Beantwoord

Wat is een netmask en waar vind ik die?

  • 18 May 2022
  • 14 reacties
  • 964 keer bekeken

ik wil mijn smartfoon d.m.v een usb-c-kabel adapter met mijn laptop verbinden. Om de telefoon aan te sluiten wordt ip-adrees, dns en netmask gevraagd.

Wat is een netmask en waar kan k die vinden?

icon

Beste antwoord door Nick83 18 May 2022, 22:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat is: 255.255.255.0

Maar ... op het moment dat daar om gevraagd word weet je eigenlijk al dat het fout gaat.

Wat is de bedoeling? De laptop moet internet krijgen van de mobiele telefoon? 

Hallo Nick,

Nee, mijn zoon heeft last van wifi en wil de telefoon bedraad gebruiken.

Wat bedoel je dat het eigenlijk al fout gaat? Ik heb geen idee wat een netmask is.

Dank je wel voor het nummer. Waar kan ik dat vinden als ik een andere modem heb?

Hall9 @qqq3 binnen je telefoon moet je USB tethering activeren, dan heb je internet op je laptop via je mobiel.

Succes 

Hallo Jan,

Het is net andersom. Ik wil internet voor mijn mobiel via mijn laptop.

USB tethering activeren, is dat ip-adres, dns nummer en netmask invullen?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Jan,

Het is net andersom. Ik wil internet voor mijn mobiel via mijn laptop.

USB tethering activeren, is dat ip-adres, dns nummer en netmask invullen?

Ik vraag me af of dat kan. USB tethering is volgens mij alleen andersom. Van mobiel naar laptop. 

Hallo Jan,

Het is net andersom. Ik wil internet voor mijn mobiel via mijn laptop.

USB tethering activeren, is dat ip-adres, dns nummer en netmask invullen?

Hallo @qqq3 ik heb het net zelf even geprobeerd, vanaf pc naar mobiel gaat niet.

Je kunt wel rechtstreeks een netwerkkabel via een RJ45-USB-interface verbinden met je mobiel en dan heb je perfect internet.

 

Hallo Jan,

Het is net andersom. Ik wil internet voor mijn mobiel via mijn laptop.

USB tethering activeren, is dat ip-adres, dns nummer en netmask invullen?

Voor zover mij bekend is dit onmogelijk.

Hallo Jan,

Het is net andersom. Ik wil internet voor mijn mobiel via mijn laptop.

USB tethering activeren, is dat ip-adres, dns nummer en netmask invullen?

Hallo @qqq3 ik heb het net zelf even geprobeerd, vanaf pc naar mobiel gaat niet.

Je kunt wel rechtstreeks een netwerkkabel via een RJ45-USB-interface verbinden met je mobiel en dan heb je perfect internet.

 

Als je het geluk hebt dat de telefoon de juiste drivers in de firmware heeft voor de ethernet adapter.

Dank je wel voor je uitzoekwerk. Jan

Ik heb een usb-c adaptor naar een rj45 aansluiting. ik heb een mogelijkheid tot ethernet op mijn Galaxy 20, maar voordat dat werkt moet ik van alles opgeven zoals ipadres, DNS server en netmask.

Het gaat me allemaal boven mijn pet.

Ik heb de instellingen in mijn computer gedownload. Daar zag ik verschillende DNS adressen, maar die werden niet gepakt. Als ik lees wat je schrijft, moet ik dat van  mijn smartphone vinden.

Dar ga ik nu naar zoeken.

Hallo @qqq3 als je via die adapter nog probeert via je pc met je mobiel te verbinden gaat dat niet lukken.

De netwerkkabel die nu in je pc zit haal je er uit en verbind je met de interface LAN-USB en  die verbind je weer rechtstreeks met je mobiel. Je mobiel zou dan meteen de vaste internetverbinding moeten pakken zonder aanvullende vragen. Op je mobiel moet dan wel Wifi en Mobiele data uit staan.

Zelf heb ik een Motorola en daar werkte het meteen zonder aanvullende instellingen te moeten doen op de mobiel, behalve dan even de mobiele data en wifi uitschakelen.

Succes.

 

Wat ik aan beschrijvingen en filmpjes zie op internet werkt het gewoon en hoef je helemaal geen adressen en netmasks in te vullen. Mogelijk heb je iets op handmatig gezet, maar het moet gewoon automatisch (via dhcp) kunnen.

Hallo @qqq3 

Ik heb de instellingen in mijn computer gedownload. Daar zag ik verschillende DNS adressen, maar die werden niet gepakt. Als ik lees wat je schrijft, moet ik dat van  mijn smartphone vinden.

De pc heeft er niets mee te maken, staat los van dit alles.

Dank allemaal voor het meedenken. Ik heb iemand gevonden die het voor me heeft opgeknapt en nu doet hij het.

 

Hallo @qqq3 bedankt voor de update en goed om te lezen dat het nu werkt zoals je het wilt.

Â