Vraag

Wat gaat er niet goed

  • 11 January 2021
  • 12 reacties
  • 126 keer bekeken

24 december.

Contact gehad met KNP Zwolle. Nieuw contract afgesproken van All-in-1 naar Hussel. Vriendelijk geholpen, volledig ter zake kundig.

28 december

Contact opgenomen met KPN 0800-0402 met de vraag of alles in orde is. Zij weten van niks. Opnieuw geprobeerd een mijn alles-in-1 abonnement over te sluiten naar Hussel. Mislukt de dame snapte er niks van. Opnieuw gebeld met 0800-0402, weer een dame die het niet snapte. Opnieuw gebeld en toen kreeg ik een dame die het begreep en me doorverbond omdat zij bepaalde bevoegdheden niet had. Toen kreeg ik iemand aan de telefoon die me perfect hielp en opnieuw een nieuw Hussel abonnement afgesproken. Zelfs met korting. E-mail bevestiging ontvangen en dat de nieuwe apparatuur onderweg is. Apparatuur ontvangen.

4 januari

Op Mijn KPN gekeken naar de status van de overeenkomst en toen bleek dat deze door mij gecanceld is. Waar ik niks van weet.

Contact opgenomen met 0800-0402. Krijg eerst weer contact met iemand die mij wil helpen maar het niet kan. Doorverbonden, naar wat later blijkt de SaveDesk te zijn. Weer aan de telefoon met een ter zake kundig persoon die ziet dat er wat misgegaan is en opnieuw een overeenkomst afgesloten.

6 januari

Ik ontvang een brief via KPN post dat ik de apparatuur terug moet sturen.

Mijn KPN geopend en zie dat ik nog steeds de overeenkomst heb gecanceld.

Opnieuw gebeld naar 0800-0402. De situatie uitgelegd. De persoon verteld dat hij mij niet kan helpen en dat hij mij maar moet doorverbinden met de SaveDesk. Dat deed hij en ik kreeg een ter zake kundig dame aan de telefoon die zag dat er wat mis was gegaan en opnieuw hebben we de overeenkomst rond gemaakt. De brief van de apparatuur moest als niet verzonden worden beschouwd en er zou een bevestiging worden verstuurd.

Aansluitdatum wordt 11 januari.

8 januari

Geen bevestiging ontvangen van 6 januari. Gebeld naar 0800-0402 na 17 minuten in de wacht heb ik gevraagd naar de status. Wordt gelijk doorgeschakeld naar de SaveDesk. Na 12 minuten. Een aardige persoon aan de telefoon en weer opnieuw een contract afgesloten van all-in-1 naar hussel. Er kamen in eerste instantie zoals gebruikelijk andere bedragen uit, maar na lang praten en zoeken hetzelfde resultaat als van 6 januari.

Aansluitdatum wordt 13 januari. Bevestiging kan 5 werkdagen duren?

10 januari

Bevestiging ontvangen via de e-mail. NIET zoals afgesproken. Contact opgenomen met 0800-0402. Naar SaveDesk. Staat inderdaad niet goed. Andere bedragen als afgesproken en onderdelen teveel en te weinig.  Maar nu kunnen ineens dingen niet meer die de vorige 4 afspraken nog wel konden. Na een half uur weer tot overeenstemming gekomen. De grote verwarring was het opnemen pakket.

Bij het hussel abonnement is het opnemen pakket gratis bij 2 tv ontvangers. Bij de vorige 4 afspraken was het opnemen pakket ook gratis bij 1 tv ontvanger en 1 digitenne ontvanger. Nu niet meer. Ze hebben liever dat ik elk jaar de digitenne ontvanger bestel en laat toesturen en hem elk jaar na 4 maanden weer terugstuur. Want ik gebruik hem maar 4 maanden per jaar op de camping.

Er wordt weer een nieuwe overeenkomst toegestuurd. Ik ben benieuwd.

Aansluitdatum blijft 13 januari.

11 januari

Gisteren heb ik duidelijk aangegeven dat ik al een tv ontvanger heb, maar toch werd er vanmorgen nog 1 afgeleverd.

 

Ik betaal per jaar elk 1500 euro aan deze organisatie. Ik wil graag goed geholpen worden.  Wat doe ik niet goed?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Arie1952 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat er al zoveel dingen misgegaan zijn. Ik controleer graag voor je wat er precies gebeurt is en wat nu de stand van zaken is. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en op onderzoek uit gaan! :)

@Rutger, Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Arie1952,

Bedankt voor het invullen van jouw gegevens. Momenteel zie ik dat er geen bestellingen meer openstaan en dat mijn collega's om verwarring te voorkomen jouw pakket weer terug hebben gezet naar het oude pakket. Ik begrijp dat jij jouw pakket graag om zou willen zetten naar Hussel. Welke diensten zou jij graag willen gebruiken? Dan stellen we samen een overzicht op en zorgen wij ervoor dat dit klopt. 

