Vraag

Wegvallende verbinding met Citrix server

  • 3 January 2022
  • 9 reacties
  • 962 keer bekeken

Hallo.

 

Ik heb een Experiabox v10 en werk vanuit huis waar we gebruik maken van Citrix in een beveiligde werkomgeving.

 

Sinds vorige week dinsdag heb ik echter het probleem dat de verbinding in citrix om de zoveel tijd wegvalt, en daarmee dus ook het programma wat ik gebruik om te bellen waardoor gesprekken dus wegvallen. Ik heb contact opgenomen met KPN en die vertelde mij dat hij niets vreemds ziet. De IT afdeling van mijn werk zegt dat het niet aan hun systeem ligt.

De internetverbinding valt dus telkens weg in de beveiligde omgeving waardoor ik me moet afmelden en dan bij mijn wifi instellingen op de laptop handmatig weer mijn wifi moet aanklikken voor verbinding. Bij een hotspot verbinding heb ik dit probleem helemaal niet. Bekabeld heb ik wel hetzelfde probleem weer.

Ik weet ook niet of het er iets mee te maken heeft maar dit is allemaal begonnen een dag nadat mijn glasvezel was geupgrade van 50 mbit naar 100 mbit.

Wanneer de verbinding in de beviligde werkomgeving wegvalt doet het internet op mijn telefoon/ipad het trouwens nog wel.

Wat kan ik doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ga eerst een bekabeld werken. Dus niet via WiFi. Een kabel van u laptop rechtstreeks naar de Experiabox. Voor het geval dat uw laptop geen utp poort heeft:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Vergeten te melden in het originele bericht, bekabeld krijg ik hetzelfde probleem.

Ga eerst een bekabeld werken. Dus niet via WiFi. Een kabel van u laptop rechtstreeks naar de Experiabox. Voor het geval dat uw laptop geen utp poort heeft:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al een andere pc of laptop geprobeerd? Bekabeld uiteraard. Hoe gaat het videobellen als u daarbij geen gebruik maakt van de Citrix verbinding? 

Heeft u al een andere pc of laptop geprobeerd? Bekabeld uiteraard. Hoe gaat het videobellen als u daarbij geen gebruik maakt van de Citrix verbinding? 

Ja, de IT op mijn werk dacht ook dat het aan de laptop lag. Heb sinds gister een nieuwe laptop die ik nu dus gebruik en nog steeds hetzelfde probleem.

Zonder citrix kan ik niet bellen (het is telefonisch dus niet videobellen), het gaat om een beveiligde omgeving die geinstalleerd staat op mijn laptop. Als ik die open kom ik dus in het systeem terecht van mijn werk en daar wordt citrix dus gebruikt. Ook wordt er in die beveiligde omgeving een VPN gebruikt.

Heb net zojuist weer gebeld met de IT op mijn werk en verteld dat het dus niet aan de laptop lag, zij vertelden mij toen om contact op te nemen met de ISP omdat er vanuit hun kant niets aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Poya, welkom hier. 

Wat irritant zeg. Zo kun je niet lekker werken natuurlijk. Zijn er meer collega's met KPN die hier problemen mee hebben? Zo niet, zit het in jouw netwerk. Dan wil ik je toch eens vragen jouw modem eens te resetten en jouw laptop opnieuw te verbinden met het netwerk, gaat het dan wel goed?

Reputatie 7

Weet jij welke VPN toepassing gebruikt wordt?

Het vervelende van veel VPN toepassingen is dat de VPN verbinding volledig verbroken wordt bij de minste geringste hickup in de verbinding en dat deze niet automatisch weer hersteld wordt.

Dergelijke hickups zie je vaak niet als je gewoon op Internet aan het browsen bent of een filmpje aan het kijken bent omdat de verbinding meestal vrijwel direct weer terug komt en je dan gewoon verder kunt.

 

Omdat je aangeeft dat dit begonnen is na de upgrade van een 50Mbps naar een 100Mbps abonnement gaat mijn eerste vermoeden toch uit naar de glasvezelverbinding. Ik hoop dat @Bart_Z jouw verbinding wil doormeten om te zien of hij daar wellicht ook verstoringen ziet.

Reputatie 7
Badge +24

Zonder citrix kan ik niet bellen...

Gewoon even beeldbellen via teams ofzo met een paar collega's. Buiten Citrix om. Als dat ook niet lukt, dan geeft je dat wat meer "handvaten" richting KPN. Dan kunnen ze bij KPN niet meer zeggen dat het aan die Citrix ligt.

Reputatie 7
Badge +24

bekabeld krijg ik hetzelfde probleem.

Gebruikt u hierbij een goede utp-kabel rechtstreeks naar de Experiabox/KPN Box? Geen switch of iets anders er tussen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben nog voor de zekerheid in de verbinding gedoken. Ik zie daar een paar verbrekingen. Maar de laatste was van 29 december. Sindsdien is de verbinding stabiel.