Vraag

Wanneer wordt de gratis snelheidsupgrade van 200Mb naar 1Gb doorgevoerd?

  • 26 April 2024
  • 57 reacties
  • 954 keer bekeken

Reputatie 2

Beste, op 11 april een brief gehad dat mijn glasvezel internet abonnement van 200 mbit/s gratis zou worden geupgrade naar 1 gb/s. Dit zou volgens de brief per de eerstvolgende factuur zichtbaar zijn. Het is nu 26 april en hoewel de factuur netjes is gekomen op 20 april, heb ik nog altijd geen hogere snelheid. In mijnKPN staat ook nog steeds de oude snelheid vermeld. Gezien er wat zaken wijzigen in mijn abonnement (ik ga over op KPN mobiel en wil hieraan ook de entertainment korting koppelen) zou ik graag zien dat de wijziging naar de hogere snelheid alvast wordt doorgevoerd. Voordat het aanbod straks helemaal komt te vervallen omdat er wijzigingen in mijn producten zijn aangebracht. Per wanneer kan ik de wijziging verwachten ?


57 reacties

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minutren van de stroom gehad en daarna opnieuw opgestart? @GlenSpey 

Geef na de herstart de modem ook eens een herstart.

Haal je nu wel de 1Gbit/s bekabeld gemeten rechtstreeks op de modem?

 

Reputatie 2

Hoi @N.N. nee nog niet gedaan, maar in de brief stond ook dat ik eerst bevestiging per mail zou krijgen van KPN en het tevens op de eerstvolgende factuur zichtbaar zou zijn. Heb en nog geen mail ontvangen en in de app staat nog steeds '200 mbit'. Wil  desalniettemin best een zwengel aan die modem geven natuurlijk als ik straks weer thuis ben en je denkt dat het iets uitmaakt 😊

Reputatie 7

Ik ontving die brief op dinsdag 16 april.

Op maandag 22 april ontving ik een mail dat de snelheid binnen 7 dagen verhoogd zou worden.

Op dinsdag 23 april ontving ik een mail met de bevestiging van een "bestelling" en dat ik binnen een kwartier gebruik zou kunnen maken van "Sneller Internet tot 1Gbit/s".

 

Bij mij heeft het dus precies een week geduurd.

 

P.S. Ik heb geen apparatuur uit en weer aan hoeven zetten.

Reputatie 2

Heel mooi @wjb dat laat zien dat er soms dus wel snelheid mee gemaakt wordt. Kan iemand van KPN bevestigen dat mijn account nog in aanmerking komt voor de gratis upgrade nadat KPN mobiel en de entertainmentkorting eraan zijn toegevoegd ?

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb ook op 11 april deze brief ontvangen en wacht ook nog op de snelheidsverhoging. 

 

Reputatie 2

Heel mooi @wjb dat laat zien dat er soms dus wel snelheid mee gemaakt wordt. Kan iemand van KPN bevestigen dat mijn account nog in aanmerking komt voor de gratis upgrade nadat KPN mobiel en de entertainmentkorting eraan zijn toegevoegd ?

 

Kastje gereset, maar nog altijd 200 mbit na speedtest.

Kan iemand van KPN bovenstaande voor mij bevestigen ?

Ik heb een 100 MB glasvezel account (zou 200 moeten worden?) maar überhaupt nog geen enkele brief gehad over welke verhoging dan ook.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een 100 MB account (zou 200 moeten worden?) maar überhaupt nog geen enkele brief gehad over welke verhoging dan ook.

Dat krijgt ook niet iedereen. Een geselecteerde "willekeurige" groep klanten krijgt het. De rest mag toekijken vanaf de zijlijn. 

Reputatie 7

Ik heb een 100 MB account (zou 200 moeten worden?) maar überhaupt nog geen enkele brief gehad over welke verhoging dan ook.

Ik denk dat iedereen vroeg of laat aan de beurt komt alleen is de vraag wanneer dat zal zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een 100 MB account (zou 200 moeten worden?) maar überhaupt nog geen enkele brief gehad over welke verhoging dan ook.

Ik denk dat iedereen vroeg of laat aan de beurt komt alleen is de vraag wanneer dat zal zijn.

Voor klanten op koper sowieso niet natuurlijk. Er zijn heel veel adressen waarbij een verdubbeling van 100 naar 200 gewoon niet mogelijk is. Om over een verhoging naar 1000 mbit nog maar te zwijgen...

Ik heb een 100 MB account (zou 200 moeten worden?) maar überhaupt nog geen enkele brief gehad over welke verhoging dan ook.

Ik denk dat iedereen vroeg of laat aan de beurt komt alleen is de vraag wanneer dat zal zijn.

