Beantwoord

wegvallen verbinding met sonos en IP camera's op experiabox V10

  • 6 March 2022
  • 4 reacties
  • 108 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds mijn Experiabox V10 alle instellingen kwijtraakte, heb ik problemen met de wifi. De WIFI valt sinds dit weekeinde elke keer weg. Hoe ik dat merk?

Mijn SONOS systeem geeft foutmeldingen in de app en bij de twee kamers die ik heb gekoppeld valt het geluid steeds weg bij één van de twee stereoparen.

Ik krijg  verder aan de lopende band foutmeldingen van de IP-camera die ik via WiFi heb verbonden.

 

 

 

 

Ik heb de Experiabox gereset, de SuperWifi punten opnieuw opgestart, de SONOS speakers zijn allemaal van de stroom geweest en de tweede ip-camera heb ik eindelijk vanmiddag weer via de NAS kunnen verbinden nadat die twee dagen geen verbinding kon krijgen.

De SONOS speakers zijn niet bekabeld maar via WIFI verbonden.

Iemand nog tips waar ik het probleem zou kunnen vinden en hoe op te lossen?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Joep1965 6 March 2022, 23:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Als het goed is is de wifi van het modem uit. Maak je gebruik van het tweede wifi netwerk wat de super wifi's tegenwoordig hebben?

Reputatie 1

Als het goed is is de wifi van het modem uit. Maak je gebruik van het tweede wifi netwerk wat de super wifi's tegenwoordig hebben?

Ja, de wifi van de modem is uit. Dat was het eerste dat ik na de reset heb uitgezet. GUEST WiFI op de modem is ook uitgezet.

Badge +19

De super wifi's hebben een extra wifi netwerk inmiddels waar je de 2.4ghz en de 5ghz band wel kan splitsen.  Standaard staat dit uit. Gebruik de 2.4ghz band voor je camera's en de Sonos bijvoorbeeld.  Zou best kunnen dat het dan is opgelost.  Zeg ik iets moeilijks of ben je daarmee bekend?

Reputatie 1

Beste Joep,

Bedankt voor de tip met het tweede wifi netwerk.

Ik heb gisteren eerst beide SuperWifi punten gereset en daarna was het probleem al gelijk een stuk minder . van meerder keren per uur naar nog maar een paar keer gisteren en vandaag. De SONOS speakers hadden ook de hele dag geen probleem.

 

Wat het tweede WiFi netwerk betreft, heb ik dat zojuist maar eens geconfigureerd en ga de IPcam overgezetten, Morgen zal ik dan in alle rust de speakers overzetten, ik wil niet de kinderen wakker maken als nu iets gaat piepen:)