Beantwoord

Wat is er aan de hand met de belabberd trage WiFi?

  • 10 December 2020
  • 19 reacties
  • 500 keer bekeken

Hallo, 

Al sinds dagen/weken hebben we hier last van een bizar slecht WiFi signaal. We hebben een abonnement voor 200/200, waar we uiteraard netjes voor betalen elke maand. Nu is het echter zo dat we de laatste tijd al blij mogen zijn als we op het gunstigste moment een verbinding van 50/50 halen. Niet bepaald om vrolijk van te worden, zeker nu thuis werken het ‘nieuwe normaal’ is geworden. 

Heb inmiddels al talloze keren via de ‘KPN Thuis’-app een poging gedaan het te verbeteren, maar zonder resultaat. Heb dit gedaan vanaf 2 tablets, maar ook vanaf meerdere telefoons in huis. Telkens is het resultaat van de metingen lachwekkend, op de bovenverdieping kom ik niet hoger dan een meting van 13mb down en +/- 60 up. Na het doorlopen van de stappen geeft de app aan dat de Experiabox opnieuw ingesteld gaat worden zodat het beter moet worden. Zoals gezegd, met een beeeeeetje geluk kom ik dan uit op 50/50. Al zit ik naast de Experiabox met de telefoon/tablet er strak tegenaan, de verbinding blijft ruk. 

De grap is ook dat ik voor het uitvoeren van de stappen in de app én naderhand een ookla speedtest doe omdat ik het na een aantal pogingen zonder resultaat/verbetering niet meer vertrouwde. De resultaten van vooraf en naderhand zijn vrijwel identiek: Een belabberde verbinding zonder een noemenswaardig verschil. Dus, komt de ‘KPN Thuis’-app nu met mooiere getallen dan de werkelijkheid om mij een goed gevoel te geven/af te schepen, of gaat er iets anders mis? Wat mij betreft klopt er in ieder geval iets niet.

Telkens als ik de stappen in de app doorlopen heb, kom ik bij de laatste vraag: “Maak je gebruik van WiFi versterker(s)?”. Zodra ik hier ‘Nee’ aanklik, kom ik op een pagina met het bericht; ‘Balen, het is niet gelukt. ….[hele tekst]…. We gaan samen op zoek naar de beste oplossing voor jouw wifi probleem. Neem contact met ons op”. Zodra ik klik op ‘neem contact op’, gebeurt er verder he-le-maal NIKS. Ik krijg geen optie om te bellen, te mailen of te chatten. NIETS. Wel heel mooi een aanbieding in beeld, of ik niet voor een X bedrag wifi-versterkers wil KOPEN. Wat denk je zelf? 

Wat kan ik in hemelsnaam nog doen om een normale verbinding te krijgen en in ieder geval in de buurt te komen van de snelheid waar ik maandelijks voor betaal. Ik snap dat je via de WiFi niet strak de 200/200 zult kunnen halen door allerlei factoren, maar wat ik nu krijg slaat wat mij betreft werkelijk alles. Een normale vergadering via Microsoft Teams is de helft van de tijd al niet vol te houden, zelfs als je het wil proberen zonder camerabeeld. 

Graag kom ik tot een goede en passende oplossing, in plaats van keer op keer te worden afgescheept met de aanbieding om WiFi versterkers te kopen en me na een test geen mogelijkheden tot contact te bieden. 

