Beantwoord

Wegvallend wifi na overstap vooral op middelste verdieping

  • 5 March 2022
  • 11 reacties
  • 102 keer bekeken

Hallo allemaal,

Sinds de overstap naar KPN heb ik problemen met de WiFi verbinding.

Situatie thuis: 3 verdiepingen (incl. begane grond) met houten vloeren. Een pc in de woonkamer, een pc op een verdieping hoger, af en toe een laptop op de hoogste verdieping. Allemaal alleen via WiFi verbonden.

Jarenlang abonnement gehad van Budget Alles in 1 (ooit begonnen als NLEx), met apparatuur van KPN waaronder de Experia Box v10. Ik was heel tevreden met de vdsl-verbinding (110 Mbps download en 30 Mbps upload snelheid). Ook de WiFi verbinding was stabiel. Youtube of TV kijken via KPN iTV op de pc met tegelijkertijd een Zoom-meeting op de laptop, het ging allemaal prima.

De abonnementsprijs van Budget Alles in 1 was in de loop van jaren gestegen. Dus nadat hier een half jaar geleden glasvezel in de wijk aangelegd was en KPN met een super aanbieding kwam besloot ik over te stappen. 2 weken geleden heeft de KPN-monteur hier Hussel Internet 1 Gbit/s geïnstalleerd met de KPN Box 12.

Sindsdien valt de WiFi verbinding regelmatig weg. Dit geldt voor alle apparaten (pc's, laptop en ook de telefoons, maar vooral op de 2e (middelste) verdieping. De Box 12 staat op exact dezelfde plaats als waar de Experia Box stond evenals de pc's. De Wifi Manager heb ik zeker al 20 keer gedraaid. Allemaal zonder resultaat.

Wat kan ik doen om net als voorheen weer een goede stabiele WiFi verbinding te krijgen.

Alvast bedankt voor elke hulp.

 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 9 March 2022, 08:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Aanvulling: bekabeld internet werkt probleemloos en ook de tv ontvangst is prima.

Badge +19

Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Heb je wifi versterkers in gebruik?

De tv-ontvanger is inderdaad met een kabel aangesloten op het modem. Verder gebruik ik geen wifi versterkers. Alles is hetzelfde als voorheen. Het enige verschil is dus aansluiting op glasvezel en het nieuwe Box 12 modem.

Hallo @Benjoo ,waar staat het modem?

 

In de woonkamer op de begane grond naast de tv.

In de woonkamer op de begane grond naast de tv.

Hallo @Benjoo , je zou de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de modem een fabrieks-reset geven.

Geeft dat verbetering?

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi en van harte welkom op ons forum @Benjoo! Zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier. Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is. Hoe gaat het nu met je wifi verbinding?
 

Wifi Manager
Een nieuw modem staat altijd op standaard instellingen. Doordat wifi draadloos is, is het gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je buurt. Geen huis en omgeving zijn hetzelfde, daarom is er niet één hapklare oplossing. Het komt hierdoor vaak voor dat de standaard instellingen van het modem niet het beste werken. Daarom heb ik een tip voor je. Heb je onze Wifi Manager al gevolgd? Deze handige servicetool controleert je verbinding. Dan helpt ‘ie je stap voor stap om jouw wifi optimaal in te stellen. Er komt ook altijd een resultaat uit, ik ben benieuwd wat dat bij jou is.

Hallo @Benjoo , je zou de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de modem een fabrieks-reset geven.

Geeft dat verbetering?

 

Geprobeerd, geen resultaat.

Op dit moment kijk ik tv via kpn op deze pc via wifi. Als de verbinding eenmaal goed is, waarbij er een continue datastream is, blijft die langere tijd goed. Op dat moment kan ik dan tegelijkertijd andere websites bezoeken.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Benjoo , je zou de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de modem een fabrieks-reset geven.

Geeft dat verbetering?

 

Geprobeerd, geen resultaat.

Hi @Benjoo, jammer dat dat geen verschil maakt. Heb je mijn reactie ook gelezen en onze Wifi Manager doorgelopen?

 

Hi en van harte welkom op ons forum @Benjoo! Zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier. Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is. Hoe gaat het nu met je wifi verbinding?
 

Wifi Manager
Een nieuw modem staat altijd op standaard instellingen. Doordat wifi draadloos is, is het gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je buurt. Geen huis en omgeving zijn hetzelfde, daarom is er niet één hapklare oplossing. Het komt hierdoor vaak voor dat de standaard instellingen van het modem niet het beste werken. Daarom heb ik een tip voor je. Heb je onze Wifi Manager al gevolgd? Deze handige servicetool controleert je verbinding. Dan helpt ‘ie je stap voor stap om jouw wifi optimaal in te stellen. Er komt ook altijd een resultaat uit, ik ben benieuwd wat dat bij jou is.

 

@Alexandra  dank voor je antwoord.

De Wifi manager van KPN heb ik al heel vaak gevolgd, in de hoop dat het langzaam beter wordt. Dat is helaas niet gebeurd. De verbinding is niet stabiel. Bij de instelling is het KPN modem altijd wel zichtbaar, maar de verbinding valt vaak weg. Jammer.

Zoals ik eerder zei had ik een prima verbinding met het vorige modem van Budget Alles in 1. In de opstelling is er verder niets veranderd.