Voor klanten op koper sowieso niet natuurlijk. Er zijn heel veel adressen waarbij een verdubbeling van 100 naar 200 gewoon niet mogelijk is. Om over een verhoging naar 1000 mbit nog maar te zwijgen...

Klopt, ik had er ook even bij moeten zetten dat het om een glasvezelaccount gaat (inmiddels aangepast)

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een 100 MB account (zou 200 moeten worden?) maar überhaupt nog geen enkele brief gehad over welke verhoging dan ook.

Ik denk dat iedereen vroeg of laat aan de beurt komt alleen is de vraag wanneer dat zal zijn.

Voor klanten op koper sowieso niet natuurlijk. Er zijn heel veel adressen waarbij een verdubbeling van 100 naar 200 gewoon niet mogelijk is. Om over een verhoging naar 1000 mbit nog maar te zwijgen...

Klopt, ik had er ook even bij moeten zetten dat het om een glasvezelaccount gaat (inmiddels aangepast)

Dat is nog geen garantie dat u het krijgt.

Volgens een artikel in De Telegraaf vorige week is KPN bezig alle glasvezelklanten gratis om te zetten van 100 naar 200 of van 200 naar 1.000Gbit/s @Zeewolde2024 , dus we komen vanzelf een keer aan de beurt.

Reputatie 7

Volgens een artikel in De Telegraaf vorige week is KPN bezig alle glasvezelklanten gratis om te zetten van 100 naar 200 of van 200 naar 1.000Gbit/s @Zeewolde2024 , dus we komen vanzelf een keer aan de beurt.

De vraag is op basis waarvan de Telegraaf dat artikel geschreven heeft want het is al heel lang zo dat groepjes klanten een "gratis" update krijgen van de snelheid. Er is dus niets nieuws onder de zon.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens een artikel in De Telegraaf vorige week is KPN bezig alle glasvezelklanten gratis om te zetten van 100 naar 200 of van 200 naar 1.000Gbit/s @Zeewolde2024 , dus we komen vanzelf een keer aan de beurt.

De vraag is op basis waarvan de Telegraaf dat artikel geschreven heeft ...

Dat vraag ik me ook af. Ik vraag me af of KPN geraadpleegd is en of KPN wel zo blij is met dat artikel. 

Reputatie 1
Badge

Ik heb ook op 11 april deze brief ontvangen en wacht ook nog op de snelheidsverhoging. 

 

Hier ook zelfde geval, krijg kado 200 naar 1GB GLASVEZEL, maar heb ook nog geen email gehad met die weblink, ook geen verhoging na bijna 1 maand..

Beetje trage actie, zijn er nog meer die dit hebben?

Reputatie 4
Badge +2

Het zou fijn zijn als een KPN moderator eens toelichting zou geven op wanneer je de snelheidsverhoging mag verwachten als je 11 april de brief hebt ontvangen? 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @GlenSpey, @Gertjan Woudenberg en @server666!

Logisch dat jullie willen weten waar je aan toe bent. Wat in eerste instantie even belangrijk is om te weten; mocht je onlangs zijn overgestapt op tv+ (onze nieuwste propositie) dan geldt dit aanbod niet meer. Nu weet ik natuurlijk niet of hier in jullie geval sprake van is maar ik moet het wel melden. Ik ga ondertussen kijken of ik ik kan achterhalen hoe lang het duurt voordat zoiets wordt doorgevoerd. 

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag @GlenSpey@Gertjan Woudenberg en @server666!

Logisch dat jullie willen weten waar je aan toe bent. Wat in eerste instantie even belangrijk is om te weten; mocht je onlangs zijn overgestapt op tv+ (onze nieuwste propositie) dan geldt dit aanbod niet meer. Nu weet ik natuurlijk niet of hier in jullie geval sprake van is maar ik moet het wel melden. Ik ga ondertussen kijken of ik ik kan achterhalen hoe lang het duurt voordat zoiets wordt doorgevoerd. 

Goedemiddag @GlenSpey@Gertjan Woudenberg en @server666!

Logisch dat jullie willen weten waar je aan toe bent. Wat in eerste instantie even belangrijk is om te weten; mocht je onlangs zijn overgestapt op tv+ (onze nieuwste propositie) dan geldt dit aanbod niet meer. Nu weet ik natuurlijk niet of hier in jullie geval sprake van is maar ik moet het wel melden. Ik ga ondertussen kijken of ik ik kan achterhalen hoe lang het duurt voordat zoiets wordt doorgevoerd. 

Ik heb geen wijziging in mijn abonnement!

Reputatie 2

Goedemiddag @GlenSpey@Gertjan Woudenberg en @server666!