Beste Hannah,

Ik heb al jaren een all-in-one pakket. Eén bedrag en alles wat eronder valt is gratis. Dat heeft de KPN in de loop der tijd zo geregeld. Toen ik het circuit inging om naar Hussel over te stappen was ik in de veronderstelling dat ik een 4k tv ontvanger nodig had, omdat ik een nieuwe 4K tv had gekocht en omdat de huidige tv ontvanger erg traag was.

Nu weet ik wel beter. In het begin kreeg ik een aanbieding (hussel) waarin het abonnement goedkoper was dan het all-in-one pakket, maar ik kreeg bovendien ook nog een half jaar korting.

Dat klopte in 3 gesprekken met de SaveDesk in een poging om het geheel over te zetten. Alleen in het laatste gesprek/poging niet. Toen was Hussel ineens weer duurder als het all-in-one pakket. Ik heb nu besloten om maar bij het all-in-one pakket te blijven. Hussel is er niet voor trouwe klanten.

 

Waar het om ging: Internet 100Mbit, KPN veilig, Vaste telefoon, Bel onbeperkt Nederland,  Gratis onderling bellen, TV 65 zenders, Digitenne basis ontvanger,  Opnemen pakket, Upgrade naar 4K, Plus pakket, Spotify premium,  Digitenne abonnement,  Fox Sports.  

Reputatie 7
Badge +24

Hussel is er wel voor bestaande klanten. Maar bestaande klanten krijgen geen welkomstkorting. Logisch, want je bent al klant. De medewerkers aan de telefoon hebben u steeds opnieuw wel korting gegeven, maar de backoffice die alles nakijkt cancelt dat dan gewoon weer.

Een Hussel abonnement met 4K optie wat zonder korting goedkoper is dan uw huidige abonnement, dat is denk ik onmogelijk. 

Klopt slimmerik. Het was mij ook niet om korting te doen. Helemaal niet. Dit kwam bij de KPN vandaan. Niet 1 keer, maar wel 3 keer. In het begin ga je daar in geloven. Er wringt iets bij de KPN.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Arie1952,

Dat is duidelijk! Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen hoor ik het graag.

Het blijft voor mij toch een vreemd verhaal dat je bij een ‘tv ontvanger’ en het ‘opnemen pakket’ nog een ‘tv ontvanger’ gratis krijgt. Ik heb maar 1 Tv. Verder  vind ik het ook raar dat je jaarlijks de ‘digitenne tv ontvanger’ aan het begin van het kampeerseizoen in mei laat komen en in september weer terugstuurt. Bewerkelijk voor mij en de KPN maar het bespaart wel 35 euro. Als de KPN nou een ‘digitenne tv ontvanger’ beschouwd als een ‘tv ontvanger’ is iedereen weer blij.

Reputatie 7
Badge +13

Beste @Arie1952,

Ik begrijp dat je dat misschien raar vindt, echter is Digitenne een aparte dienst en staat Digitenne los van onze ITV dienst. Zo kan men het opnemen pakket niet te gebruiken op een Digitenne decoder. Bij het afnemen van twee ITV decoders wordt het opnemen pakket gratis, dit gebeurt niet wanneer je een Digitenne decoder afneemt. Deze twee diensten gaan immers niet samen. 

Het staat niet helemaal los zoals jij zegt. Je krijgt namelijk het digitenne abonnement gratis bij het ITV pakket. En digitenne kan je niet ontvangen zonder  digitenne ontvanger. En TV ontvanger of een Digitenne ontvanger. Kost allebei 5 euro.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Arie1952,

Dat de diensten kwa prijs op elkaar lijken betekent niet dat deze in de praktijk iets met elkaar te maken hebben. KPN heeft de keuze gemaakt om de kosten voor het Digitenne abonnement te laten vervallen wanneer een klant al gebruik maakt van een internet abonnement. Geen abonnementskosten voor Digitenne en het gratis opnemen pakket bij twee ITV-decoders zijn bewuste kortingen die KPN de klant geeft. ITV en Digitenne werken allebei anders, daarom is er onderscheid gemaakt. 

@Hanna, Misschien moet je dit dan nog maar eens lezen.

https://digitenne.kpn.com/itv/Â