Beantwoord

Wegvallend internet met de V10a

  • 24 March 2020
  • 10 reacties
  • 111 keer bekeken

Kun je een v10a modem omruilen voor een v10 modem?

Heb heel vaak wegvallend internet met die nieuwe modem, wegvallen internet vooral op mijn lenovo tablet.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Robyn_ 28 March 2020, 11:21

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hi @San81. ! Sorry voor de late reactie. Door de drukte op het forum zie ik de topics later dan ik zou willen. Ik kan niet zo de Experia Box voor je omruilen, maar ga zeker met jou meekijken naar het wegvallende internet! Als ik het zo lees gaat het om de wifi die wegvalt, klopt dat? Dat de wifi steeds wegvalt, is zeker niet de bedoeling. De wifi is inderdaad gevoeliger dan een bekabelde verbinding, maar deze zou in de meeste gevallen alsnog goed moeten werken. Wat betreft de bekabelde internetverbinding: werkt deze wel naar behoren of valt deze ook steeds weg?

 

Verder ben ik benieuwd waar je je bevindt in verhouding tot het modem, wanneer de wifi wegvalt. Ben je dan wel op dezelfde verdieping? Hoe veel meter ben je ongeveer van het modem vandaan wanneer de verbinding wegvalt? Zitten er muren, deuren of andere objecten tussen jou en het modem op het moment van wegvallen? Heb je dit dan op één apparaat, op een aantal of op alle met wifi verbonden apparaten? En zijn het specifieke momenten op de dag waarop het gebeurt, of gebeurt dit 'willekeurig'?

 

Om beter met je mee te kunnen kijken heb ik wat gegevens van je nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Het gaat dan in ieder geval om de naam van de contracthouder, postcode, het huisnummer en de geboortedatum op het contract. Ook wil ik je vragen of je het goed vindt dat ik, met deze gegevens, de aansluitingen doorkijk met mijn systeem. Het gaat dan puur om dat wij kunnen zien wat voor apparatuur in verbinding staat met de Experia Box, hoe veel dit ongeveer is en of we hier iets bijzonders kunnen ontdekken op het eerste gezicht. Hier heb ik alleen wel jouw toestemming voor nodig.

Hallo Robyn,

Bedankt voor je bericht, ik heb gisteravond voor de zoveelste keer aan de lijn gezeten met kpn maar die kunnen me niet verder helpen, zij zeggen alles werkt na behoren dus ligt aan je tablet en telefoon, ongelooflijk! Ik heb een redelijke nieuwe telefoon en een tablet van lenovo, ik heb altijd bij ziggo gezeten en nooit geen problemen gehad, en bij mijn ouders die ziggo hebben ook geen problemen ook niet op 5ghz.

Maar ik bevind me bij de problemen beneden in de woonkamer en zit al met zin vlakbij het modem, tv is geen probleem maar bij de tablet valt de wifi wel een paar keer per dag weg en telefoon zo af en toe, dit gebeurd willekeurig,

Ik zelf ben eigenlijk wel ten einde raad want kpn hoef ik niet meer te bellen want die kunnen hier niks meer mee doen en ze lieten me vrij om naar ziggo te gaan maar dan heb ik natuurlijk een boete want zit sinds december bij kpn, wat ik nu doe is dagelijks de kanalen veranderen van de wifi, 5ghz word sowieso niet gepakt op de tablet terwijl dat bij mijn ouders super werkt.

Het zou mooi zijn als er toch een oplossing kan komen maar heb er een hard hoofd in met wat er gister gezegd werd tegen me.

Heb mijn profiel ingevuld wat je vroeg.

Groet Sandra

Reputatie 3
Badge +4

@San81. Helder verhaal! Goed om te weten dat andere wifi-netwerken het wel naar behoren doen.

 

Heb jij thuis de 2.4 Ghz en de 5 Ghz aanstaan met één naam of beiden met een eigen naam? Mochten deze dezelfde naam hebben dan wil ik je in ieder geval aanraden om ze beiden een eigen naam te geven, via deze servicetool. Zo kun je namelijk verbinden met degene die jij wilt en daarmee ook nagaan of het probleem misschien zit in het wissel tussen de twee, of juist in één van de twee netwerken. Kun je jouw bevindingen daarin met mij delen?

 

Wat betreft jouw gegevens zie ik dat ik de postcode en geboortedatum nog mis. Kun je die nog aanvullen? Dan kan ik goed met je meekijken :slight_smile:

Hallo Robyn,

Ik heb een V10A en zoals er tegen mij word gezegd kun je die 2.4 en 5 niet splitsen op dit modem? In de servicetool kan ik ze ook niet splitsen, ik kan maar 1 naam aanmaken voor alle twee netwerken, de V10 die kan dat wel zoals ik me dat heb laten vertellen. Ik heb ook aangegeven dat ik denk dat het daarom misschien wegvalt omdat die niet gesplits kan worden.

Reputatie 7
Badge +25

Hallo Robyn,

Ik heb een V10A en zoals er tegen mij word gezegd kun je die 2.4 en 5 niet splitsen op dit modem? In de servicetool kan ik ze ook niet splitsen, ik kan maar 1 naam aanmaken voor alle twee netwerken, de V10 die kan dat wel zoals ik me dat heb laten vertellen. Ik heb ook aangegeven dat ik denk dat het daarom misschien wegvalt omdat die niet gesplits kan worden.

Je kunt ze wel scheiden zolang je geen Experia Wifi's of SuperWifi punten hebt aangesloten. Je vindt het onder geavanceerd in de eerder genoemde servicetool. Je zou ook eens kunnen inloggen in het modem, en de 5GHz uitzetten om te testen of het dan wel soepel werkt.

Ik hoor graag of het lukt!

Hallo Robyn,

Ik heb inderdaad nu de 2.4 en 5 ghz elk een andere naam gegeven en heb later ook toch maar de 5ghz in het modem uitgeschakeld om te kijken hoe dit zal gaan.

Ik wacht dit even 2 dagen af hoe dit zal gaan en dan laat ik het je hier weten.

 

Reputatie 3
Badge +4

@San81. Super! Fijn om te lezen dat het nu gelukt is. Goed dat je aan het testen gaat, ik ben er benieuwd naar de bevindingen!

Reputatie 3
Badge +4

Hoi @San81.! Hoe is het testen de afgelopen dagen gegaan? Of ben je nog bezig met het testen? ik ben erg benieuwd hoe het is verlopen :smile:

Hallo Robyn,

Ik heb het idee dat dit wel goed blijft gaan, heb de afgelopen dagen geen wegvallend internet gehad, dan denk ik toch dat het waarschijnlijk aan de 2.4 en 5 ghz gelegen heeft dat het door elkaar heen ging wat misschien dan toch storing kan geven aan elkaar, had die 5 uitgezet en sindsdien lijkt het heel goed te gaan gelukkig, ben hier echt heel blij mee, had al zolang dit probleem en telefonisch wisten ze niet wat er aan te doen en kwamen ze er ook niet mee om de 5ghz eens uit tezetten om te proberen, dus ben super blij met je hulp!

Bedankt!

Reputatie 3
Badge +4

 @San81. Super om te horen dat het nu zo goed gaat! Daar ben ik blij om. :relaxed: Voor nu sluit ik het topic dan, er vanuit gaande dat deze goede verbinding zo blijft. Mochten er toch nog eens vragen of problemen zijn, dan weet je ons te vinden!

Reageer