Beantwoord

Wegvallend internet en tv met de Experiabox v10

  • 5 May 2024
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Xepria box defect??? of wat anders??

Bijna dagelijks uitvallend internet en tv. Begon in eens van de een op de andere dag. Dus bij kpn shop verhaal uitgelegd en vervangende modem xperia V10 mee gekregen.

Nu gebeurt bij deze vervangende refurbished modem het zelfde. Ligt het dan toch aan mij?? Dus mijn switches, nassen, en alles wat ik heb van het netwerk gehaald. Alleen het broodnodige rechtstreeks op de modem aangesloten. Probleem niet verholpen. Alles meerdere keren gereset, probleem niet verhelpen.

Elke keer als ik de modem aan en uitzet werkt alles weer. (maar ben ten einde raad). Gisteren de service log van de v10 gecleared alles 5 min van de stroom afgehaald ook FTU. en maar weer afwachten.

Zondag morgen de kids aan het bed, de TV doet het weer niet. Ingelogd in modem en nu blijkt de datum in de service logs naar 1970 te springen op momenten dat de problemen zich voordoen. (heb screenshot gemaakt).

Vervangen modem defect?? of kan dit een andere oorzaak hebben??

Mvg Benno Groot Bramel

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 7 May 2024, 19:45

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +19

Gaat er bij uitval een oranje of rood ledje branden op het modem en/of op het glasvezelkastje?

Beste Joep,

Nee helemaal niks. Alles blijft netjes groen branden op het moment dat een storing zich voor doet. Zowel op de modem als op glasvezel kastje. Het enigste wat ik kan vinden op de service log van de modem is dat op het moment dat er dingen uitvallen de datum na 1970-1-1 gesprongen is.

Even modem aan en uit en het doet het weer, (1 a 2 x daags dat het nu voorkomt). Wordt er een beetje simpel van.

Mvg Benno

Reputatie 7
Badge +19

Het lijkt er wel sterk op dat er iets mis is met jouw verbinding @BennoGB. Welkom trouwens hier op de KPN community. De medewerkers van de klantenservice kunnen de gehele verbinding door meten vanaf de wijkcentrale en indien nodig een monteur langs sturen om dit probleem op te lossen. 

Op deze manier met deze internetverbinding kan ik mij goed voorstellen dat je er flauw van begint te raken. 

Beste Jeroen,

Dank u voor uw reactie, zal as vrijdag de klantenservice bellen. Nu maar hopen dat snel opgelost wordt.

 

Mvg Benno

@Jeroen van KPN , inmiddels contact gehad met de klantenservice. Hier wordt ik niet echt vrolijk van.

Verhaal uitgelegd; servicelog v10 modem hebben ze schijnbaar nog nooit van gehoord. Terug springen van datum naar 1-1-1970 ook niet. Terwijl als ik hier op google er wel soortgelijke gevallen naar voren komen. Glasvezel verbinding doorgemeten (geen problemen) kortom ze konden niks. en dat af en toe de verbinding wegvalt is schijnbaar normaal. Dit is echter niet het geval. De boel valt uit en komt niet meer terug tot dat ik zelf dingen aan en uit ga zetten (kan toch niet de bedoeling zijn).

Naar een beetje boos te zijn geworden. Word er nu een orginele kpn kabel van FTU naar modem opgestuurd om dit uit te sluiten. (begrijpelijk). en gaan ze naar een week weer contact opnemen.

Heb er verder geen verstand van maar datum terug springen naar 1-1-1970 heeft toch te maken met een nul waarde die de modem terug krijgt van een NTP-server (die zit toch niet aan mijn kant??

Maar bij de klantenservice was dit ook niet bekend.

Heb er een beetje een hardhoofd in dat dit op korte termijn opgelost gaat worden.

Mvg Benno

Dit klinkt bekend. Het lijkt hier op:

 

V10 Update V1.01.00T04.3 Broke DHCP server | KPN Community

Reageer