Vriendelijke groet, 

Jappie

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 16 December 2020, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Jappie123 en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Mooi om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je de problemen die je met de Wi-Fi ervaart hier kenbaar maakt. Op zich heel positief dat je al aan de slag bent gegaan met de Wi-Fi Manager maar teleurstellend dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat betreft de snelheid; de 200 Mbit/s waar je voor betaalt, heeft uitsluitend betrekking op de snelheid die je met een bekabelde verbinding haalt. Voor Wi-Fi Hanteren we een ondergrens van 20 Mbit/s. Wanneer de Wi-Fi Manager een snelheid meet die onder deze 20 Mbit/s ligt, zou de Wi-Fi Manager normaal gesproken een gratis oplossing aan moeten dragen in de vorm van gratis KPN Experia Wi-Fi, dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Daar lijkt het in jouw situatie ergens mis te gaan; de Wi-Fi Manager meet op de bovenverdieping een snelheid van 13 Mbit/s maar biedt in plaats van een gratis oplossing dus de betaalde optie aan. De betaalde optie zijn de Super Wi-Fi punten. Voordeel va dit systeem is dat je alleen het eerste punt bekabeld aan hoeft te sluiten en de overige punten kunnen in het stopcontact. Ik wil graag voor je kijken of ik er voor kan zorgen dat je een gratis setje KPN Experia Wi-Fi krijgt toegestuurd, ik verwacht dat in jouw situatie de oplossing gaat zijn. Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodat je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Goedemiddag @Jappie123 en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Mooi om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je de problemen die je met de Wi-Fi ervaart hier kenbaar maakt. Op zich heel positief dat je al aan de slag bent gegaan met de Wi-Fi Manager maar teleurstellend dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat betreft de snelheid; de 200 Mbit/s waar je voor betaalt, heeft uitsluitend betrekking op de snelheid die je met een bekabelde verbinding haalt. Voor Wi-Fi Hanteren we een ondergrens van 20 Mbit/s. Wanneer de Wi-Fi Manager een snelheid meet die onder deze 20 Mbit/s ligt, zou de Wi-Fi Manager normaal gesproken een gratis oplossing aan moeten dragen in de vorm van gratis KPN Experia Wi-Fi, dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Daar lijkt het in jouw situatie ergens mis te gaan; de Wi-Fi Manager meet op de bovenverdieping een snelheid van 13 Mbit/s maar biedt in plaats van een gratis oplossing dus de betaalde optie aan. De betaalde optie zijn de Super Wi-Fi punten. Voordeel va dit systeem is dat je alleen het eerste punt bekabeld aan hoeft te sluiten en de overige punten kunnen in het stopcontact. Ik wil graag voor je kijken of ik er voor kan zorgen dat je een gratis setje KPN Experia Wi-Fi krijgt toegestuurd, ik verwacht dat in jouw situatie de oplossing gaat zijn. Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodat je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Hallo JanZ, 

 

Dank voor je reactie. Bij het aanmaken van een forumprofiel heb ik afgelopen week NAW-gegevens en mijn klantnummers voor zowel mobiel en internet/tv ingevuld. Is dat voldoende of heb je meer gegevens nodig? 

Ik hoor het graag van je. 

Groet, 

Jappie

Badge +19

Wifi is leuk om een beetje te internetten op je laptop 's zomers in de tuin of je lampen aan en uit te doen of een vibrator te bedienen. Maar werken en gamen moet je bekabeld doen!

Wifi is leuk om een beetje te internetten op je laptop 's zomers in de tuin of je lampen aan en uit te doen of een vibrator te bedienen. Maar werken en gamen moet je bekabeld doen!


Bandbreedte is er echt wel via wifi

Als je maar wil

 

en werken doe ik meestal draadloos met mijn hp elitebook en haal ik boven de snelheden van ts

ik ga mijn elitebook niet eens bedraad aansluiten (kan wel maar niet nodig)

@Joep1965 mag ik vragen waar je deze onzin vandaan haalt

ik werk met wifi 5 ac niet eens wifi 6 ax

geef me een uitleg

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Jappie123 en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Mooi om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je de problemen die je met de Wi-Fi ervaart hier kenbaar maakt. Op zich heel positief dat je al aan de slag bent gegaan met de Wi-Fi Manager maar teleurstellend dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat betreft de snelheid; de 200 Mbit/s waar je voor betaalt, heeft uitsluitend betrekking op de snelheid die je met een bekabelde verbinding haalt. Voor Wi-Fi Hanteren we een ondergrens van 20 Mbit/s. Wanneer de Wi-Fi Manager een snelheid meet die onder deze 20 Mbit/s ligt, zou de Wi-Fi Manager normaal gesproken een gratis oplossing aan moeten dragen in de vorm van gratis KPN Experia Wi-Fi, dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Daar lijkt het in jouw situatie ergens mis te gaan; de Wi-Fi Manager meet op de bovenverdieping een snelheid van 13 Mbit/s maar biedt in plaats van een gratis oplossing dus de betaalde optie aan. De betaalde optie zijn de Super Wi-Fi punten. Voordeel va dit systeem is dat je alleen het eerste punt bekabeld aan hoeft te sluiten en de overige punten kunnen in het stopcontact. Ik wil graag voor je kijken of ik er voor kan zorgen dat je een gratis setje KPN Experia Wi-Fi krijgt toegestuurd, ik verwacht dat in jouw situatie de oplossing gaat zijn. Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodat je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Hallo JanZ, 

 

Dank voor je reactie. Bij het aanmaken van een forumprofiel heb ik afgelopen week NAW-gegevens en mijn klantnummers voor zowel mobiel en internet/tv ingevuld. Is dat voldoende of heb je meer gegevens nodig? 

Ik hoor het graag van je. 

Groet, 

Jappie

Yes, ik heb alle gegevens die ik nodig heb en heb meteen een gratis setje KPN Experia Wi-Fi voor je aangevraagd. Dit zal morgen (17 december) voor je klaarliggen bij de Jumbo (Beemdhof 38). Laat je mij nog weten of deze apparatuur voor verbetering heeft gezorgd?

Wifi is leuk om een beetje te internetten op je laptop 's zomers in de tuin of je lampen aan en uit te doen of een vibrator te bedienen. Maar werken en gamen moet je bekabeld doen!

