Beantwoord

Wegvallende internetverbinding met SuperWifi 2 en een Experia Box V10

  • 26 April 2024
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Heb sinds enkele weken een vervelend issue: de internetverbinding valt vaak weg terwijl toch het wifisignaal maximaal is (4 streepjes) op de Iphones 14/ipads. Heb al diverse malen de wifimanager gebruikt maar maakt geen verschil. Harde resets ook.

Ik heb 4 superwifi2's verdeeld over ons huis: 1 aangesloten met kabel aan experia10 modem in de hal beneden. De rest is draadloos: 1 in woonkamer, 3 verdeeld over de 3 slaapkamers op de 1e verdieping. Alle lampjes branden daarvan groen. Soms op 1 slaapkamer knippert het groene lampje een tijdje, waarna het weer continue gaat branden.

Wat te doen ?

icon

Beste antwoord door Steve Mnt 26 April 2024, 08:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Heb sinds enkele weken een vervelend issue: de internetverbinding valt vaak weg terwijl toch het wifisignaal maximaal is (4 streepjes) op de Iphones 14/ipads. Heb al diverse malen de wifimanager gebruikt maar maakt geen verschil. Harde resets ook.

Ik heb 4 superwifi2's verdeeld over ons huis: 1 aangesloten met kabel aan experia10 modem in de hal beneden. De rest is draadloos: 1 in woonkamer, 3 verdeeld over de 3 slaapkamers op de 1e verdieping. Alle lampjes branden daarvan groen. Soms op 1 slaapkamer knippert het groene lampje een tijdje, waarna het weer continue gaat branden.

Wat te doen ?

@fringsyboy70 je geeft aan dat '1 SW knippert soms groen' dan zoekt die steeds op nieuw verbinding met de dichtstbijzijnde SW en probeert te stabiliseren. Ik ga er ten eerste vanuit dat op de V10 wireless uit staat?...

 

Weet je of 1 vd andere dat ook regelmatig knipperen of echt alleen maar die ene? Wat je kan proberen is die gene bekabeld aan sluiten aan de V10 hard resetten en opnieuw laten installeren. Plaats hem terug en liefs even op een andere plek vd desbetreffende slaapkamer dichterbij de eerstvolgende SW. Het liefst hoog plaatsen/ophangen als dat mogelijk is en aankijken wat die de komende tijd doet.

Reputatie 1
Badge

Klopt, de v10 staat wireless uit. Zal de harde reset van die ene SW doen en hem hoger plaatsen. Zal  je de bevindingen aan je terugkoppelen na een tijdje.

Reageer