Beantwoord

Wanneer wordt glasvezel aangesloten in huis? Telefonisch kom ik niet verder

  • 24 April 2024
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

Dag,
Inmiddels ligt de glasvezelkabel al even bij ons voor het huis. Het is nu wachten op de daadwerkelijke doorvoer en aansluiting in huis.
Als ik de postcodecheck op de website doe, krijg ik te zien dat we zijn bij “Je krijgt glasvezel. We komen kijken hoe we jouw woning kunnen aansluiten.”
Volgens mij zijn we al twee stappen verder aangezien ik de oranje kabel voor mijn huis heb en mijn hele straatje geruïneerd is door de grafwerkzaamheden.
Zojuist voor de zoveelste keer geprobeerd om telefonisch in contact te treden via telefoonnummer: 0880 -063744. Elke keer kom ik in een soort loop terecht en wordt de verbinding verbroken, geen steek verder dus.
Vorig jaar is er al iemand in ons huis geweest om te kijken waar de aansluiting moet komen, maar het schiet maar niet op.
Wifi van KPN is belabberd, onstabiel en zeer traag en wij zitten met smart op glasvezel te wachten.
Kan iemand ns alsjeblieft vertellen wanneer het nu echt komt?!
In 2023 werd namelijk gesproken over 2024 en nu we in 2024 zitten, hebben ze het over 2025.
Uitermate gefrustreerd en wil nu weten hoe ik z.s.m. gewoon stabiel internet in huis kan krijgen, maakt me niet meer uit of het nou KPN is of niet.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 April 2024, 11:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit duurt bij iedereen lang. Bij mij steekt het sprietje ook al ruim 4 maanden bij de voordeur uit de grond.

WiFi is uw thuisnetwerk, dat is een draadloos signaal door de lucht binnen in uw huis. Als dat slecht is, dan veranderd een glasvezel buiten uw huis onder de grond daar niets aan.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Groningen 17, wat leuk om te lezen dat je met smart zit te wachten op glasvezel van KPN! De aanleg van glasvezel heeft alleen wel even tijd nodig. In onderstaand artikel wordt stap-voor-stap uitgelegd welke fases er zijn en wat je in elke fase kunt verwachten:

Onder fase 4: aansluiten (in huis) is te lezen dat je van ons een brief krijgt met daarin een voorstel voor een datum en tijd waarop de monteur bij jou langs kan komen. Met de code uit de brief kun je op de site van KPN of Glaspoort de afspraak bevestigen of een nieuwe datum/tijd voorstellen. Wil je een eerder gemaakte afspraak later toch nog wijzigen? Ook dat kan via de afspraakpagina.

Ik durf je niet te zeggen wanneer jij deze brief kunt verwachten. Ik moet je vragen deze brief geduldig af te wachten, ook al weet ik dat je liever vandaag dan morgen nog op glasvezel over gaat.

Ik lees in je bericht ook iets over problemen met wifi. Zoals @Nick83 terecht aangeeft, heeft dit vrij weinig met glasvezel te maken. Wifi is namelijk een draadloos signaal dat door het modem wordt uitgezonden. Voor problemen met wifi raad ik je aan om de Wifi Manager eens te doorlopen. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet.

Reageer