Vraag

Wegvallende internet en wifi, hoe los ik dat op?

  • 24 March 2022
  • 4 reacties
  • 71 keer bekeken

Ik ben sinds afgelopen dinsdag klant bij KPN. Onlangs is glasvezel aangelegd en heb daarom besloten om over te stappen. Sinds dinsdag dus thuis internet en televisie. Heb een Experia Box 12 met 2 Super Wifi punten in huis staan. Alleen sinds vandaag gebeurd het met grote regelmaat (4 keer per uur ongeveer) dat overal het internet heel eventjes uitvalt. Bijzonder storend gezien wij vanuit huis aan het werk zijn. Ook moeten de Super Wifi punten telkens opnieuw verbinding zoeken waardoor ik de halve dag met slechte verbindingen moet werken. Vooralsnog geen geslaagde overstap dus. Via de website wordt ik naar de Wifi Manager gestuurd, die helaas ook aangeeft dat er wat mis is en niet werkt. Heb alle gebruikelijke dingetjes (modem resetten, glasvezelkastje resetten etc.) geprobeerd, echter zonder resultaat.

 

Iemand nog tips of een oplossing voor dit probleem?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ghanzel, welkom op het forum. 

Erg naar dat je internet overal wegvalt. Gaat het hier puur om de WiFi of valt het via een kabel ook weg? Blijft je televisie wel werken? En welke melding krijg je precies te zien in de WiFimanager? 

Ik hoor graag van je. 

Hoi Alex,

 

Ik was deze een beetje uit het oog verloren moet ik bekennen :). 

Het probleem heb ik overigens nog steeds, niet in de frequentie zoals hiervoor, maar nog wel regelmatig.

Het betreft zowel WiFi als via de kabel. Telkens heel even dat de verbinding wegvalt. Vooral op dagen dat zowel mijn vrouw als ik thuis aan het werk zijn. Nu lijkt me dat met het snelste abonnement en glasvezel niet helemaal de bedoeling. De televisie valt volgens mij niet weg (kijk niet vaak TV bij het werken). Maar die heeft er wel last van dat hij regelmatig even hapert.

Bij de WiFi manager krijg ik deze melding (vandaag nog geprobeerd, dus in 3 maanden nog niet verbeterd). 

 

Reputatie 7
Badge +24

Geen probleem. Zou je zowel je glasvezelkastje als je Box 12 10 seconden stroomloos willen maken? Graag ook in deze volgorde. 

Heb ik inmiddels geprobeerd. Werkt even, maar het gaat daarna mis. Enige dat het oplevert is dat mijn Super-Wifi punten van slag raken en ik in mijn halve huis geen wifi meer heb