Vraag

Wegvallend internet tot helemaal geen internet beschikbaar

  • 29 July 2020
  • 35 reacties
  • 537 keer bekeken

De wifi valt weg of helemaal niet beschikbaar ondanks het wifilogo zichtbaar is met een uitroepteken, plus supertraag internet. Dit is een tijdje aan de gang maar dat van die uitroepteken is sinds kort. Veelvuldig de manager-tool gebruikt maar dat gaat niet meer als er GEEN WIFI is. Daarvoor had ik een tijdje wifi met heel af en toe het uitroepteken. Ik heb contact gehad via messenger met KPN en gebeld. Dat hielp ook wel maar sinds afgelopen zondag 26-07 en gisteren 28-07 na gebeld te hebben, kunnen die kanalen ook niets doen. Als het werkt is de snelheid perfect, maar als niks werkt heb je geen moer aan die wifi. Het kookpunt is bereikt en zorg voor een oplossing voor dat ik na jarenlange kant zijn ergens anders een oplossing ga zoeken, andere provider dus. Maar dat wil ik graag verkomen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Badge +19

Welke experiabox heb je? Gebruik je wifi versterkers ? Glasvezel of koper? Werkt het bekabeld wel? Gebruik je draadloze verbindingssets?

V10a en een officiële wifiversterker en ethernerkabel naar de PlayStation + 3 smartphones die erop zitten

Hallo @RR76 , welk merk en type versterker? Van KPN?

Arcadyan die zwarte versterker

Badge +19

Heb je het installeten al een keer helemaal opnieuw gedaan? Ik heb het ook heel af en toe en bij mij werkt dat .

De hele zooi is vaak af- en aangekoppeld

Badge +19

Alles eraf halen modem resetten versterkers resetten en dan alles aansluiten. Als dat niet werkt zit het probleem ergens anders.

Oké laten we dat eens proberen. Maar je kan toch ook via de desktop in de router komen?

Badge +19

Ja dan kan maar probeer eerst te resetten

Nou ging 4 uur goed en nu terug bij af

Badge +19

Zijn de experia wifi's met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet bekabeld wel goed?

Met een kabel verbonden en als de ethernerkabel in de laptop gaat hetzelfde effect

Badge +19

Dan moet het toch de experiabox zijn. Een medewerker gaat je verder helpen want ik zou niet weten wat je verder nog kan doen.

 

Joep1965 bedankt voor jou hulp tot zover

Hoi @RR76 . Speelt dit probleem nog steeds? Je hebt het over een playstation die bedraad is aangesloten. Daarop blijft alles wel werken?

Ik heb het over een router en de wifi is nog steeds traag, helemaal niets en alles daar tussenin plus dat het wel sneu werkt. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Gedaan als het goed is

Met hoeveel apparaten zit jij op de wifi? En ervaar je bij alle apparaten hetzelfde? Valt de wifi ook bij alle apparaten op hetzelfde moment weg?

 

Heb je al geprobeerd om de bestaande draadloze verbindingen uit je telefoon/tablet/laptops te verwijderen en de verbinding opnieuw op te zetten? Dit los in sommige gevallen dit soort problemen op.

3 smartphones en tegelijkertijd valt het weg. De laptop/PlayStation zit op een ethernerkabel. 

Dat verwijderen is gewoon"vergeten" bij de wifi instellingen

3 smartphones en tegelijkertijd valt het weg. De laptop/PlayStation zit op een ethernerkabel. 

Dat verwijderen is gewoon"vergeten" bij de wifi instellingen

Klopt. vergeten idd. En daarna dus opnieuw opzetten inclusief wachtwoord.  Als je dat bij alle smartphones wilt doen ben ik benieuwd naar het resultaat.

Het leek te werken maar de traagheid en wegvallen is er nog gewoon 

Ik kan proberen om een wifi monteur langs te sturen. Op wat voor dagen (dagdelen) ben jij beschikbaar?

Bedankt voor het helpen. 

Ik ben 19 augustus de hele dag vrij.  Of een vrijdagochtend moet kunnen

@RR76 19 augustus. Tussen 8:00 en 10:00 komt de monteur. Laat je weten hoe het afloopt?