Beantwoord

Wegvallend Wifi met Box 12 en Superwifipunten

  • 2 February 2022
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Hallo @Kpn 

 

Ook ik heb steeds weg vallende wifi. Alleen ik heb ook 2 super wifi punten.

Alles werkte perfect tot de update van vorig jaar. Ik heb toen een backroll gevraagd en hierna werkte het weer een tijdje goed. Tot nu 2 a 3 weken. Het begon dat ik steeds de superwifi punten moest resetten. Nu ervaar ik vooral problemen met de bedraade superwifi. Deze blijft rood. Als ik die ontkoppel en uitzet is mijn wifi en internet stabiel en vlot. Alleen bereik is beperkt omdat alles via de v12 box gaat.

Nu komt er een deze dagen een update maar lost dat deze problemen op. Want waarom heb ik anders deze superwifi punten.

 

*admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Nobodyno 5 February 2022, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Nobodyno, welkom terug! Heb jij nu ook de update binnengehaald op je SuperWifi punten (en op de Box12)? Hoe staat het er nu voor met je SuperWifi punten? Heb je het eerste punt niet direct naast de Box12 staan? Die werkt namelijk ook als wifipunt en je zou de SuperWifi punten dus op een afstandje moeten plaatsen.

Beste @Nobodyno, welkom terug! Heb jij nu ook de update binnengehaald op je SuperWifi punten (en op de Box12)? Hoe staat het er nu voor met je SuperWifi punten? Heb je het eerste punt niet direct naast de Box12 staan? Die werkt namelijk ook als wifipunt en je zou de SuperWifi punten dus op een afstandje moeten plaatsen.

 

Heb alles gereset n opnieuw geïnstalleerd. ( De derde x in 6 maanden) de super punten hebben geüpdate. 

N alles draait weer.

Heb 1 wifipunt bedraad via switch naar andere kant van het huis gebracht. 2e WiFi punt staat draadloos op 1e etage.

Vind het alleen jammer dat nu voor 3e keer alles moest Resetten en opnieuw geïnstalleerd moest worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zou er inderdaad ook niet op zitten te wachten om elke keer alles weer opnieuw te moeten installeren. Dat is normaliter ook niet zoals het zou moeten! Hopelijk blijft het nu naar behoren werken :-).

@Kpn 

 

4 maanden geleden hier al eens geklaagd en het is na alles opnieuw installeren 4 maanden rustig geweest. Nu sinds een week is het weer bal. Om de haverklap de tv die verbinding geheel verliest of blijft hangen. Tablets die geen verbinding meer krijgen met wifi. En de superwifi punten die bijna een disco sfeer geven door steeds verschillende kleuren licht te geven. Om nu 4x per dag alles uit te zetten en weer aan vind ik beetje kak. Vandaag zelfs dat ik op telefoon wel wifi/verbinding heb maar op tablets niet. Tablets kunnen op adres niet binnen halen.

Ben er een beetje klaar mee. Dat dit om de paar maanden terug kom. Betaal klein vermogen. Per maand 

Reputatie 7
Badge +30

Wat rot om dit te lezen.. Ik zie dat je ook gebeld hebt en dat je toch de SuperWifi punten opnieuw gaat installeren, klopt dat? Ook zie ik dat er gesproken is over een monteur. Als het systeem aangeeft dat er iets aan de hand is, dan is dit inderdaad kosteloos, tenzij het probleem toch aan jouw kant ligt. Op het moment dat het systeem niets raars meet, kan je alleen een betaalde service monteur aanvragen. 

 

Ik zie de 18e, de dag van jouw bericht, inderdaad een aantal verbroken verbindingen. Daarna niet meer. Hoe staat het er nu voor? Kunnen we nog iets voor je betekenen?

Wat rot om dit te lezen.. Ik zie dat je ook gebeld hebt en dat je toch de SuperWifi punten opnieuw gaat installeren, klopt dat? Ook zie ik dat er gesproken is over een monteur. Als het systeem aangeeft dat er iets aan de hand is, dan is dit inderdaad kosteloos, tenzij het probleem toch aan jouw kant ligt. Op het moment dat het systeem niets raars meet, kan je alleen een betaalde service monteur aanvragen. 

 

Ik zie de 18e, de dag van jouw bericht, inderdaad een aantal verbroken verbindingen. Daarna niet meer. Hoe staat het er nu voor? Kunnen we nog iets voor je betekenen?

Het is iets beter. Alleen een super wifi punt (bedraad) blijft beperkt signaal geven.

 

Het houd niet over in ieder geval. Maar zoals ik ook aan de telefoon zei wordt er beetje moe van dat ik elke paar maanden een reset moet doen. Vervolgens per apparaat 20 min moet wachten voor het opnieuw opgestart is en alle updates heeft. Dat is dus al snel 1,5 uur voor alles weer draaidt. Voor bij a 900 euro zou dat niet nodig moeten zijn. En het ligt nooit aan de apparatuur, het ligt nooit aan de verbinding het zijn omgevings invloeden.…

 

Nee ken ik er nog een paar