Vraag

Wegvallen Google Home

  • 3 January 2021
  • 8 reacties
  • 582 keer bekeken

Sinds de inbedrijfstelling van mijn KPN Box 12, zijn er problemen met Google Home. Ik maak gebruik van smartlampen en Nest mini speakers. Met de smartlampen is er geen probleem, maar de Nest speakers dienen voor gebruik telkens opnieuw te worden ingesteld. Als dit is gebeurd, dan is het bijna zeker dat bij verlaten en terugkomen in mijn de Wifi range dat alle speaker en overige apparatuur (NestHub en Chromecast 4 en 3) weer opnieuw moeten worden ingesteld. Dit probleem was er niet bij mijn vorige modem een Experia V10.

Wie heeft dit euvel ook of heeft dit ook ondervonden?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Chromecast word ook niet gevonden, moet ook steeds opnieuw ingesteld worden. Sommige printers ook. Het is een bekende bug. Nieuw is niet altijd beter. Het zal ergens in de komende maanden wel opgelost worden.

Waarom heeft u een KPN Box? Wat mankeerde er aan uw Experiabox? 

Experia box was van Telfort. Bij overstap naar KPN heb ik daar om gevraagd. Misschien wel een verkeerde beslissing. Afwachten maar.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Ik denk dat je hem toch wel gekregen had. Want de verbinding werkt iets anders bij een KPN abonnement dan bij een oud Telfort abonnement. Daarvoor is dan een ander modem / router nodig.

Reputatie 7
Badge +17

Welkom, @rgtverh. Je zou eens kunnen kijken of het helpt om de draadloze modus op 802.11b te zetten in plaats van 802.11ax. Je kunt op jouw modem inloggen via mijnmodem.kpn. Als je nog niet eerder hebt ingelogd, dan vind je de gebruikersnaam en wachtwoord op de sticker op het modem. Ga vervolgens naar ‘Wifi > Advanced'. Hier kun je onder ‘Wireless Mode’ de modus veranderen.

Dit geldt toch alleen voor 2,4 GHz, bij 5GHz is er geen keuze voor 802.11b. Nest apparatuur gaat hoofdzakelijk via 5GHz.

Reputatie 3
Badge +3

Herkenbaar, onze draadloze printer is ook dagelijks zijn verbinding kwijt sinds we de Box 12 hebben. Bij de v10a nooit problemen gehad…

Box12 hebben we sinds eind december!

Reputatie 7
Badge +17

@rgtverh Ik heb zelf geen Box 12, dus ik kan niet zien welke opties je wel hebt. Je kunt eens proberen of misschien één van de andere optie voor verbetering zorgt? Indien dit niet het geval is, dan ben ik bang dat het een bug is, zoals Nick83 al aangaf, en dat we moeten wachten op een update.

Alle opties voor 5G (4st) geprobeerd, maar beter wordt het niet. Ik hou het maar bij de huidige instellingen, niet alles goed, maar beter wordt het toch niet. En daarbij komt nog dat KPN je dan een Wifi versterker wil aansmeren, door metingen met een app die ook niet juist werkt. (Lachertje). Ze laten de klant alles uitzoeken, maar zelf ondernemen ze niets. Belachelijk.