de nieuwe wijk centrales en zonder die wordt het echt lastig.

Inmiddels zit ik nu bijna een jaar op glasvezel, het is het wachten waard. U krijgt een mooi XGS-PON netwerk, helemaal klaar voor de toekomst! 1 verlichting, die datum kan ook weer veranderen naar maanden sneller, dus gewoon de website in de gaten houden en tanden bijten! Ondertussen kunt u hier terecht om soms ff te klagen als therapie dat het lang duurt 😉

Ik slaap op die website:) die therapie is een goede gedachfe:)

Reputatie 5
Badge +4

Heeft u nu een verbinding via de koperaansluiting?

Ja. Sinds augustus vorig jaar

Reputatie 5
Badge +4

Bij ons kwam in maart '22 een glasvezelcampagne van Delta,  in mei '22 konden we doodleuk een aanvraag doen voor  internet en tv van één van de geboden providers. Rond mei '23 aansluitpunt in de meterkast gekregen.

Onderhand bijna mei '24. Delta is al een poos zo goed als klaar door heel de stad. Maar is het nog doodleuk wachten op Liander tot die de wijkcentrales heeft aangesloten op het stroomnet. Dus duurt gewoon eventjes,... Er zit heel wat meer achter dan alleen maar een aansluitpunt in huis, die zijn sneller gerealiseerd dan heel het netwerk eromheen. Het gaat tenslotte niet om een bestaand netwerk wat met een paar knoppen is omgezet,...

 

Bij wie dan ook, geduld is een schone zaak, en wat maakt het dan uit als je al wat eerder een abonnement hebt aangevraagd?

Gaat me meer om de communicatie.. eerst  Dec-jan 24 vervolgens worden er kabels gelegd in de buurt. Dan staat er binnen drie weken opgeleverd. Dan ligt die kabel er .. dan wordt het jul-aug 2024 en week later staat er feb-mrt 2025. 

Reputatie 5
Badge +4

Status Update , mijn adres,:

1 Plan van Aanpak

2 Je krijgt glasvezel

3 We gaan graven

4 Woning aansluiten

5 Je hebt glasvezel

Punten 1 en 2 waren afgevinkt. Inmiddels is dit terug gezet naar alleen een vinkje bij  punt 1. 

Punt 2 is je krijgt glasvezel en : we komen kijken hoe we jouw woning aansluiten.

(Ik zet hier af en toe een update neer, niet zozeer om reacties op te krijgen, als het te irritant is hoor ik het wel:-) dan stop ik ermee. )

Reputatie 5
Badge +4

Status Update , mijn adres,:

1 Plan van Aanpak

2 Je krijgt glasvezel

3 We gaan graven

4 Woning aansluiten

5 Je hebt glasvezel

Punten 1 en 2 waren afgevinkt. Inmiddels is dit terug gezet naar alleen een vinkje bij  punt 1. 

Punt 2 is je krijgt glasvezel en : we komen kijken hoe we jouw woning aansluiten.

(Ik zet hier af en toe een update neer, niet zozeer om reacties op te krijgen, als het te irritant is hoor ik het wel:-) dan stop ik ermee. )

Sinds vandaag geupdate naar status 1 t/m 3 afgevinkt., sta nu bij punt 4 woning aansluiten. 

Reageer