Beantwoord

Wegvallende glasvezelverbinding, zowel bekabeld als WiFi

  • 6 July 2020
  • 15 reacties
  • 149 keer bekeken

Regelmatig hebben wij last van een wegvallende internet verbinding waarbij het bekabelde netwerk als ook het wifi netwerk niet meer functioneert. Vreemd genoeg blijft de televisie dan wel gewoon werken.

Experia V10 geeft geen storing aan en is standaard geconfigureerd, ook bevat deze de laatste firmware.

Beide kpn wifi repeaters zitten bekabeld aangesloten en houden ook hun verbinding met het netwerk en het wifi en geven geen storing aan.

Het opnieuw opstarten van de Experia router en/of de kpn wifi acces points geeft geen verbetering, storing duurt gemiddeld een tiental minuten en vind dagelijks regelmatig plaats, een vijf tot zes keer.

Indien ik bij een storing een PC/Laptop direct bekabeld aansluit op de Experia modem krijg ik ook geen verbinding met het internet, hieruit mag ik denk ik concluderen dat het probleem buiten mijn netwerk thuis ligt.

Sinds een aantal weken hebben wij een glasvezelverbinding maar dit heeft helaas niet geresulteerd in een solidere verbinding, voorheen hadden we dezelfde problemen en onze hoop was gevestigd op de glasvezel verbinding….

Sta open voor suggesties en tips.

MVG

  1. de Groot
icon

Beste antwoord door Nadia 10 July 2020, 09:14

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hallo @D. de Groot, leuk dat je de community een hulpvraag stelt, welkom op het forum :) 

Dat is best wel uitzonderlijk: geen verbinding met het internet op wifi en kabel, maar de tv doet het wel. Ook heel vreemd dat je van koperverbinding naar glasvezel bent overgegaan en daar dezelfde problemen mee had. Glasvezel is sneller en stabieler, je mag zeker verwachten dat het dus solide is waarbij je weinig tot geen onderbrekingen ervaart. 

Met welk apparaat merk je deze onderbrekingen? Stel jouw pc / laptop heeft geen verbinding met wifi noch kabel, heb je dan wel op je tablet internet? 

Hai Nadia,

Ook een IPad, IPhone  of surface pro hebben geen verbinding meer, WiFi ligt er ook uit namelijk. Sonos werkt ook niet meer.

 

Groet Danko

Badge +19

Is de wifi op de v10 wel uitgeschakeld? Maak je gebruik van draadloze verbindingsets?

Hai Joep,

Wifi op de V10 is automatisch uitgeschakeld door de nieuwe acces points van KPN. Ik heb twee van die experia WiFi accespoints geïnstalleerd. 
 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een switch in uw netwerk? 

Ja twee stuks.

Badge +19

En de tv ontvangers zijn ook met een kabel verbonden aan de experiabox? Maw er zijn geen draadloze verbindingsets? Ik vraag dit omdat die vaak de bron zijn van veel ellende.

Tv ontvangers zijn bekabeld aangesloten!

Reputatie 7
Badge +24

Ja twee stuks.

Wat is het merk en type van die dingen? Is de tv ontvanger via zo'n switch aangesloten? 

Tv ontvanger zit op een HP switch en de andere switch in het netwerk is van het merk Asus. Types weet ik niet zo snel maar kan ik vanavond thuis wel even bekijken.

Misschien hebben wij wel hetzelfde probleem. In mijn geval gaat het om een paar korte (minuten) onderbrekingen van Internet op doordeweekse dagen, maar in de weekends kunnen de onderbrekingen oplopen tot enkele uren, terwijl TV en telefoon wel werken. Ik heb hierover al een draadje lopen op dit forum: https://forum.kpn.com/internet-9/traag-internet-op-zondagmiddag-avond-496846. Ik heb inmiddels vastgesteld dat het probleem buiten mijn thuisnetwerk zit en waarschijnlijk zelfs voorbij de wijkcentrale, maar ik heb van KPN nog niets gehoord over de resultaten van hun speurtocht naar de oorzaak.

 

Misschien kan je tijdens zo’n storing de speedtest van KPN doen (https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm)  en de resultaten hier posten (Ping en Jitter staan daar ook bij). Daarnaast kan je, eveneens tijdens zo’n storing en als je weet hoe dat werkt, een traceroute naar een extern adres doen (bijvoorbeeld: tracert www.google.com) en de resultaten eveneens hier posten.

Hallo Loetje1,

Bedankt voor je reactie, zit er bij jou ook een regelmaat in? Bij ons is het meestal door de weeks om 9:15-9:30 en dan rond 15:00.
Afgelopen weekend lagen we er idd ook meer als een uur uit op zaterdagavond, dus aanmerkelijk langer dan doordeweeks.

Als ik dan een Speedtest uitvoer komt er te staan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Kan het wel posten natuurlijk.

Tracert heb ik nog nooit gebruikt maar ga ik zeker eens proberen.

Ik zal jouw draadje ook even lezen/volgen

Reputatie 7

Hey @D. de Groot, ik wil er graag even dieper in duiken en een aantal metingen doen. Ik heb geen idee of de problemen die Loetje beschrijft ook overeenkomen met de jouwe, maar we gaan het zien. Zou je daarvoor je forumprofiel willen invullen? 

Heb je onderstaande ook nog weten te traceren? Ik hoor het graag!

Tv ontvanger zit op een HP switch en de andere switch in het netwerk is van het merk Asus. Types weet ik niet zo snel maar kan ik vanavond thuis wel even bekijken.

@Loetje1, jouw topic ook even onder de aandacht gebracht, mijn collega Maja neemt het over :) 

Reputatie 7

Hey @D. de Groot, zijn de storingen verminderd / niet meer aanwezig? Als je nog hulp nodig hebt laat het me weten, we helpen je graag :) 

Reputatie 7

Hey @D. de Groot, geen bericht = goed bericht? Ik ga er vanuit dat je geen storingen meer ervaart, hiermee sluit ik je topic.

Toch nog problemen en/of vragen? Laat het hier dan aan ons weten, we helpen je graag verder! :) 

Reageer