 

Dat mag dan wel zo zijn, maar als het infrezen van leidingen voor kabeldoorvoer en/of het boren van gaten etc. de enige mogelijkheid is om boven een bekabelde verbinding te krijgen, dan is het de rotzooi/gedoe/kosten wat mij betreft niet waard. Nogal een grote ingreep om dat hier zo 123 te veranderen.. 

Wifi is leuk om een beetje te internetten op je laptop 's zomers in de tuin of je lampen aan en uit te doen of een vibrator te bedienen. Maar werken en gamen moet je bekabeld doen!


Bandbreedte is er echt wel via wifi

Als je maar wil

 

Ruilen ;-)?

Goedemiddag @Jappie123 en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Mooi om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je de problemen die je met de Wi-Fi ervaart hier kenbaar maakt. Op zich heel positief dat je al aan de slag bent gegaan met de Wi-Fi Manager maar teleurstellend dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat betreft de snelheid; de 200 Mbit/s waar je voor betaalt, heeft uitsluitend betrekking op de snelheid die je met een bekabelde verbinding haalt. Voor Wi-Fi Hanteren we een ondergrens van 20 Mbit/s. Wanneer de Wi-Fi Manager een snelheid meet die onder deze 20 Mbit/s ligt, zou de Wi-Fi Manager normaal gesproken een gratis oplossing aan moeten dragen in de vorm van gratis KPN Experia Wi-Fi, dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Daar lijkt het in jouw situatie ergens mis te gaan; de Wi-Fi Manager meet op de bovenverdieping een snelheid van 13 Mbit/s maar biedt in plaats van een gratis oplossing dus de betaalde optie aan. De betaalde optie zijn de Super Wi-Fi punten. Voordeel va dit systeem is dat je alleen het eerste punt bekabeld aan hoeft te sluiten en de overige punten kunnen in het stopcontact. Ik wil graag voor je kijken of ik er voor kan zorgen dat je een gratis setje KPN Experia Wi-Fi krijgt toegestuurd, ik verwacht dat in jouw situatie de oplossing gaat zijn. Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodat je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Hallo JanZ, 

 

Dank voor je reactie. Bij het aanmaken van een forumprofiel heb ik afgelopen week NAW-gegevens en mijn klantnummers voor zowel mobiel en internet/tv ingevuld. Is dat voldoende of heb je meer gegevens nodig? 

Ik hoor het graag van je. 

Groet, 

Jappie

Yes, ik heb alle gegevens die ik nodig heb en heb meteen een gratis setje KPN Experia Wi-Fi voor je aangevraagd. Dit zal morgen (17 december) voor je klaarliggen bij de Jumbo (Beemdhof 38). Laat je mij nog weten of deze apparatuur voor verbetering heeft gezorgd?

Dank voor het snelle handelen JanZ. Ik laat het zeker weten zodra ik het pakketje in huis heb en alles heb aangesloten! 

Goedemiddag @Jappie123 en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Mooi om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je de problemen die je met de Wi-Fi ervaart hier kenbaar maakt. Op zich heel positief dat je al aan de slag bent gegaan met de Wi-Fi Manager maar teleurstellend dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat betreft de snelheid; de 200 Mbit/s waar je voor betaalt, heeft uitsluitend betrekking op de snelheid die je met een bekabelde verbinding haalt. Voor Wi-Fi Hanteren we een ondergrens van 20 Mbit/s. Wanneer de Wi-Fi Manager een snelheid meet die onder deze 20 Mbit/s ligt, zou de Wi-Fi Manager normaal gesproken een gratis oplossing aan moeten dragen in de vorm van gratis KPN Experia Wi-Fi, dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Daar lijkt het in jouw situatie ergens mis te gaan; de Wi-Fi Manager meet op de bovenverdieping een snelheid van 13 Mbit/s maar biedt in plaats van een gratis oplossing dus de betaalde optie aan. De betaalde optie zijn de Super Wi-Fi punten. Voordeel va dit systeem is dat je alleen het eerste punt bekabeld aan hoeft te sluiten en de overige punten kunnen in het stopcontact. Ik wil graag voor je kijken of ik er voor kan zorgen dat je een gratis setje KPN Experia Wi-Fi krijgt toegestuurd, ik verwacht dat in jouw situatie de oplossing gaat zijn. Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodat je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Hallo JanZ, 

 

Dank voor je reactie. Bij het aanmaken van een forumprofiel heb ik afgelopen week NAW-gegevens en mijn klantnummers voor zowel mobiel en internet/tv ingevuld. Is dat voldoende of heb je meer gegevens nodig? 

Ik hoor het graag van je. 

