Beantwoord

Wat is oplossing als afstand KPN hoofdaansluiting en plaats KPN modem langer is als Y kabel

  • 26 December 2019
  • 6 reacties
  • 421 keer bekeken

KPN monteur komt 2-1-2020 Voor installatie van apparatuur ivm uitbreiding bestaand abb. Met TV.

AANSLUITING KPN zit buiten, daar vandaan kabeltje naar modem binnen.

Nu las ik dat vanaf de huidige aansluiting een Y kabel naar de modem wordt aangebracht, Y kabel heeft een standaard lengte en advies is om deze niet te verlengen. Hoe lang is de standaard lengte? Afstand buiten aansluiting tot plaats modem is ca 3 meter. Modem kan niet dichter bij de buiten aansluiting geplaatst. Wat wordt nu de oplossing, de buitenkans verlengen of...??

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 December 2019, 13:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Kan je er eens foto's van maken. Ik vind het heel vreemd en zéér ongebruikelijk zoals jij het vermeld.

Aansluitpunt buiten (huh? Woonschip?) en dan direct kabeltje naar modem binnen :confounded: .

Een monteur, die sowieso voor bonding moet komen, weet hier vast wel een oplossing voor! :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Een monteur, die sowieso voor bonding moet komen, weet hier vast wel een oplossing voor! :wink:

Ja... lijkt me dat het aansluitpunt eerst naar binnen verplaatst moet worden.

Goedemiddag Peter G,

 

Woonschip? ja zoiets maar dan op het droge, een chalet dus. KPN heeft destijds aansluiting buiten gemaakt.

Zou ook oorspronkelijk in een metalen paaltje komen maar dat is niet doorgegaan. Buitenkans verlengen lijkt mij ook de enige (en beste) oplossing nu.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Staat dat paaltje strak tegen de woning aan? Of zit er een paar meter tussen?

Voor het chalet ligt een veranda / vlonder, er is als vermeld geen paaltje maar een kunststof lasdoos  deze zit aan de zijkant van de vlonder, daarvandaan onder de vlonder een losse kabel ( lengte ca 3 mtr) naar de KPN contactdoos in het chalet, kabeltje tussen contactdoos en modem is ca 20 cm. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi J, welkom op het forum. 

Bij een woonboot wordt er simpelweg een langere kabel vanuit buiten naar binnen gebracht, ik verwacht dat dit bij jou ook zal worden gedaan als dit niet anders kan. Ik ga er dan vanuit dat de aansluiting buiten wel veilig en droog zit. 

Zou je toch nog een foto hier willen plaatsen van de situatie? Dat maakt het een stuk makkelijker. Ik verwacht verder ook dat de monteur hier raad mee weet.