Beantwoord

Wegvallend internet

  • 30 September 2020
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Sinds enkele maanden heb ik internet van KPN. Na mateloos traag internet van de vorige aanbieder wilde ik sneller internet. De snelheid is beter, maar nu valt het internet met enige regelmaat helemaal weg. 

Zelf heb ik de thuisoplossingen van KPN geprobeerd, die middels de website worden aangeraden. 
Helaas blijft het probleem zich voordoen. Soms heb ik er een dag geen last van echter, soms valt het internet drie of vier keer per uur uit. Het gevolg is dat ik enkele minuten offline ben. 

Wanneer het internet weer op vol bereik is (signaalsterkte wordt dan vol aangegeven op het gebruikte apparaat) kan ik alsnog enkele minuten niet op internet, omdat er geen verbinding is. 

Ligt het aan mijn apparaten, waarschijnlijk niet. Wanneer het internet wegvalt geldt dit voor alle apparatuur. Tablet, laptop, telefoon etc. Ook hetgeen ik aan het doen ben maakt niet uit of althans ik heb nog geen samenhang kunnen vinden tussen het wegvallen en het internet gebruik op dat moment. De ene keer valt het weg als ik aan het werk ben (met een laag verbruik), de andere keer tijdens een serie of video meeting (hoog verbruik). Ik merk geen verschil in aantal keren wegvallen tussen het hoog of laag verbruik. 

Tot slot lijkt het ook niet uit te maken waar ik in huis actief gebruik maak van het internet. Althans ik heb nog niet waargenomen dat het internet vaker uitvalt wanneer ik mij in een bepaalde ruimte begeef.

routerinfo:

  • Wanneer ik een sticker die over een andere heen is geplakt verwijder lijk ik een KPN Box 12 te hebben. 
  • Naast de stroomvoorziening is een grijze en rode kabel aangesloten.
     

Graag hoor ik of dit probleem vaker voorkomt en wat ik daaraan moet doen, want het is vrij storend om steeds de verbinding te verliezen.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 6 October 2020, 11:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Vertel eens wat over je netwerk. Wat hangt er aan de v12? Gebruik je wifi versterkers? Gebruik je draadloze verbindingssets? Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi?

Ha Joep, 

ik heb geen versterkers, die heb ik ook nooit nodig gehad. In een gelijkvloersappartement van 60m2 lijkt me dit ook niet noodzakelijk als de router ongeveer in het midden staat. 

  • internet snelheid getest met de speedtest van KPN:
    download: 122,6 mb
    upload: 142,0
  • ping 7
  • jitter 1

Verder gebruik ik alleen wifi omdat ik met een MacBook werk en daarin geen kabel stop. De snelheid met kabel weet ik dan ook niet. 

Eigenlijk gebruik ik dus alleen de router.

 

Gebeurd het ook regelmatig als u thuis bent en er daadwerkelijk hinder van ondervindt? Een logboek bijhouden en deze een keer voorleggen aan een medewerker van KPN kan helpend zijn. Zij kunnen de verbinding mogelijk een tijdje terug uitlezen en daar iets over zeggen.

Als bedrade verbinding wel altijd werkt, dan moeten we verder kijken op het gebied van de wifi instellingen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @GVis, welkom. 

Ik begrijp dus dat de WiFi steeds wegvalt. Dat is knap irritant. Ik wil je aanraden om de tips over wegvallende verbinding eens door te nemen. Ik ben benieuwd of dat helpt. Zo niet, kun je jouw Forumprofiel voorzien van jouw postcode + huisnummer en de naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik jouw verbinding eens doormeten.