Beantwoord

Wat kan ik met een Fritzbox en wat zijn de voordelen?

  • 14 July 2021
  • 6 reacties
  • 2346 keer bekeken

Reputatie 2

Langs deze weg wil ik graag weten wat je nu precies kan met een Fritzbox in tegenstelling tot de Experiabox?

Wat zijn de voordelen van de Fritzbox t.o.v. de Experiabox?

Vriendelijke groeten,

Jos

icon

Beste antwoord door Anonymous 14 July 2021, 08:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Jos Parlevliet ,  voor een normale gebruiker geen voordelen, alleen voor nerds en mensen die meer van hun modem willen dan het standaard modem biedt.

 

De Fritzbox heeft juist meer voordelen dan je zelf denkt @JanD , daar hoef je geen nerd voor te zijn.

  1. Betere WiFi dekking dan de Experia's en Box 12.
  2. 2.4 Ghz en 5 Ghz kun je beide een andere naam geven.
  3. Geen KPN bemoeienissen met updates en uitkleden van router functie's.
  4. Betere router functie en DHCP client.
  5. Het geheel dus in eigen beheer kunnen managen.
  6. Betere Mesh functie als je uitbreid met Fritz repeaters of Fritzbox tov de experia  of superwifi, wat alleen samenwerkt met de V10a en de rest niet.
  7. Dat weten de Nerds beter, dit zijn mijn voordelen.

Er zijn ook natuurlijk wat nadelen, maar die zijn op 1 punt samen te vatten.

  1. Je moet wat kennis hebben om de boel in stellen, stelt niet veel voor in de basis maar telefoon zal je zelf in moeten stellen, bij de Experia en Box 12 gaat dit automatisch.
  2. En dan toch een 2, bij problemen moet de KPN box er even achter als de ks de boel moet testen of uitlezen.

Admin: Lees hier alles over de Fritzbox via KPN

Hallo @Doornekamp33  en @Jos Parlevliet , de Experia V10 kent nog gescheiden SSID's voor de 2.4- en de 5.0-band.

Ik ben van mening dat voor de doorsneel gebruiker het standaard door KPN geleverde moden en/of router meer dan afdoende is.

De WiFi blijft altijd een heikel punt, dat is zo locatie gebonden, ik heb met de V10, in de meterkast, wifibereik in het hele huis en anderen hebben met de meest geavanceerde wifi-apparaten nog geen fatsoenlijke WiFi.

 

Ik had met de V10 en de V10a beide minder Wifi bereik dan nu met de Fritzbox, die gaat toch wat beter om met verstoringen in de buurt.

De V10a was helemaal drama, de V10 was een stuk beter dat wel, heb ze maar kort gebruikt, had er snel weer mijn Asus achter zitten en met de overstap toen naar TM ben ik doordat de asus uit de ondersteuning ging ging overgestapt op de Fritzbox 5490, later uitgebreid met een 7581 en fritz repeater 2400 om de loze stukjes opde vullen, de 7581 voor de zolder en de 2400 voor de tuinkant, de 5490 moest direct op het glas en derhalve een minder gunstige plaats in huis.

 

Hallo @Doornekamp33 , jij bent dan ook geen doorsnee gebruiker (meer), ik ook niet, maar heb geen zin (meer) in al die toeters en bellen.

Volgende week krijg ik glasvezel, 50/50. Een lang gekoesterde wens gaat dan in vervulling.

Nou, ben redelijk doorsnee hoor, heb jaren lopen klooien om de Wifi goed te krijgen, lukte steeds net niet, nu is het met een kleine kostenpost opgelost, en telefoon bespaar ik op via CC, net weer voor een jaar verlengt voor 8.95, scheelt toch als je er de KPN prijs naast legt, dus onder de streep, geen ergenis meer en maandelijks goedkoper uit, ook nu ikterug ben gegaan van 100 naar 50 snelheid.