Beantwoord

Website niet bereikbaar via vaste aansluiting, wel via mobiel internet

  • 6 December 2019
  • 24 reacties
  • 430 keer bekeken

Badge

Ik heb mijn site  http://www.bossybite.eu/  laten verhuizen van hosting en kan er nu zelf al 4 dagen niet opkomen via mijn vaste en wifi internet, via 4g op mijn mobiel wel, krijg onderstaande melding

cookies verwijderd , dns flush gedaan niets helpt ?

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 10 December 2019, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Heb je soms KPN Veilig draaien op jouw vaste aansluiting? (Dan kun je wat instellen in de browserbeveiliging of mogelijk zelfs in ouderlijk toezicht.) 

Of anders staan de beveiligings-instellingen op de PC mogelijk te streng afgesteld ? 

(Ik kom wel op jouw site via mijn PC)  

Reputatie 7
Badge +24

Kon je er direct na de verhuizing al niet op komen? Of heeft het eerst nog wel een paar dagen gewerkt?

Badge

Nee, heb geen kpn veilig zelfs met firewall uit en virusbescherming uit kom ik er niet op na verhuizing kon ik er niet meer op (iedereen die ik spreek kan er wel op) maar zowel  thuis als op de zaak  (ook kpn) kon ik er ook niet op, alleen via de 4g van mn telefoon

 

Reputatie 7
Badge +28

Dan blijven er steeds minder opties over. 

Heb je de browser-geschiedenis al gewist? 

 

Het lijkt erop dat jouw thuis- en zaak subnetten van KPN geen goede peering hebben met hostnet (waar je site nu zit), zie ook https://ipinfo.io/AS197902 of er staat bij hun iets op de blokkeerlijst.

Of DNS van KPN in deze levert niet het juiste. Via een VPN zal het wellicht wel werken, of je DNS eens op 8.8.8.8 en/of 1.1.1.1 zetten.

Badge

Ik heb DNS op 8.8.8.8. en 1.1.1.1 gezet heeft niet geholpen, browser geschiedenis was idd gewist en dat stukje over geen goede peering is mij te technisch snap niet wat je daar mee bedoeld, kun je concreet uitleggen wat ik daar aan kan doen?

 

Reputatie 7
Badge +24

... dat stukje over geen goede peering is mij te technisch snap niet wat je daar mee bedoeld, kun je concreet uitleggen wat ik daar aan kan doen?

Niets.

Badge

Ik moet toch iets kunnen doen om op mijn eigen website te kunnen komen ?

 

Reputatie 7

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op jouw PC. (Zie instellingen van jouw (wifi) netwerkkaart).

Het lijkt er namelijk op dat door de DNS server een ongeldig IPv6 adres teruggegeven wordt.

Het IPv6 adres (AAAA) dat door de dns server van Cloudflare teruggegeven wordt begint met 0:0:0 en dat is niet correct.

Het IPv4 adres is wel correct.

Daarom verwacht ik dat je de site wel kunt benaderen als je de ondersteuning van IPv6 uit zet.

 

Je zult dit wel bij de hosting partij aanhangig moeten maken.

Badge

Hen de IPv6 ondersteuning uitgezet maar probleem blijft

Reputatie 7
Badge +24

Ik moet toch iets kunnen doen om op mijn eigen website te kunnen komen ?

Ja, dat kun je ook, overstappen op een andere hoster...

Het lijkt erop dat er geen verbinding bestaat tussen hostnet (AS197902) en het KPN thuis/zaak gedeelte. Je kan o.a. op die ipinfo site je ip adres invullen en dan krijg een AS-nummer terug. Wellicht kun je dat nummer hier even posten, dan kunnen anderen misschien kijken wat er aan de hand is.

Het ontbreken van ergens een internetverbinding kan een fout zijn, maar ook bewust, met als reden dat de ene partij de andere partij ertoe wil laten over halen om veel/extra te betalen voor een directe/snelle verbinding. In dit geval zou dus KPN Hostnet onder druk zetten. Een groot voorbeeld daarvan zie je hier. En wie was de vorige hostingpartij voor de website?

Reputatie 7

Hen de IPv6 ondersteuning uitgezet maar probleem blijft

Weet je zeker dat je IPv6 op de juiste netwerkkaart (WiFi / LAN) uit hebt gezet?

Welke Experia Box heb je en welke versie van de firmware staat daar op?

Ik moet toch iets kunnen doen om op mijn eigen website te kunnen komen ?

Ja, dat kun je ook, overstappen op een andere hoster...

Of een andere provider, ook bij mij is de site gewoon bereikbaar.

Of de website zelf bij jouw thuis hosten.

Reputatie 7
Badge +24

Bij mij is de website ook gewoon bereikbaar. Wat dat betreft snap ik het niet. Lijkt op willekeur. Tis dan maar net in wel subnet van KPN je zit. Lekker is dat...

Bij mijndomein.nl hadden ze eens verzonnen om een bepaalde browser te blokkeren.

Voor dat ik door had wat er aan de hand was gaf dat vervelende misverstanden.

Geen idee of dat wat toevoegt hier,  anders ter info.

Badge

Heb met het hosting bedrijf alles doorgenomen , zei zeggen dat alles goed staat en dat het waarschijnlijk aan het cache van kpn ligt , omdat ik recent ervoor de oude site bezocht heb staat die verwijzing in hun cache en moet ik wachten tot hun dat verversen. 

Reputatie 7
Badge +15

@aasgier Welkom op het forum. Zou je voor mij eens kunnen kijken wat er gebeurt als je in plaats van je website het IP-adres van je website invoert in je adresbalk? En heb je het probleem in één browser of in meerdere? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig!

Badge

Als ik IP-adres invoer dan krijg ik zelfde foutmelding. Gegevens zal ik zo aanvullen

Badge

oja ter info nog, heb het probleem met chrome , firefox , edge en zowel op de zakelijke computer als mn laptop (thuis)

@aasgier Goed van die toevoegingen, ik was daarvan uitgegaan dat dat al was uitgesloten. Je zou een traceroute (in Windows tracert commando) kunnen doen on te zien waar het doodloopt. Een e.v.t. nog op een geheel andere computer.

Reputatie 7
Badge +15

@aasgier Ik begrijp dat het dus ook al getest is op een andere computer. Als ik je gegevens er bij probeer te pakken dan vind ik geen klantgegevens. Zou het kunnen kloppen dat het gaat om een zakelijke aansluiting? Want dan zou ik je moeten verwijzen naar ons zakelijke forum. Als ik mij niet vergis dan zag ik dat je daar ook al een topic aangemaakt had! 😃

Badge

is inderdaad zakelijke aansluiting, en klopt had hem eerst hier aangemaakt en paar dagen later daar.

Reputatie 7
Badge +15

@aasgier In deze situatie kan ik je helaas niet verder helpen. Ik hoop dat het lukt op het zakelijke forum! Mocht je nog vragen hebben over het consumentengedeelte van Kpn dan hoor ik dit uiteraard graag.