Logisch dat jullie willen weten waar je aan toe bent. Wat in eerste instantie even belangrijk is om te weten; mocht je onlangs zijn overgestapt op tv+ (onze nieuwste propositie) dan geldt dit aanbod niet meer. Nu weet ik natuurlijk niet of hier in jullie geval sprake van is maar ik moet het wel melden. Ik ga ondertussen kijken of ik ik kan achterhalen hoe lang het duurt voordat zoiets wordt doorgevoerd. 

Goedemiddag @GlenSpey@Gertjan Woudenberg en @server666!

Logisch dat jullie willen weten waar je aan toe bent. Wat in eerste instantie even belangrijk is om te weten; mocht je onlangs zijn overgestapt op tv+ (onze nieuwste propositie) dan geldt dit aanbod niet meer. Nu weet ik natuurlijk niet of hier in jullie geval sprake van is maar ik moet het wel melden. Ik ga ondertussen kijken of ik ik kan achterhalen hoe lang het duurt voordat zoiets wordt doorgevoerd. 

Ik heb geen wijziging in mijn abonnement!

 

Ik ook niet 😁

Reputatie 4
Badge +2

Goedemiddag @GlenSpey@Gertjan Woudenberg en @server666!

Logisch dat jullie willen weten waar je aan toe bent. Wat in eerste instantie even belangrijk is om te weten; mocht je onlangs zijn overgestapt op tv+ (onze nieuwste propositie) dan geldt dit aanbod niet meer. Nu weet ik natuurlijk niet of hier in jullie geval sprake van is maar ik moet het wel melden. Ik ga ondertussen kijken of ik ik kan achterhalen hoe lang het duurt voordat zoiets wordt doorgevoerd. 

Goedemiddag @GlenSpey@Gertjan Woudenberg en @server666!

Logisch dat jullie willen weten waar je aan toe bent. Wat in eerste instantie even belangrijk is om te weten; mocht je onlangs zijn overgestapt op tv+ (onze nieuwste propositie) dan geldt dit aanbod niet meer. Nu weet ik natuurlijk niet of hier in jullie geval sprake van is maar ik moet het wel melden. Ik ga ondertussen kijken of ik ik kan achterhalen hoe lang het duurt voordat zoiets wordt doorgevoerd. 

Ik heb geen wijziging in mijn abonnement!

 

Ik ook niet 😁

En ik ook niet😀. 

Ik heb ook de brief ontvangen met dagtekening 11 april betreft de gratis verhoging van 200MB naar 1GB.  
Hierin staat vermeld dat e.e.a. binnen 1 maand gaat gebeuren. Dus heb nog even geduld….

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de terugkoppeling @Gertjan Woudenberg , @server666 en @GlenSpey!
Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten, mooi.

 

Ik heb ook de brief ontvangen met dagtekening 11 april betreft de gratis verhoging van 200MB naar 1GB.  
Hierin staat vermeld dat e.e.a. binnen 1 maand gaat gebeuren. Dus heb nog even geduld….

Dit is ook wat ik vermoed maar heb voor de zekerheid ook nog even navraag gedaan. Zodra ik meer weet, meld ik me hier weer!

Goedemiddag @GlenSpey@Gertjan Woudenberg en @server666!

Logisch dat jullie willen weten waar je aan toe bent. Wat in eerste instantie even belangrijk is om te weten; mocht je onlangs zijn overgestapt op tv+ (onze nieuwste propositie) dan geldt dit aanbod niet meer. Nu weet ik natuurlijk niet of hier in jullie geval sprake van is maar ik moet het wel melden. Ik ga ondertussen kijken of ik ik kan achterhalen hoe lang het duurt voordat zoiets wordt doorgevoerd. 

Ook ik heb geen wijziging van het abonnement, maar ook nog geen brief ontvangen.

Reputatie 3
Badge

Kreeg op 11 april 2024 een brief met de aankondiging dat binnen een maand mijn snelheid naar 1 gbyt zou worden verhoogd. In de nacht can 29 op 30 april ontving ik een e-mail van de KPN dat het zover was. Nog geen 3 weken en het is een absolute racebaan geworden.

Ik kan van zware toepassingen tegelijkertijd opstarten en familie en vrienden die bestanden vanaf mijn NAS downloaden zijn dik tevreden. 

Op zich hoef ik me helemaal geen zorgen meer te maken dat de Internet verbinding gaat haperen. 

Allemaal misschien wat overdone maar toch een fijn kado van de. KPN. 

Ga nu een accespoint van de meterkast naar de gang aanleggen op ook de WiFi snelheid te upgraden van 20mb naar 25-30mb.

 

Reageer