Groet, 

Jappie

Yes, ik heb alle gegevens die ik nodig heb en heb meteen een gratis setje KPN Experia Wi-Fi voor je aangevraagd. Dit zal morgen (17 december) voor je klaarliggen bij de Jumbo (Beemdhof 38). Laat je mij nog weten of deze apparatuur voor verbetering heeft gezorgd?

Hallo JanZ, 


Ik heb afgelopen week de ontvangen Experia Wifi en het een paar dagen aangekeken voordat ik je dit bericht stuur. Op de benedenverdieping lijkt wel iets van verbetering zichtbaar, boven helaas niet. Zoals ik in een eerdere reactie aangaf is het niet mogelijk een kabel te trekken naar boven, dus heb alleen beneden een Experia Wifi kunnen aansluiten. (Van de 2 die ik er heb gekregen heb ik er dus ook maar 1 in gebruik. Wat moet ik met die 2e doen? Moet ik die terugsturen of bewaren voor het geval de andere kapot gaat 😉?)

Boven is de snelheid iets hoger, maar kom helaas nog steeds niet boven de 20mb uit. Waar dit eerst max 13 was, is het nu max 18 geweest gemeten over de afgelopen dagen. Niet heel veel verschil dus helaas. In ieder geval bedankt voor het opsturen van de Experia Wifi, maar ik ben bang dat het niet het gewenste resultaat gaat hebben. 

 

Ik hoor het graag van je als ik nog iets kan proberen om het signaal te verbeteren. 


Alvast de beste wensen en met vriendelijke groet,

 

Jappie

Je zou hem kunnen gebruiken bijvoorbeeld tussen itv ontvanger misschien heb je dan net op dat punt boven een betere wifi 

Of een andere plek waar een kabel aanwezig is 

 

Je zou hem kunnen gebruiken bijvoorbeeld tussen itv ontvanger misschien heb je dan net op dat punt boven een betere wifi 

Of een andere plek waar een kabel aanwezig is 

 

Oh dat is een goede, niet aan gedacht! Dat ga ik nog even proberen! 

Je zou hem kunnen gebruiken bijvoorbeeld tussen itv ontvanger misschien heb je dan net op dat punt boven een betere wifi 

Of een andere plek waar een kabel aanwezig is 

 

Oh dat is een goede, niet aan gedacht! Dat ga ik nog even proberen! 

Dit is het resultaat als ik de 2e Experia WiFi boven aansluit op een DVS 1200 die daar zit voor de TV-ontvanger… Helaas maakt het de verbinding alleen maar slechter……. Ook al staat de Experia-WiFi dus op dezelfde kamer als de pc. 
Dit is het maximaal haalbare ZONDER Experia-WiFi boven, maar mét een Experia-WiFi beneden naast het modem.  

 

Je moet ook geen dvs gebruiken 

Gewoon een utp kabel 

Met een dvs is het vragen om problemen 

Daar de experia wifi niet tussen zetten 

 

Probleem is helaas dat ik zoals beschreven geen UTP boven heb liggen en geen mogelijkheid heb om deze naar boven te trekken… Dus enige optie was via de DVS die boven zit voor de televisie. Zonder DVS heb ik boven ook geen televisie helaas..

 

Ach, het was het proberen waard...

Heb je in de woonkamer tv met kabel 

Dan zou je hem daar kunnen proberen 

Als je bijvoorbeeld die andere in de meterkast staat aan de andere kant van de woning 

 

Heb je in de woonkamer tv met kabel 

Dan zou je hem daar kunnen proberen 

Als je bijvoorbeeld die andere in de meterkast staat aan de andere kant van de woning 

 

Ja beneden heb ik wel een kabel. Komt midden in de woonkamer omhoog vanuit de kruipruimte, in de meterkast zit niks meer. In de woonkamer staat het modem, en heb daar direct een experia-wifi op aangesloten. Dat geeft een iets beter bereik dan zonder, maar doet helaas te weinig.

 

Boven ben ik afhankelijk van een DVS setje voor tv en wifi signaal voor de computer etc. De 2e experia-wifi die ik gekregen had heb ik nu boven geprobeerd vandaag, maar dat werkte niet zoals je zag. 

Oke dan heeft het geen nut om daar de 2e experia wifi te plaatsen 

Heb je niet ergens anders utp kabel liggen 

Bijvoorbeeld hal trapgat enz. Om daar de 2e experia wifi aan te sluiten 

 

Oke dan heeft het geen nut om daar de 2e experia wifi te plaatsen 

Heb je niet ergens anders utp kabel liggen 

Bijvoorbeeld hal trapgat enz. Om daar de 2e experia wifi aan te sluiten 

 

Ook dat is helaas niet haalbaar.. Hebben een open trap naar boven in de woonkamer, dus daar zitten helaas ook geen mogelijkheden.. Ook de meterkast gecheckt, maar geen loze leidingen.