Vraag

Wegvallend tv beeld en wifi signaal

  • 2 March 2021
  • 9 reacties
  • 266 keer bekeken

Het is enige tijd goed gegaan (eerste 2 maanden van het jaar, daarvoor was het ook een ramp) maar nu valt het tv beeld weer weg, ook wifi signaal valt weer weg of is heel traag.

Van alles geprobeerd, aan en uitzetten van de de verschillende apparatuur. Checken of wifi signaal goed is, dat ook al zo vaak gedaan. Niets helpt tot nu toe. Tv signaal valt zo vaak weg. Als je wifi op via telefoon of tablet gebruikt, stoort het en valt beeld tv weg. 

Wat kan er aan gedaan worden zodat we weer ongestoord tv kunnen kijken en het wifi niet elke keer wegvalt of heel traag is.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey @EdithVA! Zo te horen gaat het niet helemaal lekker. Ik neem aan dat je ook al contact hebt gehad met onze klantenservice? Wat is daaruit gekomen? Zo nee, kun je ons hier wat meer vertellen over jouw thuisnetwerk? 
Hoe is alles op elkaar aangesloten (bekabeld, draadloos). Welk modem/tv-ontvangers heb je? Welke resultaten geeft de Wifi Manager?

Ik heb de Experia Box V9 en HDMI  HMB2260

Nog geen contact met klantenservice gehad.

De wifi manager geeft elke keer andere resultaten aan. De ene keer ronde 40 en de andere keer rond 20 mpb 

Ik ben al zeker 10x bezig geweest met de wifi manager.

Tv valt na ongeveer 2 minuten op zwart beeld, na ongeveer 30 sec tot 1 minuut is er weer beeld.

Gisteren ook de stekkers gecheckt in de experia box. Alles zit er goed in. De laptop is draadloos wifi, de tv is bekabeld, het beeld naar scherm is draadloos.

Het gekke is dat het even goed gegaan is, we konden met veel apparatuur inloggen en geen probleem. Maar sinds een week ongeveer, valt tv beeld weg, wifi traag en valt weg. Vorige jaar ook zoveel ellende. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je de Wifi Manager al ontdekt hebt. Probeer eens een Frisse start. 
“Beeld naar scherm is draadloos’. Wat moet ik me hier bij voorstellen?  :see_no_evil: 

Op het moment dat het beeld wegvalt is de wifi ook traag? Of is hier geen verband tussen?
 

Gezien je eerder ook al ellende had met de verbinding, kijk ik graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Van media ontvanger naar televisiescherm is draadloos. De de ontvanger van kpn is met kabel naar de mediaontvanger van de televisie. Zoals de monteur het destijds heeft aangesloten.

Als internet wegvalt valt ook beeld van tv weg, soms zie je van te voren ‘sneeuw’ in beeld. Ik zie dan een lampje knipperen op de router, bij internet. Het gebeurd soms om de minuut dat het wegvalt, is het beeld terug dan valt het gelijk weer weg. Duurt ongeveer van 30 sec tot 1 minuut dat het beeld zwart is. En dan soms wel aantal keren achter elkaar. 

Als je met andere apparaten bezig bent, zoals telefoon en tablet is de wifi zeer traag of valt helemaal weg.

Ik heb gegevens ingevuld.

Reputatie 7
Badge +17

Hmm.. Ik denk dat er dingen door elkaar gehaald worden. De tv-ontvanger moet met een HDMI kabel verbonden zijn aan de tv (zie achterkant tv). Draadloos is niet mogelijk. 

Vermoedelijk jouw opstelling. Is prima!

Verder maakt het niet veel uit, want je kunt in ieder geval tv kijken, maar het signaal valt gewoon soms weg. Ik heb even meegekeken. Alles is goed. Het lijkt dus een miscommunicatie tussen de V9 en de Experia Wifi (waar de ontvanger op is aangesloten). 

Kun je de Experia wifi (zwart kastje waar de ontvanger op is aangesloten) eens resetten? Het reset-knopje zit aan de achterkant. Als je die 10 sec. ingedrukt houdt, dan wordt het internet lampje even blauw en daarna weer groen. De versterker neemt dan weer de gegevens over van het modem. 

Als je dit gedaan hebt, kun je dan de ontvanger een frisse start geven?

Ik ga ervan uit dat dit gaat helpen om de verbinding vast te houden. Zo niet, dan hoor ik het graag! 

Ik ga het eens proberen.

Het is raar dat we 2 a 3 maanden nergens last van gehad hebben. Tv en internet waren goed. Al sinds het begin is ons tv scherm draadloos met de tv-ontvanger, zeker al 8 jaar. 

 

Maar ik ga eens kijken om alles met elkaar te verbinden, de tv-ontvanger met het tv-scherm. Resetten en de frisse start :blush:

Het heeft niet geholpen. We zelfs even geen internet gehad. Zelf reset gedaan. Dat werkte niet. Daarna Kpn de reset laten doen na half uur was er weer internet.

Het beeld gaat weer wegvallen. Het is een aantal dagen goed gegaan. 

We hebben er van alles gedaan. Het is niet leuk tv kijken zo en wegvallend wifi signaal is ook ellende. 

 

 

Badge +19

Gebruik je dit soort dingen 

 

Nee, die gebruiken we niet.

We hebben wel wifi versterkers.