Beantwoord

Wegvallend internet (bekabeld & Wifi), nog steeds na vervangen Experiabox en glasvezelmodem.

  • 12 January 2020
  • 6 reacties
  • 104 keer bekeken

Reputatie 1

Beste allen,

 

Ik zit met een heel irritant probleem. Tussen 16 oktober en 6 november zijn er verschillende monteurs langs geweest om dit op te lossen, maar niks heeft geholpen tot nu toe. 

Mijn internet valt steeds weg, maar dit merk ik voornamelijk als ik zit te gamen. Op dit moment is het vrijwel elk potje raak met een disconnect en dan is het internet geheel uitgevallen.

 

Ik heb hiervoor het volgende al gehad:

  • nieuwe experiabox
  • nieuwe glasvezelmodem
  • In de wijkcentrale ben ik omgepoort (?)
  • alles ertussenuit (dus alleen 1 kabel in de router)
  • wifi extender een paar dagen eruit
  • switch ertussenuit

Het maakt allemaal niks uit. Zelfde probleem, iedere keer weer.

Ik heb geen ingewikkeld netwerk. 1 bekabelde pc, de Philips hue en de cv ketel bekabeld. Verder 2x een tv boxje ook bekabeld aangesloten. Deze zitten op dit moment weer op de netgear 8 poorts switch (maar ertussenuit halen had dus ook geen effect).

Verder 1 laptop op de wifi, 2 telefoons en een ipad.

 

Als KPN de router uitleest, vinden ze niet dat er een onderbreking is geweest, dus de verbinding naar de router doet het blijkbaar wel op dat moment, maar ik kan de router niet pingen / bereiken.

 

Het is maximaal 60 seconde dat het eruit ligt, maar als je zoals gisteren binnen 30 minuten 5x een minuut uit je game ligt, is het erg irritant. 

 

De TV doet het wel altijd,

 

Heeft iemand een idee, want we zijn 3 of 4 monteurs verder en nog niks opgeschoten. Casenummer was trouwens: 7677577 (gesloten inmiddels denk ik?).

 

Groet,

 

Ewoud

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 24 January 2020, 20:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @ewoudalexander . Dat is een flinke waslijst. Ik zou er ook niet vrolijk van worden.

Dus als ik het goed begrijp game je draadloos? Ik kan ticket informatie maar tot een beperkte periode terugzien en ik vermoed dat het laatste monteur bezoek een aantal maanden geleden is aangezien ik geen actuele tickets kan vinden.

Ik probeer te achterhalen of dit probleem alleen op wifi betrekking heeft. Valt wifi op meerdere apparaten tegelijk weg? Dat is voor mijn analyse ook erg relevant. 

Reputatie 1

@Erwin_ Ik game bekabeld op de pc. Alles valt uit wanneer het gebeurd, zowel bekabeld als Wi-Fi.

 

Tv blijft het doen, omdat het vaak maar 10 tot 30 seconde is en ik denk dat die buffer groot genoeg is.

Ah. Dank voor die info.

Ik ga nu nog een paar vragen stellen die waarschijnlijk al eerder gesteld zijn maar aangezien ik de tickets niet meer kan inzien moet het even:

Gebeurt het ook als jij je netwerk zo ‘sober’ mogelijk hebt aangesloten?  

Liefst alleen : Experiabox → Pc  

Ik vraag dit om uit te sluiten dat een ander apparaat op jouw netwerk de zaak verstoord. 

Met ‘alles valt uit’ bedoel je dus dat je draadloze verbinding op je telefoon ook wegvalt als je zit te gamen? 

 

Reputatie 1

@Erwin_ 

Ik heb het sober met alleen 1 utp erin geprobeerd en zelfde probleem helaas. 

 

Het is niet alleen als ik zit te gamen, maar hier merk ik het het beste bij, omdat je een disconnect krijgt, ipv dat je telefoon iets trager de website laadt.

 

Het gebeurt random. Gisteravond bijvoorbeeld niet en toen stond hier echt alles aan plus nog telefoons van familie erbij. Avond ervoor 5x in 45 minuten..

 

 

Leuk je gesproken te hebben, @ewoudalexander .  Ik krabbel over mijn hoofd wat hier nu misgaat. Voorlopig hebben we samen besloten om eerst een v10a te proberen.

Die is naar je onderweg. Ik heb de logistieke gegevens in een privébericht gestuurd. Laat je weten hoe het afloopt?

Voor de meelezers. De v10a heeft niet voor verbetering gezorgd. Ik met nu met @ewoudalexander  via privéberichten aan het overleggen wat de volgende stap is.