Vraag

Wat is een reële snelheid bij een 1 Gbit/s abonnement?

  • 18 May 2022
  • 3 reacties
  • 161 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Goedendag,

Ik heb vandaag mijn internet abbonement van 200 Mbit/s verhoogd naar 1 Gbit/s, maar de verbetering die ik ervaar is nog niet naar gewenst. Met speedtests behaal ik rond de 250 Mbps download met wifi en bekabeld is 280 Mbps het hoogste wat ik heb behaald. Dit zou toch veel meer moeten zijn?

Ik heb de router en de glasvezelkastje al opnieuw opgestart maar nog steeds hetzelfde resultaat. Aan de kabels hoort het niet te liggen, er was een maand terug een monteur langsgeweest die alles al heeft gecheckt en verbeterd. 

Volgens KPN is mijn abbonement wijziging al doorgevoerd. Ik hoop dat ik een verbetering kan zien want anders zie ik de nut van een 1 Gbit/s niet als de snelheid niet in de buurt komt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Met speedtests behaal ik rond de 250 Mbps download met wifi en bekabeld is 280 Mbps het hoogste wat ik heb behaald. Dit zou toch veel meer moeten zijn?

Bekabeld zou je zo'n 940Mbps moeten kunnen halen maar dan moet je wel op een moderne PC/laptop meten met de Speedlink app uit de Microsoft store en daarbij de server van XS4ALL Internet BV moeten gebruiken.

Bij wifi geldt: It takes two to tango. De tango dans je op korte afstand van elkaar en de zwakste danspartner bepaalt hoe vloeiend het gaat.

 

Overigens ben ik er van overtuigd dat je sowieso niet veel zult gaan merken van die snelheidsverhoging want je zult, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, toch (vrijwel) nooit meer verbruiken dan die 200Mbps die je had.

Hallo @MJU heb je per mail f SMS al bericht gehad dat de nieuwe snelheid is geactiveerd?

Zo ja, haal dan de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na de herstart geef de modem/router een fabrieks-reset.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

HI @MJU, welkom op het forum. 

Wat wjb hier aangeeft klopt. Heb je je modem en glasvezelkastje ook even 2  minuten stroomloos gemaakt?