Beantwoord

Wegvallend internet

  • 19 June 2020
  • 17 reacties
  • 160 keer bekeken

Hi,

 

Wij hebben sinds een week internet dat dagelijks meerdere keren wegvalt. Er staat dan dat we verbonden zijn zonder internet. Wij wonen in een buitengebied en hebben sinds twee weken een 4g modem erbij. (Er is  geen glasvezel en geen kabel). Dit heeft een week gewerkt, maar nu dus niet meer. Het valt overal weg, bekabeld of niet. Echter blijft de tv wel werken. Wij hebben al z'n 3 keer met KPN gebeld en er is zelfs een monteur langs geweest, deze heeft het kastje waar ons internet binnenkomt vervangen. Er is ook een wifi versterker van kpn bekabeld aanwezig . Wie heeft er een oplossing. Reset, stekkers eruit. Alles al geprobeerd. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 July 2020, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hoi @B.G.M . Je hebt je profiel al ingevuld en daardoor kon ik in het ticket van de monteur kijken.

Zo te zien heeft die het een en ander vervangen. Ik begrijp dat de storing hierdoor niet is verholpen?

Valt alles tegelijkertijd weg? 

Ja, m.u.v. de TV

we zitten in een buitengebied en inmiddels een husselabonnement als ook een wifi versterker van kpn voor boven. 

Het netwerk van een paar seconden tot minuut weg, volledig willekeurig op de dag. 

Het is net alsof de hoeveelheid snelheid wat binnenkomt dan het gewone netwerk vol is of en dan overgaat op de 4G modem en dan dus enige moment er uit klapt oid. Maar dat hebben jullie inmiddels aangegeven, dat dat niet kan.

We lezen ook meerdere klanten van KPN met hetzelfde euvel

 

Het wifi signaal op de telefoons (4 in huis) geeft dan een uitroepteken, nagenoeg tegelijk als ook de verbinding met de vaste pc (vaste kabel lijn van modem naar computer) die dan tijdelijk even blijft hangen en zoeken naar netwerk. HEt zijn echt korte momenten.

Wat voor soort wifi versterker is dat precies? Is dat een zwart model? Waar heb je die in de woning staan en hoe is die aangesloten?

Wij hebben inderdaad een zwarte wifi versterker (gekregen van KPN). Deze is bekabeld aangesloten (met een kabel van 25m CAT6), hij is staat op de slaapkamer van mijn zoon, op de bovenverdieping. 

De experiabox is waarschijnlijk een v10. Klopt dat?

Als je daar een zwarte wifi versterker op aansluit gaat de wifi van de v10 uit.   Onder de streep heb je dan dus nog maar één wifi zender in huis. Dit lijkt mij niet optimaal.

Ik overweeg je nog een versterker te sturen. Die zou je dan vlakbij je v10 kunnen aansluiten. Daarmee zouden we de dekking goed moeten kunnen krijgen. Lijkt jou dit wat?

 

Wij hebben er nog een tweede onaangesloten liggen, deze zullen we dan eerst nog proberen. We laten het wel weer horen.

Super! Ik hoop dat je het daarmee kunt oplossen. Zo niet, lees ik het wel. Succes!

Het werkt helaas niet optimaal. Gister ochtend en avond rond een uur of 6 nog weggevallen. En vandaag ook weer rond half 7.... Korten momenten. De TV blijft het gewoon doen.

Vaak is het stabiel te krijgen door alles te resetten. Ik wil je vragen om onderstaande handelingen te doen:

-Koppel de experiabox los en geef die een reset ( harde reset → 10 seconden resetgaatje ingedrukt houden)

-Sluit de Experia Wifi's weer aan en reset die ook ( 10 seconden resetknopje indrukken, op beide)

-Verwijder alle draadloze verbindingen uit je mobiele apparaten (tablet, laptops, telefoons etc. ) en zet ze opnieuw op ( Belangrijke stap! )

 

Het is even wat werk maar ik heb goede hoop dat je daarna stabiel internet hebt. 

Helaas, het heeft niet gewerkt. De afgelopen dagen weer geen internet gehad, tussen de 15 en 30 minuten last van. Het netwerk blijft gewoon bestaan, maar internet is erbij niet aanwezig. Meestal 's avonds, maar de tijden verschilden (Er blijft dus staan verbonden zonder internet), de TV blijft het nog gewoon doen.

 

Ik wil je graag even bellen. Ik werk de meeste middagen. Schikt morgen? ( je hoeft niet per se thuis te zijn)

Ja, is prima

Staan er genoeg gegevens in mijn profiel voor het bellen?

Helaas vandaag er weer last van gehad.

Leuk je even gesproken te hebben. Ik wilde graag even uitsluiten of het nu alleen een wifi storing is of dat er ook iets mis is met de toevoer van het  signaal.

Dat laatste lijkt het geval. We hebben daarom een monteur ingepland en die komt morgen tussen 17:00 en 19:00 langs.

Laat je weten hoe het afloopt?

Tot nu toe verloopt alles goed, nergens meer last van gehad.

 

De monteur heeft de V10a router omgewisselt met de V10

Dat klinkt gunstig! Ik hoop dat het hiermee opgelost is. Zo niet, weet je mij te vinden. :-)

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.