Vraag

Wegvallen bedraad internet/wifi en tv v9

  • 22 October 2020
  • 5 reacties
  • 47 keer bekeken

Beste formleden/KPN

 

Sinds afgelopen week hebben we hier in huis last van het wegvallen van de internet verbinding. Hierbij gaat de tv vaak haperen, en valt het internet geheel of gedeeltelijk weg. Het komt wel eens voor dat nog één applicatie als skype op de pc blijft werken maar de rest op die pc, telefoon etc valt weg.

De enige oplossing die hier voor lijkt te werken is de stroom van het modem opnieuw aansluiten, het is een v9 modem. De lampjes blijven hier gewoon groen branden als er een storing is. Daarnaast lijkt de recetknop van het modum ingedrukt houden lijkt niets te doen. 

Momenteel komt het al voor dat we 3 keer op een dag  de internet verbinding moeten resetten, niet echt prettig.

 

Weten jullie hier een oplossing voor?

 

Met vriendelijke groet,

Bram 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Bramvdk, welkom op ons forum!

Vervelend dat jouw verbinding af en toe helemaal wegvalt. Ik zou graag de verbinding even door willen meten. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik voor je op onderzoek uit.

Beste Denise,

 

Ik bedankt voor uw bericht. Graag.

Hopelijk heb ik mijn profiel nu volledig genoeg heb ik gevuld,

zoniet hoor ik graag of aanvullende informatie nodig is.

 

Ik ben benieuwd.

 

Met vriendelijke groet,

Bram

Reputatie 7
Badge +17

De verbinding ziet er aan onze kant goed uit. Ik meet geen verbrekingen de afgelopen dag, wat betekent dat de verbinding stabiel is. Jij ervaart dat anders, begrijp ik. Ik wil je daarom aanraden om het modem en het glasvezelkastje allebei stroomloos te maken. Wacht 30 seconden en sluit daarna het glasvezelkastje weer aan. Wacht tot deze helemaal is opgestart en sluit daarna het modem ook aan. Wacht tot deze volledig is opgestart; dit kan tot een half uur duren. Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt.

Beste Denise, 

 

Dat kan kloppen, we hebben er zowaar de laatste week geen last meer van gehad. We hebben er totaal een week of 3 heel erg last van gehad. In ieder geval bedankt voor het controleren, ik hoop dat het in orde blijft. 

 

Mvg,

Bram  

Reputatie 7
Badge +17

Kijk, dat is hartstikke mooi om te lezen! Hopelijk blijft de verbinding stabiel. Mochten de problemen terugkeren, trek dan gerust opnieuw aan de bel.